همایش بزرگ بانوان فاطمی در بافق برگزار شد + تصاویر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 24 اسفند 1393

جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی شهرستان بافق که بصورت خودجوش فعالیت های فرهنگی از جمله غرفه راه نا تمام در ایام محرم، طرح فرهنگی بصیرتی در مدارس متوسطه و … را اجرا نموده اند؛ هم اکنون بصورت رسمی در قالب کانون فرهنگی تبلیغی آیت الله شیخ محمدتقی بافقی(ره) تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی بافق به فعالیت خود ادامه می دهند و اولین برنامه رسمی و افتتاحیه این کانون با یاد و ذکر و رمز حضرت زهرا (س) تحت عنوان همایش بزرگ بانوان فاطمی، با موضوع سبک زندگی فاطمی آغاز شد.
همچنین به مناسبت ایام فاطمیه مسابقه نقاشی فاطمی و مسابقه دل نوشته فاطمی توسط این کانون برگزار شد.
همایش بانوان فاطمی در دو روز، ۲۱ و ۲۲ اسفندماه ۹۳، با حضور سخنران کشوری، سرکار خانم حسن پور، از مشهد مقدس، مبلغ و مدرس حوزه، دانشگاه و جامعة المصطفی العالمیه و استاد حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی با برنامه های جنبی متنوع برگزار شد که گزارش آن به شرح ذیل است:
برنامه با قرائت آیات ۵۰ تا ۵۳ سوره فرقان و با تاکید بر عبارت « جهادًا کبیرًا » در آیه ۵۲ که به جهاد فکری و فرهنگی اشاره دارد و سپس سوره کوثر توسط مسئول مسابقات و قاری کانون، آقای قانعی آغاز شد و سپس سرود ملی و کلیپ ویژه همایش پخش شد و پس از آن مجری توانمند شهرستان بافق، خانم حبیبیان اجرای برنامه را به دست گرفتند.
و بعد از مجری، آقای محمدی، مسئول کانون پس ازعرض سلام، خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به حضار و میهمانان همایش، درباره اعضا و اهداف کانون این چنین گفت: تمام اعضای این کانون از فعالان و دلسوزان عرصه فرهنگی سطح شهرستان بافق گلچین شده اند و هدف کانون احیا و ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) است؛ با این دیدگاه که با احیا و ترویج این معارف جهت زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) قدمی برداشته شود و اگر می خواهیم این انقلاب و نظام به مسیر حق هدایت شود باید با کمک شما خواهران و مادران فاطمی و در کانون گرم خانواده، فرزندانی با سبک زندگی فاطمی و حیدری تربیت شوند تا در آینده، این انقلاب و نظام به دست آنها سپرده شود. سپس از همه حضار که محفل نورانی حضرت زهرا (س) را با حضور گرمشان زینت بخشیدند؛ تشکر کرد. همچنین از بانی و خیر ویژه همایش، مهندس جوان بافق، آقای جعفری/ خیر محترم آقای ولی الله فلاح/ آموزش و پرورش/ فرهنگی اجتماعی سپاه/ روابط عمومی سنگ آهن/ حوزه بسیج محمد رسول الله(ٌص) و اداره تبلیغات اسلامی بافق، بخاطر اینکه کمک کردند تا این همایش به نحو احسن برگزار شود؛ تقدیر و تشکر کرد. و در پایان گفت: برای همکاری با تمام دلسوزان و کسانی که در زمینه فرهنگی دغدغه دارند آمادگی داریم و استقبال می کنیم.
2

3

4

5

پس از مسئول کانون، میهمان ویژه همایش، سرکار خانم حسن پور، سخنرانی خود را با موضوع سبک زندگی فاطمی آغاز کرد و در این همایش دو روزه مطالبی با موضوعات زیر مطرح کردند:
۱- سیره اهل بیت را الگوی عملی قرار دهیم. ۲- پر رنگ تر شدن نقش و حضور زن در خانه ۳- حضور زن در اجتماع به اقتضای زمانه و نیاز جامعه ۴- تامین آرامش در منزل توسط مادر ۵- رابطه نزدیک و صمیمی مادر با فرزندان ۶- آموزش مهارتهای زندگی به دختران ۷- شخصیت دادن به فرزندان ۸- واگذارکردن برخی مسئولیتها به دختران ۹- آموزش سازگاری در زندگی به فرزندان با الگوی رفتاری خوب خود در منزل ۱۰- شناخت تیپ شخصیتی همسر ۱۱- آشنایی با تغذیه سالم و طب سنتی ۱۲- شناخت بحران های دوران جوانی و عدم سخت گیریهای نابجا.
6

7

8

برپایی نمایشگاه نقاشی فاطمی در مسیر محل همایش، اجرای گروه تواشیح بصائر از یزد، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ و اهدای سه کتاب “خصائص فاطمیه” ، ” گلستان حجاب ” و ” شیدایی” به کانون فرهنگی تبلیغی آیت الله شیخ محمدتقی بافقی(ره)، به همراه دست نوشته خانم حسن پور، بر روی کتاب ها، از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.
9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

امید است که این برنامه مورد تایید حضرت زهرا(س) قرار گرفته باشد و باعث آغاز سبک زندگی فاطمی در زندگی همه ما شود و ان شاءالله مسئولین، متولیان فرهنگی و خیرین محترم از این کانون – که با جدیت، عزمی راسخ و هدفمند وارد عرصه مبارزه با جنگ نرم شده است و در میدان عمل به دغدغه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگی لبیک گفته است – حمایت مادی و معنوی کنند تا این کانون بتواند به بهترین وجه راه عالم و مجاهد بزرگ، حضرت آیت الله شیخ محمدتقی بافقی(ره) را ادامه دهد.
و من الله التوفیق
روابط عمومی کانون فرهنگی تبلیغی آیت الله شیخ محمدتقی بافقی(ره)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page