بدهی مالیاتی چادرملو سه برابر بودجه یکسال استان/ سازمان مالیات توان دارد این یک قلم را نقد کند!

دسته: اقتصادی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 22 آبان 1393

 

در حالی که بسیاری از صنعتگران استان از رفتارهای سازمان مالیات استان گلایه دارند به نظر می رسد این نهاد در نقد کردن بدهی چند صد میلیاردی معدن خصوصی چادرملو ناتوان است!

به گزارش یزدی نیوز امروز نادر قاضی‌پور نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به بدیهی میلیاردی معادن “چادرملو” و “گل‌گهر” اشاره کرد و اظهار داشت: این دو شرکت معدنی مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: شرکت معدنی “چادرملو” حدود 828 میلیارد تومان و شرکت معدنی گل‌گوهر حدود 813 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

قاضی‌پور تصریح کرد: با استناد به جز 3 بند الف تبصره 10 قانون بودجه 93 باید بدهی مالیاتی این دو معدن به خزانه واریز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: این دو معدن بدهی مالیاتی خود را پرداخت نکرده‌اند و جریمه دیرکرد را باید پرداخت کنند.

در حالی که معدن چادرملو در استان یزد واقع شده است و از امکانات و پتانسیل های سرزمینی یزد بهره می برد صرفا بدهی مالیاتی آن تقریبا سه برابر بودجه استان است و تنها نقد کردن این یک قلم بدهی توسط  سازمان امور مالياتي استان يزد نه تنها مشکلات فعلی بودجه ای استان در زمینه های مختلف از جمله پروژه های عقب افتاده و … حل می شود که فشار مضاعف این نهاد نه چندان محبوب در نزد صنعت و تولید استان بر صنعتگران کاهش خواهد یافت.

متاسفانه به نظر می رسد رفتارهای برخی مسئولان  در مقام همان مثلی هستند که می گوید اسب را گم کرده اند و در پی نعلش می گردند، هست.

شرکتی به این عظمت و بزرگی که نه تنها هیچ سرمایه گذاری ارزنده ای در استان نکرده و در عین حال تنها درامدش پتانسیل های سرزمینی استان یزد است چنین رقم بزرگی بدهی مالیاتی دارد را رها کرده اند و به شرکت هایی که در بحران اقتصادی اخیر با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند فشار مالیاتی می آورند.

نکته جالب توجه در روند انتشار این بدهی مالیاتی این است که هیچ یک از مقام های استان چه مدیران دولتی و چه نمایندگان مجلس هیچ یک خبری از این بدهی نداشته و اگرهم مطلع بوده اند تلاشی برای انتشار ان نکرده اند.

به نظر می رسد سازمان امور مالياتي استان يزد تمام تلاشش را برای نقد کردن این بدهی 828 میلیاردی بکند در کشور  رکورددار خواهد بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 23 آبان 1393 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفانه این بدهی بزرگ را نادیده گرفته ودنبال چند نفر کاسب را به خاطر مالیات میگیرندحکم جلب واخطار صادر میکنند اگر عرضه دارید 828 میلیارد را نقد کنید نه فشار برکاسب را

You cannot copy content of this page