اجازه نابود کردن ظرفیت‌های فولاد یزد را به هیچکس نخواهیم داد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 15 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده، بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار عملیات باطله‌برداری مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های مختلف استان یزد به ویژه شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم دارای ذخائر و ظرفیت‌های معدنی بسیاری هستند اما متاسفانه در این مورد نتوانسته‌ایم ارزش افزوده‌ای برای استان ایجاد کنیم.

وی افزود: شهرستانی نظیر بافق در مسیر توسعه فولاد قرار گرفته و سه سال تلاش کردیم تا موانع این توسعه را برداریم اما موانع بسیار بود و رفع آنها زمان گرفت و از آنجا که سرمایه‌گذار نیز درگیر رفع این موانع بود، در واقع اجازه ندادند اقدام درستی به نفع منطقه انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه مافیای فولاد با فشار بسیاری که به وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کرد، مشکلات بسیاری در مسیر توسعه فولاد بافق ایجاد کرد و در نهایت نیز علاوه بر حذف تسهیلات از صندوق توسعه ملی، ظرفیت تولید فولاد با قید عدم تضمین خوراک را به ۲٫۶ میلیون تن رساند.

وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان به هیچ مسئولی نه در وزارتخانه و نه در استان، اجازه نابود کردن ظرفیت‌های توسعه فولاد را نخواهیم داد و اگر از تلاش‌های خود و عملکردهای مسئولان در این زمینه ناامید شویم، به مردم مراجعه خواهیم کرد و از آنها خواهیم خواست تا از حقوق از دست رفته خود دفاع کنند.

زارع‌زاده خاطر نشان کرد: استان یزد یکی از حقوق مسلمش، اجازه فرآوری حداقل دو حلقه کنسانتره است ضمن اینکه دیگر اجازه نخواهیم داد سنگ خام از معادن ما خارج شود و هزینه تولید بالا برود.

وی در مورد گندله‌سازی نیز عنوان کرد: سنگ‌آهن خام نباید صادر شود بلکه اجازه دهند گندله در یزد تولید شود آنگاه گندله را به هر کجا که صلاح می‌دانند، ارسال کنند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد تاکید کرد: مسئولان باید به دانشجویانی که سال‌ها در دانشگاه‌ها درس خوانده و تخصص گرفته‌اند احترام بگذارند و از فکر، تکنولوژی، خلاقیت و هوش جوانان ایرانی استفاده کنند.

وی در مورد معدن سرب و روی مهدی‌آباد نیز اظهار کرد: این معدن به اعتراف همگان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه با ذخیره بسیار بالاست اما متاسفانه با وجود اینکه ۳۶ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، عده‌ای سال‌ها با گذراندن زمان برای خود کیسه‌ای دوختند و این معدن را به دو شرکت خارجی فروختند.

زارع‌زاده عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که با جدیت دنبال شد، پروژه سرب و روی مهدی‌آباد بود که بعد از شکایات بسیار، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را متقاعد به تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی و ورود سرمایه‌گذاران داخلی کردیم.

وی بیان کرد: اکنون سه شرکت ایرانی در این معدن بزرگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما نیز برای تضمین خوراک واحدهای آنها با همکاری مسئولان استان یزد تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش فارس، معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی شامل ۷۰ درصد روی و ۳۰ درصد سرب، یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه به شمار می‌رود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page