پرورش ۱۷ هزار قطعه انواع ماهی در استخرهای دو منظوره بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 11 آذر 1393

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بافق، پرورش آبزیان یکی از منابع درآمدی و اشتغال کشاورزان و روستائیان است و آبزی پروری و بهره برداری دو منظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از برنامه‌های با اهمیت سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بافق در چند سال گذشته در این زمینه برنامه‌های کوتاه و بلند مدت زیادی را در دستور کار قرار داده و اکنون 15 استخر ذخیره آب برای پرورش ماهی در روستا و مزرعه‌های سطح شهرستان با ظرفیت بیش از هفتاد هزار قطعه ماهیان سردابی و گرمابی فعالیت می‌نماید.

حمید عسکری مدیر جهاد کشاورزی بافق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بافق، با اشاره به پرورش ماهی در 15 استخر ذخیره آب کشاورزی در بافق، اظهار کرد: کپور، آمور و تیلاپیا از انواع ماهیان گرمابی و قزل آلا نیز از نوع سردابی در استخرهای ذخیره آب دو منظوره شهرستان پرورش داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق افزود: انواع بچه ماهیان گرمابی از ابتدای اردیبهشت ماه و  ماهیان سردابی نیز از ابتدای ابان ماه در استخرهای ذخیره آب رها سازی می‌شوند و الان هم بیش از 17 هزار قطعه انواع ماهیان سردابی در استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی بافق در حال پرورش است.

عسکری با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در افزایش سرانه گوشت سفید، افزود: با این اقدام پیش بینی تولید نزدیک 10 تن گوشت سفید را در این مجموعه‌های دو منظوره داریم.

مدیر جهاد کشاورزی بافق با اشاره به رشد بسیار خوب انواع ماهی‌ها در آب‌های لب شور شهرستان، عنوان کرد: ماهیان گرمابی و سردابی  با شرایط آب و هوایی شهرستان  سازگاری خوبی دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در این زمینه، افزود: کلاس‌های آموزشی و ترویجی  در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی  با استقبال خوبی همراه بوده است.

وی گفت: در این کلاس‌ها نحوه آماده سازی استخرها، رها سازی ماهی، غذا دهی و به طور کلی مدیریت استخر بیان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق با بیان این مطلب که این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه آبزی پروری دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقبال کشاورزان شاهد افزایش فعالیت‌های آبزی پروری بویژه در استخرهای دو منظوره ذخیره آب در شهرستان باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page