مروری بر رویدادهای بافق در سال 93

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 28 اردیبهشت 1394

هفته نامه افق کوير در تاريخ يکشنبه، 21 ارديبهشت ماه سال پيش، در تيتر يک خود، از قول «سيد مهدي طلايي مقدم» فرماندار بافق، نوشت«رانت خواري ها به جد رصد مي شود» فرماندار بافق در نشست خبري و در پاسخ به اين پرسش که گفته مي شود در جريان خصوصي شرکت سنگ آهن، افرادي از رانت هاي خاصي استفاده نموده و ارقام ميلياردي دريافت کرده اند گفت:« تا اين لحظه دستگاههاي نظارتي چيزي اعلام نکرده اند، اما اين موضوع به جد رصد مي شود و هر گونه تخلفي صورت گرفته باشد، رسيدگي مي شود. دولت، دولت پاک دستان است.»

در اين نشست از فرماندار در رابطه با مشکلات کارخانه هاي کاشي زمرد و آپاداناي بافق هم سؤال شده که وي مشکل کارخانه کاشي زمرد را «نقدينگي» و «گاز» دانسته است. فرماندار همچنين از حل مشکلات کاشي آپادانا نام برده است« خوشبختانه کاشي آپادانا که مديريت آن را صابري بر عهده دارد را مي شناسم، وي مسئوليت کارخانه کاشي شيرکوه را عهده دار مي باشد». بيشتر اين نشست خبري شامل مسايل شرکت سنگ آهن، موضوع 5/28 درصد، 2درصد حق شهرستان، واگذاري به صندق بازنشستگان مي باشد. اين گزارش نصف صفحه دوم اين هفته نامه را به خود اختصاص داده است.

اين هفته نامه گفتگويي با دکتر افشاري، رئيس بيمارستان وليعصر(عج) بافق هم انجام داده و او هم از کمبود«خير مردمي» ناليده است.

خبر جالب که در اين شماره و از قول روابط عمومي استانداري يزد و به نقل از« سيد محمدرضا سيدحسيني» معاون هماهنگي امور عمراني استاندار آمده، اين است که وي گفته« پروژه(طرح) احداث جاده يزد به بافق با اعتبار 150 ميليارد ريال(15 ميليارد تومان) در سال جاري(93) تکميل مي گردد» وي افزوده« شرکت سنگ آهن مرکزي بافق نسبت به تأمين مصالح مورد نياز تا سقف 150 ميليارد ريال اقدام و اداره کل راه و شهرسازي نيز از اواخر ماه جاري(خرداد ماه 93) عمليات اجرايي طرح را آغاز مي کند»

اگر موضوع تکراري جاده بافق به يزد را رها کنيم و به سمت مسايل ورزشي برويم، هفته نامه افق کوير با «ابراهيم حسني نژاد» سرپرست و ورزشکار تيم دوچرخه سواري سنگ آهن گفتگو انجام داده و او از مسئولين خواسته« مسئولين ما را باور کنند» همين مطلب را نيز دو تکواندوکار بافقي، يعني مصطفي عليزاده( مربي تکواندو) و جليل حاجي حسني(از تکواندوکاران بافق) با حضور در دفتر هفته نامه افق کوير عنوان کرده اند« هر کس دلش به حال بافق و بافقي مي سوزد به کمک ما بيايد»

اين شماره هفته نامه افق کوير به اعتراض کارکنان شرکت سنگ آهن در جلسه مورخ 19/2/93 پرداخته و گفتگويي را با محمد عباسي، سخنگوي شوراي اسلامي شهر بافق آورده است. وي گفته است:« با توجه به تضمين هايي که استاندار و معاون سياسي و نامه اي جهانگيري (معاون اول رئيس جمهور) داده شده، خوش بين هستيم و بايد خواسته ها عملي شود؛ در غير اينصورت از حمل سنگ آهن ممانعت به عمل مي آيد.» در اين خبر آمده دکتر طالبي(معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد)، مهندس محمد حسن تشکري(رئيس وقت شوراي اسلامي شهر بافق) تأکيد نمودند، استاندار و مسئولين استان و شهرستان پيگير بوده و نخواهند گذاشت حق و حقوق مردم پايمال شود؛ اما از اين هم که بگذريم به سراغ مشکلات مسکن مهر بافق مي رويم و آن هم باز نقل قول فرماندار بافق که گفته« آرزوي صبر براي ساکنان مسکن مهر دارم»
محمد حسین تشکری بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page