تشکل‌های مردم نهاد یزد برای افزایش مشارکت اجتماعی زنان تقویت می‌شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 7 دی 1393

 139211101629488132010883

محمد علی طالبی در نشست آموزشی تحول توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یزد، با بیان اینکه، توسعه در تمام جوامع نیاز ضروری به مشارکت دارد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه مشارکت آحاد مردم  ایران است که یکپارچه سدی محکم در برابر زورگویی و استبداد شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: امروز در دنیا، همه مشارکت را به عنوان یکی از ارکان اصلی حکمرانی قبول دارند و این مهم را همواره مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند.

طالبی خاطرنشان کرد: جمعیت بیش از 50 درصدی زنان در جامعه، نقش اصلی زنان در هسته اصلی خانواده و پیوند بین مدیریت امور بانوان با تشکل‌های غیردولتی, مشارکت زنان در اجتماع را بسیار ضروری و مهم‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: در بیشتر موارد پیشرفت‌ها، زنان نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند و این به دلیل مشارکت بالا و قابل قبول زنان در امور خارج از منزل است. زنان در خانواده وظیفه آموزش هسته اصلی تربیت و یادگیری جوانب بشری را  ایفا می‌کنند.

وی افزود: مدیریت خانواده و ایجاد مشارکت در بین اعضای خانواده توسط زنان، تمرین بسیار خوب و به جایی برای انجام مشارکت‌های اجتماعی بزرگ زنان و فرزندان آنها در بین دیگر اقشار جامعه است.

طالبی پیوند بین مدیریت امور بانوان با تشکل‌ها که خود نماد و محور مشارکت در جامعه هستند را مهم و ضروری دانست و گفت: تشکل‌هایی که در حوزه بانوان تشکیل می‌شوند، می‌تواند کمک حال مدیریت اجتماعی و فرهنگی استان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد: تشکل‌ها می‌توانند در کنار دولت به بازوی قوی تبدیل شوند و مشارکت زنان در جامعه را جهت‌دهی کنند.

وی توانمند سازی زنان روستایی را نقطه شروعی در مورد مشارکت‌های اجتماعی زنان عنوان کرد و گفت:  همکاری و همراهی تمام عوامل در اجرایی کردن طرح .مشارکت زنان در شهر و روستا برای پیشبرد اهداف نظام ضروری است

تسنیم


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page