گزارش سفر دو روزه رئیس مجلس به دارالعباده ایران/استان یزد در مسیر پیشرفت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 7 آذر 1393

خبرگزاری خانه ملت: رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر روز چهارشنبه برای سفری دو روزه وارد استان یزد،دارالعباده ایران شد و در بدو ورود از سوی استاندار و مقامات استان مورد استقبال قرار گرفت.دکتر علی لاریجانی در اولین برنامه سفر خود با حضور در گلزار شهدای شهر یزد به مقام شامخ شهدای این استان از جمله شهیدپاکنژاد ادای احترام کرد.

وی با حضور در شورای اداری استان یزد با حضو مسئولین این استان و نمایندگان شهرستان در جریان اهم مسائل قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی سفر 2 روزه به استان یزد در گردهمایی پرچمداران نهضت حسینی که با حضور ائمه جمعه، مبلغین و مبلغات در مسجد حظیره یزد ودر جمع صنعتگران و معدن کاران وبسیجیان زارچ  ودر کنگره بزرگداشت شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در یزد سخنرانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه فولاد و نورد محسن مهریز و نخستین بندر خشک کشور واقع در شهرستان مهریز، از مجتمع تولید گندله چادر ملو، فولاد ارفع و فولاد غدیر ایرانیان در شهرستان اردکان بازدید کرد.

دکتر لاریجانی در ادامه سفر خود به استان یزد در منزل مرحوم حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد حضور یافت .ایشان در این سفر در مقبره آیت الله صدوقی دومین شهید محراب و آیت الله روح الله خاتمی نیز حاضر شدند.

وی در این سفر همچنین با آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد  دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین از تمبر «یزد حسینیه ایران» در جریان سفر به استان یزد رونمایی کرد.

دکترلاریجانی در شورای اداری استان یزد: انتقال آب از خلیج فارس مورد حمایت مجلس است

دکترلاریجانی ، بعدازظهر روزچهارشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد گفت: در دوره های پس از انقلاب کمتر وضعیت مشابه امروز داشتیم از یک طرف توانمندی هایی در اختیار داریم و از طرفی چالش هایی پیش روی ماست و باید به صورت واقع بینانه از توانمندی ها برای عبور از چالش ها استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ذخایر معدنی فراوان در کشور بیان کرد: انقلاب و شرایط فعلی که برای ایران به وجود آمده پیشرفت هایی را برای کشور رقم زده است. پیشرفت هایی که ایران در برخی زمینه های صنعتی داشته اقتداری را برای کشور به وجود آورده البته این واقعیت وجود دارد که شرایط اقتصادی متوازن پیش نرفته که برخی از آن از گذشته به وجود آمده که نمونه آن خصوصیت اتکا به نفت است.

وی ادامه داد: زمانی که نفت برای توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرد عاقلانه است اما برای هزینه کردن در بودجه های جاری به هیچ عنوان منطقی نبوده و یک آشفتگی و اشکال بزرگ است.

وی با بیان اینکه بودجه ریزی در کشور دچار این آفت است بیان کرد: کمتر بخش های تولیدی به فکر تأمین منابع هستند و همواره بودجه براساس میزان فروش نفت و گاز نوشته می شود. بیش از 80 درصد از بودجه کشور بودجه جاری بوده و منابعی برای عمران باقی نمی ماند که این موضوع یکی از آسیب های مهم است.

