سکوت مرگبار جوامع بین المللی باعث جنایات صهیونیست ها شده است

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
جمعه - 17 مرداد 1393

به گزارش بافق فردا به نقل از بافق نیوز، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه بافق، تحصیل علم را یکی از نشانه های افراد متدین دانست و در اهمیت جایگاه علم گفت: علم یکی از محورهای اصلی برای رشد و کمال جامعه است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز جامعه ای سربلند است که از نظر علمی ارتقاء یافته باشد. از دیدگاه اسلام نیز تمامی علوم دارای جایگاه ویژه ای هستند و تحصیل علم در فرهنگ اصیل اسلام بوده و هست.

امام جمعه بافق افزود: مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی، همگی به علم وابسته اند و با پیشرفت علم چالش های زیادی برطرف می شود. پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نیز به مانند ائمه اطهار(ع) بر تعلیم و تعلم تاکیدات فراوان داشته اند.

این روحانی سپس مسئله امروز جهان اسلام را مسئله فلسطین و غزه خواند و گفت: سکوت مرگبار جوامع بین المللی که در راس آنها سازمان ملل است باعث شد که در طول  یک ماه، روزانه 60 نفر در باریکه غزه به شهادت برسند و همچنین 365 نفر زخمی شوند.

سلیمانی ضرورت وجود نهادهای بین المللی را احقاق حقوق کشورهای مظلوم دانست و با ابراز تاسف از فرو رفتن این سازمان ها به خواب خرگوشی انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه رئیس سازمان ملل، نماینده رژیم غاصب صهیونیست شده و از گرگ ها و انسان های وحشی که تاریخ تاکنون در خود ندیده است طرفداری می کند.

خطیب جمعه بافق اضافه کرد: هیچ دورانی در تاریخ 65 ساله اخیر فلسطین به مثل اکنون نبوده است که حتی در جنگ نابرابر، مراکز درمانی و آموزشی اش امنیت ندارند.

این مسئول با انتقاد از بی توجهی اعراب به مسئله فلسطین، بیان داشت: امروز خانه های مردم غزه تبدیل به خاک شده است و از نعمت آب، برق، دارو و غذا محرومند لذا وظیفه انسانی و دینی ماست که اگر توان داریم به آنها مساعدت کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، فرا رسیدن روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگار انتقال دهنده مسائلی است که در جامعه می گذرد و باید بداند که اگر خواسته یا ناخواسته اخبار کذبی را در رسانه خود منتشر سازد، اعتماد مردم را سلب کرده است.

امام جمعه بافق با قدردانی از اهالی رسانه شهرستان، به آنها توصیه کرد که ارزش های اسلامی را ارج نهند و با در نظر گرفتن فرا رسیدن یوم الحساب به امر خبرنگاری مشغول شوند.

این روحانی در پایان موفقیت 20 تن از دانش آوزان دختر و پسر بافقی در کسب رتبه های زیر 2000 کنکور سراسری سال جاری را به آنها تبریک گفت و از تلاش های دست اندر کاران سال های متمادی آموزش و پرورش شهرستان تقدیر کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 مرداد 1393 - 9:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کشتار کودکان در هر جایی ناپسند است،زیرا کودکان گناهی ندارند.گاهی اوقات نسلهای قبل در یک سرزمین با حماقت خود زمینه ی تلف شدن کودکان را فراهم می کنند.در هر جا جنگی صورت می گیرد،تلفات غیرنظامی هم وجود دارد.در بعضی از کشورها ،دولتها برای جان مردم خود ارزش قائل هستند و با ساختن پناهگاه،زمینه ی کشته شدن غیر نظامیان را کاهش می دهند.جای تاسف دارد که دولتهای دیگر به جای الگو قرار دادن حکومتهایی که برای جان مردم خود ارزش قائل هستند،این دولتها را به نژاد پرستی متهم می کنند.در مقابل، دولتهایی وجود دارند که برای جان مردم سرزمینشان چندان حاضر نیستند تا هزینه ای کنند.این دولتها گاهی شرایطی را فراهم می سازند تا غیر نظامیانشان کشته شوند .هدف آنها از این اقدام جلب افکار عمومی دنیاست.قرار دادن تجهیزات پرتاب موشک کنار مراکز عمومی مثل بیمارستان-کودکستان-مدارس و … کار پسندیده ای نیست.این اقدام باعث می شود تا آمار تلفات غیرنظامی هر روز بیشتر گردد.در مقابل کشورهایی هم هستند که ملیاردها دلار پول صرف می کنند تا سامانه های ضد موشکی به وجود آورند تا از جان شهروندان خویش حفاظت کنند.وقتی غیرنظامیان کشته می شوند ، باید دید تا کدام گروه سود می برد.باید دید که کشته شدن کودکان به نفع کیست و بعد قضاوت کرد.به نظر عموم مردم برای پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در چنین جنگهایی ،ایجاد یک آتش بس دائمی و خلع سلاح گروههای خاص است.به نظر نمی رسد راه دیگری وجود داشته باشد.این راه منطقی به نفع کودکان است زیرا تجربه نشان داده است که در جاهایی که گروههای غیر مسلح وجود دارند هیچ کودکی کشته نمی شود.

دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 مرداد 1393 - 10:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سیصد کودک ایزدی توسط گروه اسلام گرای داعش کشته شده اند.لازم به ذکر است که اسلام گرایان داعش ایزدیان و بهاییان را کافر می دانند و به قتل آنها اهتمام می ورزند.البته رفتار داعش با مسیحیان بهتر است و در صورتی که جزیه پرداخت کنند آنها را به رسمیت می شناسد.
http://baharnews.ir/vdchx-nm.23nvkdftt2.html

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 مرداد 1393 - 2:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شیعیان را درعراق توسط داعش وحشیانه سر می برند زنده در آتش می سوزند از دره به پایین پرت می کنند وآقایان رادل به درد نمی آید اما خون فلسطینی از شیعیان عراق هم رنگین تر است…….این سیاست بازی هارا رها کنید

You cannot copy content of this page