یکصد مبلغ به مناطق شهری و روستایی بافق اعزام شدند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 5 آبان 1393

حجت الاسلام ‘ علی روحانی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه خاندان اهل بیت (ع) افزود: 60 نفر از مبلغان مرد و مابقی زن هستند.

وی گفت: 30 مبلغ به مناطق دور افتاده روستایی اعزام شدند و بقیه در نقاط مختلف شهر به تبیین دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ عاشورا می پردازند.

وی مهم ترین وظیفه مبلغان اعزامی به مناطق شهری و روستایی را تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: یکی از شاخص های مجالس امام حسین(ع) بیان معارف اسلامی و دوری از بدعت ها و خرافات است.

روحانی ، ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی در جامعه دانست و تاکید کرد: مبلغان باید نگاه خود را در امر تبلیغ دین منسجم تر کنند.

وی منشأ رویدادهای جهان و منطقه را بهره گرفته از واقعه عاشورا عنوان کرد و افزود: این روحیه استکبارستیزی امام حسین(ع) بود که در کشورهای اسلامی نفوذ و بیداری اسلامی را ایجاد کرد.

روحانی، وحدت رویه در برنامه های ماه محرم را خواستار شد و گفت: علاوه بر تبیین وقایع عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع)، اقامه نماز جماعت، اذان، زیارت عاشورا و تلاوت قرآن کریم در مراسم های عزاداری سالار شهیدان باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین از فعالیت 125 هیات مذهبی در سطح شهرستان بافق خبر داد و یاد آور شد : آن دسته از هیات هایی که تا کنون نسبت به اخذ مجوز جدید اقدام نکرده اند به تبلیغات اسلامی بافق مراجعه کنند.

روحانی ، انسجام در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی محرم، نظارت بر نظام حرکت هیات عزا داری ، بر پایی مجالس وعظ و خطابه و سوگواری سید و سالار شهیدان در 13 روز نخست ماه محرم و همچنین واگذاری بسیاری از امور این ماه به نسل جوان و آشنا کردن این قشر با نهضت حسینی از وظایف هیات های مذهبی است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
یک مبلغ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 آبان 1393 - 6:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام و تشکر از آقای روحانی یه سوال دارم
میشه بفرمایند این 30 مبلغی که به روستاهای دور افتاده رفته اند به چه روستاهایی اعزام شدند ؟

امیر حسین کارگران بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 آبان 1393 - 11:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام انشالله همگی بتوانیم امام حسین (ع) را به تمام معنا ودر تمام ابعاد بشناسیم و دوستان مبلغ روشنگر. راهی باشند که مردم در آن حرکت میکنند که اگر این روشنگری سمت و سوی دیگر بگیرد باعث کم رنگ تر شدن آن میشود
امید انکه فردای قیامت شرمنده چهارده معصوم نشویم
به اامید ایرانی آباد

You cannot copy content of this page