معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بافت تاریخی اردکان دیدن کرد.

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 16 مهر 1393

 سفر ناگهانی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور؛
مقدمه ای بر ثبت بافت تاریخی اردکان در فهرست میراث جهانی؟
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بافت تاریخی اردکان دیدن کرد.
به گزارش روز یزد، ” محمد حسن طالبیان ” بعد از ظهر چهارشنبه 16 مهرماه با حضور در بافت تاریخی اردکان، از برخی مسیرهای گردشگری در این بافت بازدید کرد .
نماینده ویژه یونسکو در خاورمیانه در ثبت حریمهای فرهنگی – تاریخی در بازدید از بافت تاریخی اردکان از دروازه سیف، مجموعه کاروانسرای سلطان و طرح مرمتی آن که قرار است توسط شهرداری اردکان اجرا شود بازدید نمود.
در این بازدید که معاون سازمان میراث فرهنگی استان، رییس اداره میراث فرهنگی  و رییس شورای شهر اردکان وی را همراهی می کردند، ” طالبیان ” سپس از مجموعه پردیسان اردکان که شامل 5 خانه تاریخی عهد صفویه در دل بافت قدیم این شهر است بازدید کرد .
این مقام مسئول همچنین از دربند ملاتقی و خانه های تاریخی مجاور آن بازدید نمود و با حضور بر فراز خانه انصاری، به دیدن بادگیرهای یک طرفه اردکانی و نمای کلی بافت تاریخی این شهر نشست.
طالبیان ، بافت تاریخی اردکان را فوق العاده زیبا و کم نظیر خواند و گفت: با وجودی که برنامه ای برای سفر به اردکان نداشتم، اما چون تعریف این بافت تاریخی را زیاد شنیده بودم، خارج از برنامه سفر از یزد به اردکان آمدم تا از نزدیک این بافت ارزشمند را بازدید نمایم.
در ادامه این بازدید ” میرجانی ” رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان، توضیحات لازم پیرامون بافت قدیم اردکان و مباحث مربوط بدان را بیان نمود و خواستار تکمیل هر چه زودتر پروژه پردیسان این بافت شد.
گفتنی است پروژه پردیسان اردکان که به عنوان زیرساخت گردشگری این شهر شناخته می شود، از سال 1379 کلید خورده ولی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
همچنین بافت تاریخی شهرستان اردکان نیز، پتانسیل ثبت در فهرست جهانی را دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page