وی تصریح کرد: مورد دیگر دولتی بودن اقتصاد است که رقابت را به وجود نمی آورد. در بخشهایی از قبیل کشاورزی حضور مردم پررنگ تر است اما صنعت و معدن تا حد زیادی دولتی بوده و به دلیل عدم اجرای سیاستهای اصل 44 این آفت وجود دارد که نیازی به تحقیق درون آن نهفته نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد هیجانی تورم کنترل شده گفت: اکنون وضعیت رو به بهبود بوده و در بسیاری از مقاطع شاهد رشد هستیم.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی هر راهی که باعث استفاده از نیروی مردمی شود با استقبال مجلس مواجه خواهد شد و اگر انتقال آب از دریای خلیج فارس با کمک بخش خصوصی امکان پذیر باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

نمایندگان استان یزد در شورای اداری استان

در این مراسم همچنین محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد گفت: یزد دومین استان معدن خیز کشور بوده و نیاز است که بخشی از بهره وری معادن را به خود استان اختصاص دهیم.وی ادامه داد: اگر تنها درآمدهای یک معدن به استان اختصاص یابد مشکل کم آبی را حل خواهیم کرد و فشاری هم به دولت وارد نخواهد شد.

بخیل عباس زارع نماینده مردم بافت و مهریز نیز در رابطه با حوزه انتخابیه خود گفت: اکنون روستاییان و تحصیل کرده گان هیچ بهانه ای برای ماندن در روستاها ندارند چرا که این مناطق علی رغم دارا بودن معادن بسیار از کارخانه های صنعتی بی نصیب هستند و یکی از نقش هایی که مجلس باید با جدیت به آن ورود کند اصلاح قانون معادن است.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان نیز در جلسه شورای اداری استان بیان کرد: باید نگرش مسئولان عالی را نسبت به استان یزد مثبت تر کنیم این استان یک کانون ثبات در دل کویر بوده و امیدواریم که دکتر لاریجانی نقش فرهنگی استان یزد را در کشور عنوان کند. وی افزود: این استان ظرفیت های بسیاری را دارا بوده و امیدواریم که این دیدگاه در مجامع مختلف عنوان شود.وی همچنین خواستار شد که عوارض استان یزد هزینه عمرانی خود استان شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار بسیجیان زارچ: پای مذاکره آمدن ایران با ابزار تحریم یک دروغ بزرگ است

دکتر علی لاریجانی،عصرچهارشنبه در جمع بسیجیان زارچ در استان یزد با تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) گفت: امیدوارم حرکتی که ایشان آغاز کردند همواره پایدار و رو به جلو باشد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بسیج پس از جنگ به شکل‌های دیگری در عرصه‌ها حضور یافت تصریح کرد: اکنون بسیج در ادارات حضور پیدا کرده و بسیج دانشجویی، اساتید، صنوف مختلف بخشی از این ظرفیت بزرگ است و ابتدا کسی تصور نمی‌کرد که از دل بسیج چنین حرکت وسیعی بیرون بیاید.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ می‌دانند که در مقابل این ریشه مردمی هیچگاه توان تعرض به ایران را نخواهند داشت بیان کرد: امام با تاسیس بسیج مدرسه‌ای بزرگ تشکیل داد و بسیاری از مردم در آن حضور یافتند که این سرمایه بزرگی برای کشور است.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: بسیج یعنی متن مردمی که در حفظ ارزش‌های انقلاب همگرا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط، شرایط جنگی نیست گفت: چون ما درگیری‌هایی در صحنه منطقه‌ای داریم شاید آن‌ها تهدید کنند اما با ظرفیت وجود بسیج جرات چنین کاری را ندارند. در مسئله هسته‌ای تلاش آمریکا و غرب فشار به ایران برای دست کشی از این دستاورد ملی است اما آیا آن‌ها نمی‌دانند که هدف ایران تولید سلاح هسته‌ای نیست؟ من مطمئنم که آن‌ها می‌دانند هدف ما این نیست.

دکتر لاریجانی افزود: امام بر استقلال ملت تاکید داشتند که بعدی از آن استقلال سیاسی است و روحیه ایران برای ایستادن روی پای خود به دلیل توان تصمیم‌گیری است و این روحیه استقلال داشتن، روحیه پر ارزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: آن‌ها با هراس بیداری و توجه مردم منطقه مسئله هسته‌ای ایران را بهانه کردند چون می‌ترسیدند که این ملت‌ها روی پای خود ایستادن را بیاموزند و می‌خواهند آن‌ها را در نظر و عمل محدود کنند.به خواست خدا ملت ایران در این راه با استقامت حرکت خواهد کرد و اجازه تحمیل اوامر آن‌ها را نخواهد داد.

