تعداد152 واحد دامداری درمجتمع گاوشیری بافق در نظر گرفته شده است

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 7 آبان 1393
مدیرجهادکشاورزی بافق با اشاره به مجتمع 152 واحدی با ظرفیت بیش از 3 هزار راسی مجتمع گاو شیری شهرستان، گفت: برای تکمیل زیرساخت های این مجتمع دامداری بر اساس پیش بینی ها بیش از 20 میلیارد اعتبار نیاز است.
تولیدکنندگان مواد غذایی و فرآورده های دامی بخاطر نزدیکی به بازار مصرف و سهولت عرضه فرآوری بیشتر فعالیت هایشان را درجوار شهرها و روستا متمرکز کرده اند.
توسعه و گسترش شهرها و روستا و نزدیک شدن به حریم دامداری ها و مراکز تولیدی دام و کشاورزی سبب بروز مشکلات و تداخل هایی شده است.
کاهش فاصله قانونی و مناسب بین این مراکز و اجتماع جمعیتی تعارض شدیدی بین جمعیت ساکن در اطراف این مراکز و تولید  کننده های دامی ایجاد می کند.
سلامت و بهداشت جامعه و رعایت مسایل محیط زیستی از موارد با اهمیت برای شناسایی مکان هایی مناسب جهت استقرار دامداری ها در خارج از محدوده های بافت مسکونی است.
حمیدعسکری درگفت و گو باخبرنگار «بافق فردا» اظهارکرد: مجتمع گاوشیری شهرستان با هدف ارایه خدمات زیربنایی و زیرساخت های برای دامداران و بهره برداران این بخش در دستورکار قرار گرفت.
IMG_10004207
مدیرجهادکشاورزی بافق افزود: انتقال دام داری های مزاحم شهری، رعایت مسایل بهداشتی، ایجاداشتغال، تولید بیشتر شیر و تسهیل در جمع آوری از دیگر اهداف ایجاد این مجتمع بود.
وی گفت: انجام عملیات نقشه برداری، تفکیک قطعات، اجرای زیرساخت هایی مانند تسطیح، آبرسانی، برق رسانی و جاده دسترسی تا کنون انجام شده است.
وی بااشاره به تامین اعتباری بیش از 4 میلیارد ریالی تاکنون جهت کارهای زیربنایی و زیرساخت های مجتمع، گفت:  احداث جاده دسترسی، زیر سازی، و انجام بخش هایی از لوله گذاری آب و شبکه برق در محل مجتمع  تا کنون انجام شده است.
حمیدعسکری با اشاره به ظرفیت بیش از 3 هزار راسی این مجتمع، افزود: برای تکمیل زیرساخت های این مجتمع بر اساس پیش بینی ها بیش از 20 میلیارد اعتبار نیاز است.
وی با بیان این مطلب که اولویت واگذاری واحدها با دامداری مزاحم شهری و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی ودامپروری است، گفت: تعداد152 واحد گاوشیری در قطعه های 15 تا 40 راسی مولد در این مجتمع در نظر گرفته شده است.
مدیرجهادکشاورزی بافق تبدیل سیستم های تولیدی از حالت سنتی به سمت تولید صنعتی و پربازده از دیگر اهداف این برنامه دانست، افزود: سهولت در جمع آوری شیر و فرآورده های تولیدی دامی این دامداری های از دیگر مسایل با اهمیت است.
 

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page