خام فروشی نقطه ضعف اقتصادی استان یزد است

دسته: اقتصادی
یک دیدگاه
یکشنبه - 7 دی 1393

سید محمد میرمحمدی  در نشست هیئت اجرائی منطقه ویژه علم و فناوری یزد، با بیان اینکه باید  به دور از هرگونه ضعف و ناامیدی کار خود را انجام دهیم، گفت: همدلی و انسجام مدیران و مسئولان استانی در یزد قادر خواهد بود تا این طرح ملی و عظیم را بسیار زودتر از زمان ممکن به سرانجام برساند.

میرمحمدی با بیان اینکه بر این باوریم که برای رسیدن و تعالی علمی و کاربردی راهی جز رو آوردن به مباحث علم و فناوری نداریم، خاطرنشان کرد: رسیدن به اهداف عالی اقتصادی و فناوری در عصر حاضر فقط از راه ایجاد زیرساخت‌های علمی و فناوری انجام می‌شود.

استاندار یزد بیشترین عقب ماندگی در کشور را ناشی از دموکراسی اداری دانست و گفت: بخش خصوصی راهکارهایی را دنبال می‌کند که بیشتر به دنبال کسب درآمد است.

میرمحمدی در ارتباط با فعالیت‌های بخش خصوصی در یزد افزود: ما باید با اتکا به بخش خصوصی فضاهای علمی و امکانات دولتی را در اختیار این بخش قرار دهیم.

استاندار یزد با تاًکید بر تقویت ایده‌پردازی بین جوانان و نخبگان دانشگاهی گفت: طی کردن مسیر پیشرفت و تعالی با ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کشور انجام می‌شود. تا‌کنون پروژه‌ها و طرح‌هایی که بوسیله بخش خصوصی مدیریت و اجرایی شده‌اند بسیار خوب و قوی به سرانجام رسیده است. به همین دلیل بهتر است این گونه واگذاری‌های اجرایی به بخش خصوصی سپرده شود.

استاندار یزد خام فروشی را یکی از مهمترین نقاط ضعف استان یزد عنوان کرد و گفت: باید با انتخاب راه‌های علمی و تعیین افرادی کاردان نسبت به پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

میرمحمدی افزود: توجه شورای علوم، تحقیقات و فناوری با تصویب منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد سبب روشن شدن نور امید و تقویت روحیه نخبگان و اعضای هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری در استان یزد می‌شود.

وی در ارتباط با دلایل اختصاص منطقه ویژه علم و فناوری به یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل این انتخاب نزدیکی و تمرکز اکثر صنایع خرد و کلان به این سایت به منظور صرفه‌جویی از هرگونه دوباره کاری و اتلاف وقت است.

میرمحمدی از قائم مقام دبیرکل شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور خواست تا با ارسال بخشنامه اعضای هیئت اجرایی استان یزد در جریان نواقص اساسنامه و دیگر گزارش‌های ارسالی از استان قرار دهند.

تسنیم


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
الف ب پ ت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 دی 1393 - 10:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مجید دلبندم !!!
عقب ماندگی کشور ناشی از دموکراسی اداری نیست بورکراسی اداری هست دقت کن بورکراسی

You cannot copy content of this page