میزان زکات فطریه در استان یزد چقدر است؟

دسته: اخبار ویژه , استان , عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 مرداد 1393

از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد میزان زکات فطریه بر اساس قوت غالب مردم در استان تعیین شد

به گزارش  بافق فردا به نقل از یزد رسا

سید محمد جواد میرشمسی کارشناس مذهبی دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار در این ماه مبارک در گفتگو شبستان گفت: پرداخت زکات فطریه به ازای هر نفر در غروب شب عید سعید فطر از اعمال واجب این عید می باشد.
وی با بیان اینکه نوع زکات فطریه در هر منطقه براساس قوت غالب مردم آن منطقه محاسبه می شود افزود: در صورتیکه قوت غالب در طول سال گندم باشد باید به ازای هر نفر سه کیلو گندم و یا مبلغ چهار هزار و 500 تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.
میرحسینی افزود: قیمت هر کیلو گندم در استان حدود یک هزار و 400 تومان است که با احتیاط مبلغ چهار هزار و 500 تو مان بر هر نفر در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: افرادی که قوت غالب آن ها برنج است باید هر نفر 15 هزار تومان زکات فطره پرداخت کنند.
این کارشناس مذهبی افزود: کفاره روزه عذر هر روز یک هزار و 200 تومان و کفاره روزه عمد برای هر روز حداقل 72 هزار تومان می باشد.
وی اظهار داشت: مومنین روزه دار زکات فطریه خود را در ابتدا به اقوام نیازمند، همسایگان نیازمند و در صورت نداشتن هیچ کدام آن را به ستاد های زکات یا پایگاه های کمیته امداد پرداخت کنند.
میرشمسی اظهار داشت: متولیان جمع آوری زکات فطریه توجه داشته باشند که زکات فطره سادات را به صورت جدا جمع آوری کنند چرا که زکات فطره سادات به عام تعلق نمی گیرد.
وی افزود: متولیان جمع آوری زکات فطریه در مساجد باید حتما پول، برنج و گندم را بین نیازمندان توزیع کنند و از خرید سایر اجناس با پول زکات فطریه جهت توزیع بین نیازمندان امتناع کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page