آیا بافق میزبان قطار گردشگران خارجی خواهد بود؟

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 19 فروردین 1394

“اولين قطار گردشگران خارجی در سال 1394 جمعه همين هفته وارد استان يزد خواهد شد.
سيدمصطفي فاطمي” سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر افزود: این اولین قطار گردشگری اروپاست که در سال جدید وارد ایران می‏‏شود و ساعت 9:15 روز جمعه 21 فروردین‏‏ماه به همراه 42 نفر گردشگر از کشورهای آمریکا، چین، آلمان و روسیه، ميهمان يزدي‏‎‏ها خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: قطار لوکس عقاب طلایی در سال میلادی گذشته نيز با حدود 140 گردشگر، دو سفر به ایران داشته و این سومین بار است که به یزد سفر می‏‏کند.

فاطمي اظهار كرد: براساس جدول حرکت قطارهای عقاب طلایی، قطار مذكور حركت خود را در سال 2015 از مجارستان به سمت ایران در تاريخ يازدهم فروردين ماه آغاز کرده و در مسیری که به نام “جواهرات پارسی” نام گرفته است، حرکت می‏‏کند.

به گفته اين مسئول، برنامه سفر با این قطار كه مبداء حركت آن بوداپست در كشور محجارستان است، 15 روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد و قطار در ادامه از کشورهایی همچون رمانی، بلغارستان و ترکیه می‌گذرد.

وي يادآور شد: 12 هزار نفر از گردشگران خارجی که 45 درصد آن‌ها ملیت آمریکایی دارند، برای سفر با عقاب طلایی به ایران اعلام درخواست کرده‌اند.

فاطمي عنوان كرد: عقاب طلایی یک قطار لوکس و گران است که بیشترین مسافران این قطار سن بالایی دارند و جزو افراد بازنشسته هستند که وقت و سرمایه بیشتری برای سفر با این قطار دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: چند قطار گردشگری دیگر در ماه‌‌های آینده نیز به ایران وارد می‌‌شوند و از شهر تاریخی یزد بازدید خواهند كرد.

گفتنی است؛ اولین قطار گردشگری اروپا امسال با حضور مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شیرینی سنتی یزد مورد استقبال قرار می‎‎گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page