طرح مشاركت روستاييان براي ايجاد اشتغال در روستاهاي استان اجرا مي شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 15 اردیبهشت 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها مراسم گرامیداشت این روز با حضور مدير كل دفتر امور روستاهاي استانداري يزد ، فرماندار ، بخشدار مركزي ، شهردار بافق و جمعی از دهياران و شوراهای شهر و روستا در محل سالن اجتماعات فرمانداري بافق برگزار شد.

مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد در اين آيين ضمن گراميداشت روز ملي شوراها گفت : شوراها نهاد مهمی برای ایجاد ارتباط میان مردم و خدمتگذاران خود هستند و در آیات قرآن و احادیث نیز به امر مشورت بسیار توصیه شده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر در کشور شده است .

” هادي مقيمي ” در ادامه به تبیین جایگاه شورا و اهمیت شوراها در اداره امور کشور و لزوم حمایت مسئولین از نهاد مردمی شورا تاکید كرد و افزود: شوراها سعی کنند در پیشبرد اهداف خود اتحاد و همدلی را حفظ نمایند و با شور و مشورت امورات را به پیش ببرند.

وي با اشاره به اینکه شوراها حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند گفت: راز موفقیت ، رفتار صادقانه ، تعامل و همدلی با مسئولان میباشد.

مقيمي از اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي بافق خواست تا از تعريف بودجه و پروژه هاي عمراني فاقد طرح و بودن مصوبه خودداري كنند.

مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در ادامه به جايگاه و ارزيابي دهياران روستاها اشاره كرد و افزود : دهيار منتخب شورا است ، دهيار مدير ارشد روستا است، در نتيجه دهيار بايد تمام انرژي خود را صرف مسائل روستا و سياستهاي دولت كند.

هادي مقيمي ضمن تاكيد بر تدوين برنامه 5 ساله توسط دهياران خاطر نشان كرد : دهياران بايد با توجه به پتانسيل و ظرفيتهاي روستا و خرد جمعي نسبت به تدوين برنامه هاي افق 5 ساله روستا اقدام كنند و با برنامه پيش بروند.

وي در این نشست از راه اندازی 368زمین ورزشی با کاربری ساحلی خبر داد و گفت: این طرح برای اولین در کشور و در روستاهای سطح استان یزد انجام میشود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری يزد در پايان يكي از اهداف دولت تدبير و اميد را توسعه روستاها از طریق مشارکتهای مردمی دانست و گفت : در دولت تدبیر و امید اعلام شده است که منابع خیلی خوبی را با مشارکت مردم به منظور توسعه روستایی و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده و این مبلغ از طریق صندوق كارآفرين مهر پرداخت می شود كه این تسهیلات بستگی به فعالیت اقتصادی دارد که در روستا انجام می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page