وی گفت: مشکل آن‌ها ساختارهای انقلاب است و به همین دلیل هم هر روز بهانه‌ای می‌گیرند لذا ما باید آماده‌تر باشیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه آن‌ها دیگر روبرو نمی‌شوند گفت: آن‌ها سعی دارند تا از طرف دیگری ضربه وارد کنند که نمونه آن تحریم‌هاست و ادعا می‌کنند که با تحریم‌ها ایران را پای مذاکره نشاندند در صورتی که ما قبل از تحریم هم مذاکره می‌کردیم.

دکتر لاریجانی گفت: پای مذاکره آمدن ایران با ابزار تحریم یک دروغ بزرگ است و دلیل آن‌ها برای این است توجیه اقداماتشان است. ما باید ضمن مذاکره حواسمان به داخل باشد و اگر می‌خواهیم در مذاکرات موفق باشیم باید فضای تولید را مهیا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولین باید رونق تولید باشد تصریح کرد: فروش نفت هنر نیست بلکه ظرفیت‌ سازی جدید با این منابع هنر است.

دکترلاریجانی در دیدار با صنعت گران :روح اقتصاد مقاومتی تولید است

دکتر لاریجانی ،شامگاه روز چهارشنبه در دیدار با صنعت گران استان یزد گفت: تصور ما این است که بخش دولتی در حوزه اقتصاد فربه بوده و نیاز است که ملاحظه بخش خصوصی را هم داشته باشد. بررسی هر پدیده بدون بررسی ضعف تاریخی آن بی‌نتیجه خواهد بود. ما طی این سال‌ها شرایط متفاوتی را تجربه کردیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما طی سال‌های بعد از انقلاب به جزء بخش‌هایی از قبیل کشاورزی و موارد این چنین سایر بخش‌ها دولتی بود و حضور بخش خصوصی به صورت کمرنگ مشاهده می‌شد و یک اقتصاد سوسیالیستی در کشور مشاهده می‌شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار تحریم‌ها در فضای اقتصادی کشور و فعالیت‌های اقتصادی ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها علیه کشورمان در روند مذاکرات هسته‌ای قدری تعدیل شود.

 علی لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مذاکرات به سمت مسیر منطقی‌تری سیر پیدا کند، اظهار کرد: روند مذاکرات روبه جلو است. در مذاکرات اخیر هم شاید مقتضی نبود که آنجا تصمیم گیری شود چرا که برخی مسائل باید دقت شود و حرفه‌ای فهم شود و نباید عجله‌ای در این زمینه داشت.

وی تمدید مذاکرات را تصمیم عاقلانه‌ای توصیف کرد و افزود: این فرصتی برای بررسی تمام مولفه‌هاست تا در این زمینه تعیین تکلیف شود نباید در شلوغی تصمیم غلطی گرفته شود که تبعات داشته باشد به هرحال فرصت برای چانه‌زنی وجود دارد و ما امیدواریم شرایط بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اصل 44 مورد پذیرش تمامی جریانات قرارگرفته، تصریح کرد: ما همچنین قانون اصل 44 را در مجلس تصویب کردیم و سمت‌گیری این بود که باری که روی دوش دولت است به مردم واگذار شود اما این اتفاق نیفتاد.

لاریجانی با انتقاد از واگذاری برخی شرکت‌های دولتی به شرکت های دولتی دیگر یا وزراتخانه‌های دیگر اظهار کرد: این کارها در دولت قبل زیاد اتفاق افتاد ما هم در مجلس به این موضوع معترض بودیم و این محل اختلاف مجلس و دولت قبل بود یا موضوع نحوه اجرای سهام عدالت که اکنون با این سهام نه کسی احساس مالکیت می‌کند و نه سودی عاید کسی می‌شود بلکه تنها یک سری شرکت‌هایی درست شد و 3 هزار نفر هم پرسنل دارند.

