نگاهي به رويدادهاي بافق در سال 93 (پایگاه انتقال خون،جاده بافق – یزد،خدام امامزاده عبدالله)

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 اردیبهشت 1394

هفته نامه افق کویر در شماره 637 درسال پیش، سه مسئله مهم را در شهرستان بافق، به آن پرداخت. اول) موضوع ایجاد یک پایگاه انتقال خون دایمی در بافق که طی گفتگویی با دکتر دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق مطرح شد و او به صراحت از واژه ” سنگ اندازی” سازمان انتقال خون استان یزد نام برد. وی گفت: ” از طریق رییس سازمان انتقال خون یزد پیگیری کردیم که یکی از موارد بحث امتیازی هست که هر شهرستان باید داشته باشد و دیگری بحث مجوز استخدام هست که برای مجوز استخدام فرمانداری باید پیگیری کند که نامه برای فرماندار سابق فرستادیم که در صدد هستیم که از طریق فرماندار جدید هم پیگیری کنیم؛ البته سازمان انتقال خون هم سنگ‌اندازی های زیادی کرده است”
اکنون یک سال از این موضوع گذاشته و بهتر هست تا مسئولان شفاف سازی کنند که آیا این سنگ اندازی ها هنوز ادامه دارد و یا موضوع از دستور کار سازمان انتقال خون یزد و شبکه بهداشت و درمان بافق خارج شده است.
موضوع دوم) گفتگویی بود که این هفته نامه با سه خادم اخراجی آستانه امامزاده عبدا… بافق انجام داده بود. از آنجایی که یکی از راههای ارتباطی شما خوانندگان گرامی با مخاطبان ارسال پیامک می باشد؛ در این باره هم همسر یکی از آنان با ارسال پیامک به ستون پیامک های رسیده خواستار درج علت این اخراج توسط رئیس وقت اداره اوقاف بافق شده بود. دو نفر از انها به دفتر امدند و گفتند به دلیل این که ممانعت نکردیم تا زائران سفره نذری نندازند ما را بدین بهانه اخراج کردند: ” روح ا… خادم زاده” و “احمد زحمتکش” هستیم. خادم زاده شروع [به صحبت]کرد: 12 سال بیمه‌ام پرداخت شده و چندین سال هم بدون بیمه کار کرده‌ام. در خود امامزاده مشغول به کار هستم… قضیه از این قرار بوده که عده‌ای آمدند امام زاده؛ سفره نذری انداختند با دوربین مدار بسته دیدند. راستش را بخواهید به شیفت ما تذکری قبلا نداده بودند که این کار ممنوع هست!
به هر جهت اینها برای مدتی از کار در امامزاده اخراج شدند و گویا بر اثر تغییر در مدیریت اداره اوقاف بافق که در ماههای پایانی سال انجام شد؛ باز این اخراج شدگان به کار خود بازگشتند.
موضوع سوم) کنفرانس خبری با فرماندار بافق بود که سید مهدی طلایی مقدم از اولویتهایش درباره بافق گفت: ” گاز رسانی، جاده بافق، بهداشت و درمان، فاضلاب و مبلمان شهری از عمده‌ترین اولویت‌های بنده است.” همچنین ” صنایع جوار معدنی، کویر نوردی و گردشگری با محوریت آستان امامزاده عبدا… (ع) بافق از [دیگر]اولویت‌ها است. ”
فرماندار بافق به اتمام جاده بافق یزد هم در سال 93 اشاره کرد و گفت: درباره روند جاده دو بانده بافق _ یزد، در نشستی که با ،سیدحسینی، معاون عمرانی درباره ادامه دو بانده جاده بافق داشتیم، بیان شد، شاید این طرح به دلیل مشخص شدن اولویت‌های وزارتخانه فرایند طولانی را داشته باشد؛ ولی سعی داریم این مسئله را امسال خاتمه دهیم.”
به هر حال جاده دو بانده خواستن زمان خواهد برد و اگر سال 93 نشد؛ قطعا سال 94 مقدار باقیمانده هم تمام خواهد شد؛ ولی باید دید نظر مسئولان و اعتبارات عمرانی در چه حد هست؟!

محمد حسین تشکری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page