کارگران آنومالی شمالی بافق در مهدی آباد سرگردانند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 27 اسفند 1393

۴۵ کارگر معدن آنومالی شمالی در حدود سه ماه پیش پس از اتمام پروژه استخراج سنگ آهن از این معدن که البته وعده کار در این معدن یکساله بود ولی تنها پنج ماه طول کشید بیکار شدند .

در پی اعتراضات انجام شده توسط کارگران معدن  آنومالی شمالی، روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه سال جاری جلسه ی با حضور نمایندگانی از کارگران اخراج شده، فرماندار بافق، مدیرعامل شرکت پیمانکار شهداب و مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق برگزار شد.

IMG-20150317-WA0001

ماحصل جلسه این بود که کارگران در معدن مهدی آباد که گویا شرکت سنگ آهن بافق یکی از سهامداران این معدن می باشد، مشغول به کار شوند.

طبق گفته های مدیر عامل سنگ اهن مرکزی بافق قرار شد نیمه اسفندماه سال جاری تمام تجهیزات و امکانات اشتغال و سرویس ایاب و ذهاب کارگران  فراهم شود و کارگران در معدن مهدی آباد مشغول به کار شوند.

معدن مهدی آباد در ۴۶ کیلومتری ذوب و روی بافق قرار دارد که جاده اصلی بافق یزد از روبروی ذوب و روی بافق  توسط یک جاده خاکی  بعد از گذشتن  از روستای گردکوه به این معدن وصل میشود.

کارگران به خاطر شرایط اقتصادی و وعده های مسئولین در مورد اجرای تمام مزایا مثل قبل و همچنین تامین سرویس ایاب و ذهاب از بافق کار در این معدن را پذیرفتند اما متأسفانه امروز که زمان اجرای آن رسیده، وعده های داده شده در پیچ و خم زمان گم شده و رنگ عوض کرده اند.

IMG-20150317-WA0000دیروز ۲۶ اسفندماه کارگران دوباره برای پیگیری مشکلات پیش آمده در محل فرمانداری بافق و دفتر شرکت سنگ اهن مرکزی تجمع کردند. تنها چند روز تا شروع سال جدید باقی نمانده است ولی هنوز گویا تکلیف این کارگران مشخص نیست.

به گفته ی کارگران در این چند روز هر وقت  برای کار به معدن مهدی اباد مراجعه کردیم با عمل جدیدی از سوی آنها روبرو شدیم. روز اول جاده را بهانه کردند که این جاده برای رفت و آمد شما امنیت ندارد و اشرار و حیوانات وحشی در این منطقه هستند پس باید برای زندگی به یزد یا مهریز مهاجرت کنید حال آنکه در این مسیر روستایی وجود دارد و تا به حال هیچ مشکلی پیش نیامده است!

دفعه ی بعد در مورد شیفت کاری  طوری برنامه ریزی کرده بودند که باید در هفته فقط دو روز به بافق برمی گشتیم و نمی دانیم با توجه به قانون ایمنی کار چطور این قانون شیفت را می  خواستند اجرا کنند مگر نه آنکه عدم خستگی و تامین ارامش در مورد رانندگان به خصوص رانندگان ماشن های سنگین جزء ایمنی های رانندگی محسوب میشود؟!

IMG-20150317-WA0002

امروز هم گفته اند چند نفر از کارگران به علت بی نظمی و عدم تایید حراست در این معدن پذیرفته نمی شوند حال آنکه به گفته همه ی کارگران حتی مسئول حراست هنوز این کارگران را ندیده و نمی شناسد؟ بی نظمی را نیز يكی از كارگران که تایید نشده بود این طور بیان کرد که من در محل کارم چند بار با سرعت غیر مجاز رانندگی کردم  که بعد از تذکر و پرداخت جریمه تمام موارد را رعایت می کردم.

بافق پویا

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page