معاون آب خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور از طرح های بخش کشاورزی در بافق بازدید کرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 24 تیر 1391

معاون آب خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور از طرح های بخش کشاورزی در بافق بازدید کرد.
معاون آب خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی امروز به همراهی مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرکل بحران استان ، فرماندار بافق و جمعی از کارشناسان استان و شهرستان بافق از طرح های آبرسانی تحت فشار ، جاده دسترسی بین مزارع و نخیلات بافق بازدید کرد.
چاه آب کشاورزی نجف آباد با مساحت زیرکشت 36 هکتار نخیلات و چاه کشاورزی الهیه با مساحت زیر کشت 75 هکتار نخیلات ، جاده دسترسی روستایی حسن اباد به طول 22کیلومتر ، چاه مزرعه پسته شرکت گوشت بافق با مساحت 160 هکتار و مرکز تحقیقات ماهیان آب شور داخلی بافق از جمله طرح هایی بود که معاون آب خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از آنها بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح ها قرار گرفت .

سجادی پور در پایان این بازدید در گفت و گو با خبرنگار واحد مرکز خبر با اشاره به افزایش 2برابری اعتبارات انتقال آب با لوله به مزارع در استان گفت : امسال با تخصیص مبلغ 8میلیارد  تومان  برای انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سطح استان یزد این اعتبارات نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش می یابد.
وی با اشاره به رشد بسیار خوب اعتبارات استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و درایت تلاش کنند کشاورزی در استان با رونق هرچه بیشتر ادامه داشته باشد و این وضع موجود به خوبی حفظ شود.
معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات خوبی برای احیاء و لایروبی قنوات اختصاص داشته است افزود: اعتبارات مربوط به انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی در استان در سال 91 به دوبرابر افزایش یافته است و در زمینه آبیاری تحت فشار هم هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و یارانه دولتی به متقاضیان وجود ندارد.
وی همچنین به پرداخت تسهیلات 7درصدی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اختیارات پرداخت این تسهیلات به ستاد اجرایی استانها واگذار شده است و  باید در بخش های مختلف کشاورزی اعم حفر و برقی کردن چاه ها و صنایع کشاورزی تخصیص یابد.
معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور با تاکید بر ضرورت تکمیل صنایع  نیمه کاره در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: 30در صد از این تسهیلات مربوط به صنایع نیمه کاره این بخش است که تکمیل آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و فراوری محصولات کشاورزی دارد.
سجادی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید خود از طرح‌های کشاورزی شهرستان بافق افزود: عملیاتی شدن طرح‌های انتقال آب با لوله به مزارع، آبیاری تحت فشار در این شهرستان، موجب رونق کشاورزی بویژه در زمینه کاشت خرما شده است.
وی با بیان اینکه جایگاه کشاورزی در شهرستان بافق باید به خوبی حفظ شود تصریح کرد: هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی جهت حفظ مزارع و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان در واقع کمک به حفظ ذخائر معدنی و صنعتی این شهرستان است.
معاون آب، خاک و صنایع جهاد کشاورزی کشور به پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق اشاره کرد و یادآور شد: وجود تنها مرکز تحقیقات و پرورش این گونه ماهی با ارزش در شرایط کویری این شهرستان بسیار حائز اهمیت بوده و باید برای توسعه این مرکز اقدامات مناسبی انجام شود.
شهرستان بافق با 138 حلقه چاه مزاع دارای 7000هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و کشاورزی بوده که 1900هکتار آن مربوط به کشت نخیلات است .
عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page