معلمین بافقی دراعتراض به وضع نامطلوب حقوق، بار دیگر اعتصاب کردند

دسته: اخبار ویژه
۴ دیدگاه
یکشنبه - 30 فروردین 1394

معلمین بافقی به جهت اعتراض به وضع نامطلوب حقوق دست به اعتصاب زدند.

حسین ارجمند به عنوان نماینده معلمان در خصوص این اعتصاب به خبرنگار بافق پویا گفت: در ماه های اخیر شاهد اعتصاب چندین باره معلمین در روبروی ساختمان های آموزش و پرورش در ایران بوده ایم .

etesab-5-300x225
تجمع سکوت، اعتراض معلمان بود که در تاریخ ۲۷ فروردین در شهرهای مختلف ایران شکل گرفت، در بافق نیز برای همدلی و همزبانی با سایر معلمین کشور این تجمع روبروی ادراه ی آموزش و پرورش شهر رخ داد.

etesab-3-300x225

مهمترین خواسته های معلمان که از ابتدا مطرح بوده است میتوان اینگونه نام برد:

۱) افزایش حقوق بالای ۱۴ درصدی که متأسفانه تاکنون افزایش حقوقی صورت نگرفته است.

۲) طرح رتبه بندی معلم ها که طرح رتبه بندی را کلاً تغییر دادند و در طرح جدید هیچ یک از فاکتورها و پارامترهایی که در طرح رتبه بندی بوده ، وجود ندارد ضمن اینکه اجرا کردن آن را به مهر سال آینده موکول کرده اند.

etesab-7-300x225

۳) خواسته دیگر معلمین کاهش دادن تفاوت حقوقی است که بین معلم ها و کارکنان و کارمندان سایر ادارات دیگر وجود دارد. میتوان به راحتی با مقایسه ی حقوق یک لیسانسه در اداره ی با یک دبیر لیسانس به این قضیه پی برد. همچنین در دیگر ادارات حق مسکن, حق لباس, هزینه سفر, حق ایاب و ذهاب و…. دارند این در حالی است که معلم ها این مزایا را ندارند.

از خواسته های دیگر معلمان مطالبات, حق التدریس و اضافه کاری که در ایام تعطیل اضافه کاری شامل حقوق آنها نمی شود، میتوان اشاره نمود.

در کل میتوان مهم ترین خواسته معلم ها را مسائل معیشتی, منزلت معلم ها و کیفیتی که در مسائل آموزشی هست, دانست .

مهم ترین بحث حقوق بوده که نه تنها این کار صورت نگرفته بلکه با فوق العاده شغل که زده اند این شبه ایجاد شده است که قصد تفرقه انداختن بین معلمین وجود داشته است.

در پایان میتوان گفت: اگر حقوق ما را درست کنند منزلت ما درست می شود، اخلاق ما درست می شود، شأن ما درست می شود، همه چیز درست می شود.

حقوق ما که خراب باشد معلم می رود کشاورزی می کند، مغازه داری می کند یا در آژانس کار میکند و هزار کار دیگر که منزلت شغل معلمی را پایین می آورد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
زمان انتخاب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 30 فروردین 1394 - 8:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باید همه ی اقشار جامعه برای نیل به فردایی بهتر مبارزه کنند . به حق خواهی هایی اینچنینی مبارزه مدنی می گویند که کاملا مطابق با قانون است .
اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی :
تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.
الان عده ای میان و میگن معلما سه ماه تعطیلند و از این حرفها.
وقتی مردم خودشان با یکدیگر همدردی و همراهی نمی کنند چه انتظاری از مسئولین دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟‏‏

ح-ا-ا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 فروردین 1394 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هرکاری مسئولیت خاص خودش باافکارمربوط به آن کاررادارد.خلبان هم درهرپروازولکوموتیوران درهرسرویس مسئول جان هزاران نفرند.اساتیددانشگاههاهم همینطور.پرسنل تحصیلکرده مشاغل صنعتی ومعدنی وفنی بااون شرایط سخت کارکه حتی خیلی ازمردم عادی حتی حاضربه یک روزپوشیدن لباس کارآنهانیستند.چه بساکارآنها.بااین شرایط که اگه ی روزکاراداری هم داشته باشندبایدمرخصی بگیرندولی برای معلمین گرانقدراصلامرخصی استحقاقی معنای آنچنانی ندارد.تعطیلات ۲۰روزه نوروز.۴ماه تابستون.سردی وگرمی وبارش رحمت الهی و………..بریدخداراشکرکنیدوناشکرنباشید

    زمان انتخاب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 فروردین 1394 - 7:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    امثال شما فقط بلدید به هر حرکتی ایراد بگیرید .
    شرط می بندم اگه کارگران یک کارخانه هم که 6 ماه حقوقشان عقب افتاده و هر ماه حدود 700 هزار تومان حقوق میگیرن ، اعتصاب کنند ، باز هم امثال شما میاین و میگید برید خدا را شکر کنید چون کارگران فلان کارخانه 10 ماهه حقوق نگرفتن.
    برای امثال شما متاشفم.

اااا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 31 فروردین 1394 - 7:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا دولت تصویب کنه این سه ماهم که همه دارن دق میکنند هم بریم درس بدیم
بابا تعطیلی تابستون که دست معلما نیست دولت تعطیل کرده بعدشم من میدونم یه معلم از اولی که میره کلاس تا ساعت آخر کاریش همش داره حرف میزنه و انرژی مصرف میکنه ولی شماهایی که معلم نیستین و حقوق بالا و کار خوب از صبح تا ظهر خداوکیلی اگه جواب 5 تا رو بدین خسته میشین ولی معلما باید جواب 30 تا رو بدن

You cannot copy content of this page