وی با اشاره به بروز پدیده حبس و احتکار معادن یادآور شد: اکثرا دولتی‌ها این کار را می‌کنند در حالی‌که معادن بخشی است که می‌تواند اقتصاد را زنده کند. ما وزیر صنعت را خواستیم و گفتیم باید شرایط را عوض کنیم.

دیدار دکتر لاریجانی با امام جمعه یزد

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر به استان یزد،صبح روز پنج شنبه با آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این مراسم که در بیت آیت الله ناصری و با حضور استاندار و نمایندگان این استان برگزار شد به بررسی مسائل و مشکلات پرداخته شد.دکتر علی لاریجانی سپس بر مزار شهید آیت الله صدوقی در مسجد حظیره حضور یافت و فاتحه‌ای را نثار روح چهارمین شهید محراب کرد.رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در منزل شهید آیت‌الله صدوقی یاد و خاطره چهارمین شهید محراب را گرامی داشت.

رئیس قوه مقننه در دیدار با روحانیون استان یزد:غرب نگاه بقالی به مذاکرات نداشته باشد

 دکتر علی لاریجانی در دومین روز سفر خود به استان یزد  در گردهمایی پرچمداران نهضت حسینی که با حضور ائمه جمعه، مبلغین و مبلغات در مسجد حظیره یزد برگزار شد ،گفت: برای فرهنگ دینی باید ساز و کارهای روشنی داشت و سرافرازی ملت به دلیل حب اهل بیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان طور که ما در زمینه‌های مختلف گسترش ایجاد می‌کنیم باید ساز و کار افراد اسلام شناس را نیز فراهم کنیم. بنابراین باید برای آن برنامه داشت.

وی ادامه داد: اینکه حوزه‌های علمیه دولتی نشوند حرف صحیحی است و برای آزادی گفتار باید آن‌ها مستقل باشند و دولت‌ها هم باید به گسترش حوزه‌های علمیه کمک کنند. طی سال‌های اخیر ما در مجلس همواره برای گسترش حوزه‌های علمیه بودجه‌های مناسبی را در نظر گرفتیم اما اکنون به دلیل برخی مشکلات منابع مالی کم شده که امیدواریم در سال‌های آینده باز هم شاهد افزایش این بودجه باشیم.

رئیس قوه مقننه در رابطه با شرایط ایران و نقشی که در مسائل منطقه‌ای دارد بیان کرد: تحریم و اقتصاد می‌توانند مجزا باشند اما بر روی هم تاثیر می‌گذارند و بخشی از مشاجراتی که در صحنه بین المللی داریم بر اقتصاد تاثیر گذاشته البته خیلی از مشکلات هم مدیریتی بوده و نیاز است که ساز و کار بهتری را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور از چند مسئله رنج می‌برد گفت: یکی از این مسائل وابستگی بودجه به نفت است. اتکاء بودجه به نفت اکنون بیش از سال‌های قبل بوده که دلیل آن افزایش استخدام و نیاز بیشتر به بودجه‌های جاری است و منابعی برای بودجه‌های عمرانی باقی نمی‌ماند.

