نهضت امام خمینی (ره) زمینه ساز ظهور قیام حضرت مهدی (عج)

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
یک دیدگاه
دوشنبه - 13 بهمن 1393

Picture

نهضت امام خمینی آغازگر انقلاب بزرگ اسلامی است که دلالت دارد بر استمرار اثرگذاریها و انتشار افکار آن و رشد و گسترش آن در جهان اسلام تا زمانی که امام مهدی (عج) ظهور نماید. البته واقعیت سیاسی معاصر جهان نیز این حقیقت را تایید می کند زیرا جهان شاهد انتشار و رشد افکار امام خمینی در کشورهای مختلف اسلامی است که به بیداری عمومی جهان اسلام که ،خواهان اجرای احکام اسلام هستند انجامیده است . انقلاب امام خمینی جدا از انقلاب بزرگ مهدوی نیست، بلکه بخشی از آن است .

انقلاب حضرت مهدی (ع) هم چون دیگر انقلاب ها، بدون مقدمه و زمینه سازی به وجود نمی آید، بلکه در آستانه ظهور، حرکت هایی پا می گیرد و زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم می آورد. بخشی از روایاتی که درباره رویدادهای پیش از ظهور و یاران حضرت مهدی (ع) آمده است، درباره ایران و ایرانیان است .

«ابن ماجه، ترمذی و بیهقی در کتاب سنن خود ،ابن کثیر در فتن خود، و در البرهان فی علامات مهدی آخرالزمان ؛» از رسول خدا (ص) روایت کرده اند که فرمود: “مردمی از مشرق خروج می کنند و زمینه حکومت مهدی را فراهم می آورند.” با توجه به لحن اخبار و متون قدیم چنین اثبات می شود که مشرق به ایران امروزی گفته می شود.

با مراجعه به روایاتی که درباره مهدی موعود نقل شده است، در می یابیم که یکی از نقاط روشن اشتراک بین اخباری که اهل سنت و اهل بیت نقل کرده اند، وجود یک حرکت انقلابی زمینه ساز برای ظهور مهدی موعود می باشد، حرکتی که از ایران به راه خواهد افتاد. چنین اتفاق نظری، بی آنکه مخالفی داشته باشد، خود دلیل روشنی است بر صحت آن .

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: به زودی کوفه از مومنان خالی می شود و همان طور که مار در لانه خود به دور خود می پیچد و نهان می شود و قدرت تحرک ندارد، علم و دانش نیز در گوشه ای پنهان و محدود می شود. (یعنی در کوفه علم و دانش منتشر نمی شود و اگر هم وجود داشته باشد، درگوشه ای بی اثر مخفی می شود) . پس از آن علم در شهر دیگری که به آن قم گفته می شود، ظاهر می شود و معدن فضل و علم می گردد،  خداوند سبحان قم و اهلش را برای رساندن پیام اسلام قائم مقام حضرت ولی عصر (عج)می‌گرداند و دانش از این شهر به شرق و غرب عالم منتشر می‌گردد و آن گاه قائم ظهور می‌کند « سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۸»

با توجه به مجموعه احادیث شریفی که در این باره ذکر شد، بر پا کنندگان این نهضت در طلب حق بوده اند  وبا داشتن روحیه ایثار وشهادت طلبی که ازآموزه های انتظار و عاشورا نشأت گرفته تأثیر بسیار بالایی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران داشته اند  انقلابی  که نقطه عطفی در جریان مهدویت است که  ازمهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را می توان احیای ارزشها، گسترش بیداری اسلامی، برانگیختن روح حقیقت طلبی و جهاد در راه خدا، ترویج تفکر اسلام سیاسی و تقابل آن با ایدئولوژی حاکم بر جهان دانست . واین دستاوردها نقشی مهمی در زمینه سازی برای ظهور و انقلاب مهدوی (عج) ایفا می نماید. همان طور که دیدیم یکی از آشکارترین مواردی که نهضت امام خمینی را از سایر نهضتها جدا می کند، همان زنده کردن روح عرفانی جهاد در جامعه بود که در مسیر انقلاب هزاران بار خود را به نمایش گذاشت، از جمله چهره فداکارانه و شهادت طلبانه ای که یاران امام با الهام از حادثه کربلا در حوادث گوناگون انقلاب، چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن، به ویژه در طی هشت سال دفاع مقدس، آن را ترسیم کردند . بنابراین وطیفه مسلمانی ما حکم میکند که در ظل عنایات ولایت فقیه وگوش به فرمان رهبرفرزانه انقلاب با حضور گسترده در صحنه از اززشهای انقلاب اسلامی تا به ثمر رسیدن اهداف آن به عنوان زمینه ساز انقلاب مهدی موعود (عج) تلاش همه جانبه داشته باشیم .در پایایان به این جمله امام میپردازم ” امیدوارم که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود ”      جهت شادی ارواح طیبه شهدا و تعجیل در ظهور امام زمان  صلوات میفرستیم .      تهیه وتنظیم  :  اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 بهمن 1393 - 12:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای خالقدادی همسایه ی ما بیکار است ،پسرش بیکار است ،برای دخترانش نمی تواند جهزیه بخرد …
واقعیات جامعه اینها هستند و باید اینها را دید .
دوره ی شعار دادنها به پایان رسیده است.

You cannot copy content of this page