مجله هفتگی بافق فردا -شماره هفتم – سفر به دنیای ناشناخته ها

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 7 آذر 1393

با سلام به خوانندگان وبسایت بافق فردا، با ضمن عذرخواهی از علاقمندان به این بخش به خاطر عدم انتشار مجله هفتگی در هفته پیش به سراغ شماره هفتم می رویم.

در این شماره به معرفی چیزهایی خواهیم پرداخت که شما را به دنیای ناشناخته ها می برند. پس با ما باشید.

سریال هفته: گمشدگان

پرواز شماره 815 شرکت هواپیمایی اوشینک، سیدنی را به مقصد لس آنجلس ترک می کند در میانه راه در دام طوفانی گرفتار می شود و سرانجام در جزیره ای به ظاهر خالی از سکنه سقوط می کند، حدود 40 تن از مسافران از این حادثه جان سالم به در می برند که ماجرای 6 فصل و بیش از 100 قسمت از سریال گمشدگان را رقم می زنند.

از همان ابتدایی که سریال شروع می شود قوه تخیل بیننده حسابی تحریک می شود که عاقبت این افراد نجات یافته در این جزیره مرموز چه خواهد شد. دنیای این سریال از جنس دیگری است دنیایی از ناشناخته ها که حتی صاحب نظران علوم سیاسی، فلسفه و جامعه شناسی را بر آن داشت که تفسیری از آن ارائه نمایند.

lost

هر چند گمشدگان در سال 89 در ایران دوبله شد و در شبکه ویدئوی خانگی عرضه شده است اما توصیه نگارنده این است که این سریال را از روی نسخه زبان اصلی تماشا نمایید.

اطلاعات بیش تر در مورد سریال گمشدگان در IMDB

 

کتاب هفته: کوری

همیشه برای سفر به ناشناخته ها نباید سوار بر سفینه فضایی شد و به مریخ رفت و یا به هفت هزار فرسنگ زیر زمین سفر کرد و یا به مانند سریال گمشدگان که در چند سط قبل معرفی شد در جزیره ای اسرار آمیز فرود آمد تا با ذهنی کنجکاور بتوان گره از رمز و رازش گشود، بلکه کافیست چشم هایتان را ببنید و همین جامعه اطراف خودمان را در شرایط متفاوت تصور نمایید.

این کتاب هم داستان شهری است که مردمش دچار یک بیماری عجیب و غریب و به شدت مسری می شوند. مردم شهر کور می شوند آن هم نه یک کوری عادی آن ها کور می شوند و بجای فرو رفتن در ظلمات از این به بعد همه چیز  را سفید و روشن می بینند. آن ها کور سفید شده اند

به نظر شما تعاملات و مراودات اجتماعی در این جامعه چگونه خواهد بود؟ به سراغ کتاب بروید و آن را از زبان ژوزه ساراماگو برنده جایزه نوبل در سال 1998 بخوانید.

9781860466854بحث پیرامون کوری در شبکه اجتماعی Goodreads

 

نرم افزار هفته: گوگل اسکای

احتمالا با نرم افزار گوگل ارث و یا گوگل مپ آشنایی دارید، همان ابزارهایی که با آن می توان به هر کجای این کره خاکی سرک کشید و بالا و پایینش را تماشا کرد. و اما با استفاده از گوگل اسکای می توان از زمین فراتر رفته و راه سماوات را در پیش بگیرید.

گوگل اسکای برای کارش ازتصاویر زیبایی که تلسکوپ هابل و…  از آسمان بیکرانه ثبت کرده اند استفاده می کند.

google_chandra

سید احسان شریعتی
مجله هفتگی بافق فردا – شماره ششم

مجله هفتگی بافق فردا – شماره پنجم

مجله هفتگی بافق فردا – شماره چهارم

مجله هفتگی بافق فردا – شماره سوم

مجله هفتگی بافق فردا – شماره دوم

مجله هفتگی بافق فردا – شماره اول

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page