رئیس نهاد قانونگذاری با انتقاد از پایین بودن بهره‌وری در اقتصاد، گفت: اکنون بخش‌های اعظم اقتصاد دولتی هستند در صورتی که اجرای سیاست‌های اصل 44 به افزایش بهره‌وری می‌انجامد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: مشکل دیگر اینکه تصور می‌کنیم تمام پروژه‌های عمرانی را دولت باید تکمیل کند، ما کلنگ زیاد می‌زنیم اما بودجه متناسب آن را در نظر نمی‌گیریم که همین موضوع به فرسودگی ساختمان‌ها می‌انجامد. اکنون 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلید زده شده در حالی که کل بودجه عمرانی طی یک سال 20 هزار میلیارد تومان است و حداقل 30 سال زمان برای تکمیل همین پروژه‌ها نیاز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش تحریم در اقتصاد کشور گفت: قبل از تحریم هم شرایط همین بود و مشکل ما تحریم نیست بلکه مکانیزم باید تغییر و شاهد وجود بخش خصوصی باشیم. برای تکمیل این پروژه‌ها می‌توان با ابزارهای تشویقی شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای به غرب خاطرنشان ساخت که اکنون زمان درست تصمیم گرفتن است  با بیان اینکه نگاه وی به مذاکرات نگاه مثبتی است اظهار کرد: فکر می‌کنم در خیلی از زمینه‌ها می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم البته آن‌ها نباید نگاه بقالی به مذاکرات داشته باشند زیرا این مذاکرات سنگینی است و نباید جنسش را در این ترازو قرار دهیم

رئیس قوه مقننه ادامه داد:غرب باید یکی از دو راه موجود را انتخاب کند؛ یا علاقمند است که ایران در چارچوب نظارت‌های بین المللی، فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دنبال کند و دنبال ستیز با ایران نباشند، این راه هموار است با فتوای رهبری در تحریم تولید سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی هم برای آن‌ها روشن است که ایران نمی‌تواند دنبال سلاح باشد. این فتوا ورای قانون است و حتی اگر قانون تغییر کند این فتوا تغییر نمی‌کند. این راه بهتر است و ما این راه را تایید می‌کنیم که نظارت‌ها در صحنه بین‌الملل انجام گیرد و ایران دانش صلح آمیز هسته‌ای را داشته باشد ورای آن هم نمی‌خواهیم برویم.

دکترلاریجانی همچنین اظهار کرد: راه دیگر این است که ایران را پشیمان کنند و مذاکرات را با دست‌انداز مواجه کنند که این به نفع آن‌ها هم نیست و ما هم از این راه استقبال نمی‌کنیم. اگر آن‌ها به دنبال ایجاد فضای امن در منطقه هستند باید رفتارشان با ایران سنجیده باشد و ایران را به سمتی هل ندهند که مجبور شود رفتارش را تغییر دهد.

رئیس مجلس با طرح این سوال که فایده بودن ایران تحت نظامات بین‌المللی چیست؟ تصریح کرد: بارها در مجلس برای نمایندگان این سوال پیش آمده که اگر همه نظامات بین المللی را انجام دهیم و باز هم آن‌ها ما را تحریم کنند فایده اش چیست؟ ما این راه را پسندیده نمی‌دانیم اما کاری نکنید که ایران را به تغییر رفتار وادار کنید.

وی با بیان اینکه مذاکرات در حال پیشرفت است اظهار کرد: اینکه مذاکرات تمدید شد جزء مواردی بود که باید صورت می‌گرفت زیرا ما نمی‌توانیم چیز ناپخته‌ای را بپذیریم بلکه باید ابعاد موضوع از هر نظر برای طرفین روشن شود. آن‌ها هم نباید به دنبال فریب‌کاری باشند زیرا موضوع تا حد زیادی برای ایران روشن است و ایران این ورزیدگی را دارد که تشخیص دهد کجا باید چارچوب دقیقی برایش وضع کند. ما امیدواریم در ادامه مذاکرات مسیر روشن‌تر شود و مجبور باشیم راهکار نخست را اجرا کنیم.

وی  در ادامه به ظهور پدیده داعش در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط منطقه ما از جنس تروریست‌های داعش هنوز حالت قلیان دارد. نقشی که ایران در این زمینه داشته بسیار مسئولیت پذیرانه است. ما همیشه با جریانات تروریستی مخالف بوده‌ایم و چه در عراق و چه در افغانستان با آن مبارزه کرده‌ایم. در قضایای اخیر هم تنها ایران بود که جلوی این ماجرا ایستاد تا حداکثر چند بمباران اخیر کردند که تاثیر مهمی هم نداشت.

دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم وجود همگرایی در کشور در حوزه مسائل اقتصادی تصریح کرد: من برخی تنش‌های سیاسی داخلی را از سر عقل نمی‌دانم وقتی این شرایط بین المللی و این وضع اقتصادی را داریم این سایش‌های سیاسی داخلی عاقلانه نیست. انسان همیشه باید اولویت‌ها را درنظر بگیرد. ما هم بیش از هر زمان دیگری احتیاج به رفاه در داخل داریم و نیاز داریم در درون روی مولفه‌های مهم برای شرایط کشور تفاهم کنیم.

دکترلاریجانی در کنگره شهید پاکن‍ژاد: مسئولیت پذیری، هدف‌گیری مهم تربیت‌ اسلامی است

دکتر علی لاریجانی در کنگره بزرگداشت شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در یزد،گفت: یکی از ویژگی‌های شهید پاکنژاد خصوصیت مردمی بودن و توجه به تمام ابعاد نیازهای یک انسان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید پاکنژاد سنت اطباء اسلامی را دنبال می‌کرد افزود: ایشان از کسانی بود که می‌خواست در کنار پزشکی مسائل اسلامی را دنبال کند. کتاب‌های ایشان ساده، با تنوع و جذاب اند و برای نسل جوانی که آن را دنبال می‌کرد مناسب بود.

دکتر لاریجانی گفت: شهید پاکنژاد آیه صراط را فرا گرفت و خداوند بهترین هدیه یعنی شهادت را به ایشان اهداء کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: زندگی ساده، مردمداری، دردمندی و مسئولیت پذیری شهید پاکنژاد یک الگو است و ایشان بعد از انقلاب هم در مجلس تاثیرگذار بود. مرحوم پاکنژاد یک اصولگرای به معنای واقعی بود، مبنایی سخن می‌گفت و با برداشت‌های دینی مشکلات را حلاجی می‌کرد.

افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو توسط رئیس مجلس

دکترعلی لاریجانی بعدازظهر پنجشنبه در دومین روز سفر به استان یزد واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو را افتتاح وپس از افتتاح این واحد از پیگیری نماینده اردکان برای جذب سرمایه و حمایت از پروژه‌ها تقدیر کرد وگفت: فعالیت‌های بخش خصوصی و ساخت این نیروگاه‌ با حضور بخش خصوصی می‌تواند نمونه‌ای برای سایر واحدهای صنعتی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت به برون سپاری بپردازد،افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی چادر ملو با تکیه بر منابع داخلی افتتاح شده که قابل تقدیر است و این نحوه اجرا پروژه و استفاده از قطعات ساخت داخل باید به عنوان الگو برای تمام واحدهای صنعتی باشد.

دکتر علی لاریجانی ،همچنین در جریان سفر خود که به استان یزد به شهرستان اردکان سفر کرده از مجتمع تولید گندله چادر ملو شرکت آهن و فولاد ارفع و غدیر ایرانیان بازدید کرد.

گفتنی است افتتاح واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی چادر ملو با تلاش شبانه‌روزی گروه مپنا و طی 14 ماه به بهره‌برداری رسیده است. براساس این گزارش این نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در حال حاضر 34 درصد راندمان دارد و با بهره‌برداری از واحد بخار به 56 درصد خواهد رسید.

تمجید دکتر لاریجانی از مرحوم یحیی زاده، نماینده فقید تفت و میبد

دکتر علی لاریجانی در راه بازگشت به یزد، با حضور در بیت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده ضمن جویا شدن احوال خانواده آن مرحوم برای نماینده فقید تفت و میبد طلب مغفرت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهارات امام جمعه میبد مبنی بر انقلابی بودن مردم این منطقه نیز گفت: مرحوم یحیی‌زاده نیرویی خوش فکر و زحمت کش بود و ارتباطات نزدیکی با سایر نمایندگان داشت.

