فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد کشف 900 سکه طلای تقلبی در اشکذر

دسته: حوادث
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 27 شهریور 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار داشت: با کسب خبری در مورد حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو برای پیدا کردن گنج در بخش خضرآباد شهرستان اشکذر، بلافاصله اکیپ عملیاتی پلیس این شهرستان تشکیل و دستگیری متهمان در دستور کار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی با استفاده از منابع و مخبرین تصریح کرد: ماموران پلیس اطلاعات ضمن هماهنگی با مقامات قضایی و همکاری عوامل حفاظت میراث فرهنگی اشکذر، یکی از متهمان را در هنگام حفاری غیرمجاز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: با انجام بازجویی‌های فنی و پلیسی، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و به حفاری غیرمجاز همچنین خرید و فروش اشیاء عتیقه اعتراف کرد.

کاکاوند از دستگیری همدست این متهم خبر داد و افزود: متهم دوم این پرونده در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش 900 عدد سکه تقلبی طلا، یک عدد گلدان عتیقه و یک قبضه سلاح شکاری مربوط به دوران قاجاریه همراه با مقادیر بسیار زیادی فشنگ شکاری کشف شد.

رئیس پلیس استان یزد با بیان اینکه تحقیقات و بررسی‌های بیشتر در مورد این پرونده ادامه دارد، گفت: اشیای عتیقه و باستانی جزئی از میراث فرهنگی و سرمایه‌های ملی ما است و تک تک افراد جامعه وظیفه دارند در حفظ و نگهداری آن همت کنند و چنانچه به مواردی برخورد کردند باید به سرعت مراتب را به مسئولان مربوطه به ویژه سازمان میراث فرهنگی اعلام کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page