تقابل هنر و تجارت در بهترین فیلم جایزه اسکار

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 5 اسفند 1393

دو شب پیش مراسم اهدای هشتاد و هفتمین جایزه اسکار برگزار شد و فیلم مرد پرنده ای به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو جایزه مربوط به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را به خود اختصاص داد.
مرد پرنده ای و به انگلیسی Birdman دارای نام دومی است «فضیلت غیر منتظره از جهل» که تا حدودی موضوع داستان را هویدا می کند.
مرد پرنده ای داستانی درام و کمدی از تلاش یک سوپر استار سابق سینماست به نام ریگان تامسون که آخرین موفقیتش بر می گردد به ایفای نقش در مرد پرنده ای 3 در بیش از 2 دهه پیش و حالا می خواهد با اجرای یک تئاتر با نام «وقتی از عشق می گوییم از چه می گوییم؟» می خواهد خود را دوباره به اثبات برساند و نشان دهد که هنوز در بالاترین سطح قرار دارد.

Birdman_poster
داستان مرد پرنده ای فراتر از داستان زندگی یک مرد از اسب افتاده ای که به دنبال اصل خود می گردد است مفاهیمی همچون تقابل هنر و تجارت را با رودررو قرار دادن تئاتر و سینما مطرح می کند و اشاراتی به مفاهیم ارزش های عددی دنیای امروز نظیر تعداد لایک و ویزیتور نیز می کند.

برای دریافت نسخه سانسور شده فیلم مرد پرنده ای می توانید به این لینک مراجعه نمایید، خوشبختانه سانسور انجام شده تاثیر قابل ملاحظه ای در انتقال مفهوم فیلم ندارد.

امسال به غیر از مردپرنده ای فیلم های تکتیرانداز آمریکایی، پسرانگی، هتل بزرگ بوداپست، بازی تقلید، سلما، نظریه همه چیز و شلاق در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند.

سید احسان شریعتی

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page