وی ادامه داد: یحیی‌زاده در تعاملات اخلاقی خوش داشت و ما در مجلس همواره از او یاد می‌کنیم.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: همکار و دوست گرامی آقای یحیی‌زاده یک شخصیت ممتاز بود و از لحاظ اخلاقی بدون هوا و هوس بود و به همین دلیل ارتباطش با دیگران لذت بخش و اظهارنظرهایش فارغ از حب بغض و دسته‌بندی سیاسی بود. ایشان روی مسائل کشور حساس و در مسائل منطقه و حوزه انتخابیه نیز پیگیر بود.

وی با بیان اینکه نماینده فقید میبد و تفت یک وکیل مسئولیت شناس بود افزود: این موضوع تراز خوبی برای خدمت محسوب می‌شود و به همین جهت جای خالی ایشان در مجلس کاملا محسوس بوده و دوستان به نیکی از ایشان یاد می‌کنند.دکتر لاریجانی پس از حضور در منزل این نماینده فقید مجلس بر سر مزار مرحوم حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار دسته‌گل یاد و خاطره مرحوم یحیی‌زاده را گرامیداشت.

همچنین دکتر علی لاریجانی با حضور در گلزار شهدای شهر میبد به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد. در این مراسم رئیس مجلس با حضور بر مزار آیت الله اعرافی امام جمعه فقید میبد و پدر امام جمعه فعلی از خداوند برای ایشان طلب مغفرت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک یزد: مشکل آب استان یزد با حضور بخش خصوصی قابل حل است

دکتر علی لاریجانی پس از پایان سفر دو روزه خود به استان یزد در فروگاه این شهر در جمع خبرنگاران گفت‌: در مدتی که در استان یزد حضور داشتم از برخی پروژه‌ها بازدید داشته و جلساتی با روحانیون، طلاب و بسیجیان برگزار کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی  در مجموع در استان یزد حرکت خوبی در زمینه تولید وجود دارد،افزود: علاقمندی برای ادامه یافتن این مسیر موجود است و راه تحقق تولید فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است.

 وی با اشاره به برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی گفت: در این جلسه مشکلاتی را تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مطرح کردند و اشکالاتی که در خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی وجود دارد دیشب مطرح شد و شامل نکات مهمی بود و حتما باید به صورت ریز به آن‌ها پرداخته شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: اگر در مباحث اقتصادی نیاز به قانونگذاری وجود دارد باید از طریق کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس این موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در کل می‌توانم بگویم سرمایه خوبی در استان یزد هست که می‌تواند به جریان قوی در تولید تبدیل شود.

دکتر لاریجانی در رابطه با مشکل کم آبی نیز گفت: مشکل آب در استان یزد جدی است اما می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آب را از خلیج فارس یا دریای عمان شیرین کرد و این روش حداقل برای صنعت پاسخگو خواهد بود البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که تمامی آن‌ها نیازمند بررسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با جزئیات دیگر این سفر نیز گفت: نکات فرهنگی نیز توسط علما مطرح شد که نیاز است درباره آن‌ها بررسی صورت گیرد.

دکتر لاریجانی با تمجید از نمایندگان استان یزد در مجلس بیان کرد: خوشبختانه نمایندگان استان در این جلسات حضور و نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

وی در رابطه با تاثیر تمدید مذاکرات در روابط داخلی نیز گفت: وفاق ملی درجاتی دارد ممکن است در زمینه مسائل مهم کشور اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما باید توجه کرد درباره مسائل داخلی و بین‌المللی که با آنها مواجهیم باید از حاشیه پردازی پرهیز کرد.

 رئیس مجلس افزود:‌ خود این موضوعات به اندازه کافی گزنده است و نباید آنها را در داخل نیز گزنده‌تر کنیم. ان‌شاءالله مسیر مذاکرات با تدبیر لازم به نقطه مثبتی خواهد رسید./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page