نگاهي به رويدادهاي بافق در سال 93 (بخش ششم)

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
جمعه - 8 خرداد 1394

33333
هفته نامه افق کوير در شماره 641 به تاريخ 28 ارديبهشت ماه 93 تيتر يک خود را اختصاص به گفتگو با مديرعامل سابق شرکت گاز استان يزد داد. عليرضا پيله ور که پس از روي کار امدن دولت تدبير و اميد، تقريبا جزء اولين مديراني بود که جاي خود را به مديران جديد داد؛ در اين گفتگو که با دفتر خبري اين هفته نامه در يزد صورت گرفت، به صراحت از واگذاري 1200 علمک تا پايان سال 89 سخن رانده بود. آنجا که گفته: ” تا پايان سال جاري 1200 علمک نصب شود؛ که اولين علمک 1/10/1393 مي‌باشد و ممکن است 1200 علمک نصب کنيم؛ اما همه شبکه‌ها گازدار نمي‌شوند. ” به هر حال امروز که در روزهاي پاياني ارديبهشت ماه هستيم؛ بعيد مي دانم که تاکنون 1200 علمک نصب شده باشد. جا دارد تا مسئول اداره گاز شهرستان اعلام آماري کند تا مردم بدانند قول و وعده عليرضا پيله ور در واپسين ماههاي مديريتش جامه عمل پوشيده يا خير؟! يادمان هم نرود که مهندس ميرمحمدي، استاندار يزد، حضور خود را در بافق جهت افتتاح طرح گازرساني منوط به نصب 1000 علمک نموده است؛ پس نتيجه مي گيريم تا هزار هنوز فاصله داريم!

در اين شماره دکتر عليرضا ياراحمدي، مديرعامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزي وعضو هيئت علمي دانشکده مهندسي معدن و متالورژي دانشگاه يزد، در مقاله ايي با موضوع ” مديريت انفال معدني و عدالت اجتماعي” سخن از مديريت بر معادن توسط حاکميت اسلامي گفته بود. در اين مقاله وي با اشاره به موضوع خصوصي سازي شرکت سنگ آهن از مسئولان خواسته تا دست نگهدارند و معدن سنگ آهن مرکزي بافق به عنوان تنها معدن روباز کشور خصوصي نشود! وي گفته: ” بطور مثال: شركت سنگ‌آهن مركزي ايران در بافق با معادن فعال سنگ‌آهن چغارت و سه‌چاهون به عنوان اولين و قديمي‌ترين تأمين‌کننده سنگ‌آهن کشور داراي مجرب‌ترين کارشناسان معدني، آزمايشگاه‌هاي منطقه‌اي و کامل‌ترين تجهيزات معدني اکتشافي و استخراجي است و از نظر شرايط اقتصادي امکان سرمايه‌گذاري اکتشافي بر روي تمام آنومالي‌هاي منطقه بلوک ايران مرکزي را دارد و از طرفي سنگ آهن استخراج شده را در طرح‌هاي توسعه‌اي خود به هر ميزان جذب مي‌نمايد. در يک چنين شرايطي اگر به عنوان معدن روباز نمونه دولتي باقي بماند به راحتي امکان کنترل، نظارت و حمايت از بخش خصوصي و از طرفي امکان توسعه پژوهش هاي کاربردي، بومي‌سازي و فناوري‌هاي معدنکاري را دارا مي‌باشد.

در اين شماره حجت الاسلام و المسلمين سليماني، امام جمعه بافق هم در خطبه هاي نماز جمعه، از عملکرد سازمان خصوصي سازي انتقاد کرده اند و طرح پرسش شده که آيا ” مطلب اين سايت (پايگاه اينترنتي سازمان خصوصي سازي کشور) بالاتر است يا حرف معاون اول رئيس جمهور که در مورد توقف خصوصي سازي دستور داده است؟

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: در نامه معاون اول رئيس جمهور نوشته شده است که به دليل محروميت بافق، بحث خصوصي‌سازي معدن بايد با هماهنگي مسئولان شهرستان و استان بايد اين موضوع انجام شود.
محمد حسین تشکری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 8 خرداد 1394 - 12:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا سنگ آهن و مدیر عامل باشگاه زدن بر بی خیالی و کاری برای ورزشکاران بافق انجام نمی دهند و وقتی مراجعه می کنیم میگن پول نیست برای شماها ما فعلا کارهای مهمتری داری مثل لیگ هندبال که تمام بودجه ورزش سنگ آهن را بالا کشیده و این هم از آخرین افتضاحی که به بار آوردنداریم ،پول پادش ورزشکاران را برای اولین بار بود کهدر این چند سال گذشته ندادند .پول مربیان در سال 93 را ندادند کلا ورزش را رها کردن البته پولی هم که میاد خرج چهار تا غریبه می کنند خدا رحم کنه از این آشفته بازار هیچکه به هیچکی شده و هر کسی برای خودش داره میتازونه.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 8 خرداد 1394 - 12:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حسین جون دنبال چی هستی

You cannot copy content of this page