بازخوانی ماجرای انتخاب نماینده کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و یک سؤال

دسته: اخبار ویژه
۱۴ دیدگاه
چهارشنبه - 10 تیر 1394

بازخوانی ماجرای انتخاب نماینده کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و یک سؤال:
پس از درخواست فرماندار بافق مبنی بر اعلام کتبی معرفی نماینده کارگران برای حضور در کارگروه پی گیری مطالبات کارگران و مردم بافق،کارگران این شرکت طی امضائ طوماری چند متری محمد رضا صباغیان را به عنوان نماینده خود معرفی کردند.

قابل ذکر است این کارگران در شب مبعث و در حضور مسؤلین شهرستان ،معاون سیاسی امنیتی استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز آقای صباغیان را به عنوان نماینده معرفی کرده بودند ولی روز گذشته فرماندار بافق اعلام نموده بود ،نماینده باید به صورت مکتوب به فرمانداری معرفی شود تا وی و استاندار نیز نماینده خود را برای حضور در این کارگروه معرفی کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمعیا علیما ( نساء ؛ ۱۴۸) “خداوند بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد مگر از آن کس، که به او ستمی شده باشد و خدا شنوا و داناست.

ما جمعی از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق که در اعتراض به واگذاری سهام این شرکت قبل از آماده شدن زیرساختهای توسعه پایدار شرکت و شهرستان بافق به علت وابستگی اقتصاد و اشتغال شهرستان به این شرکت معدنی معترض و تا ایفای حقوق از دست رفته دست از کار کشیده ایم برای پی گری مناسب و به احترام درخواست شورای اسلامی شهرمان برای معرفی یک نماینده جهت حضور در جلسات مختلف و دفاع از حقوق حقه خود،با توجه به شناخت و اعتمادی که به دیانت،درایت،صراحت و استقامت آقای محمد رضا صباغیان داریم ،نامبرده را به عنوان نماینده خود معرفی می نماییم.

DSC02204

DSC02201

منبع:سایت اطلاع رسانی شورای شهر

این درحالی است که اخیرا استاندار یزد و به دنبال آن فرماندار بافق ضمن اعلام غیرقانونی بودن نماینده کارگران خواستار اصلاح ترکیب کارگروه شده اند.تا آنجا که اخیرا طلایی مقدم نه تنها در جلسه ارائه گزارش عملکرد دو ماهه کارگروه حاضر نمی شود بلکه حتی در جلسه اصلی کارگروه در دفتر رئیس کارگروه امام جمعه شهرستان بافق حضور نیافت و علت آنرا انتخاب نماینده کارگران از طریق انتخابات توسط اداره کاربیان کردند.

همچنین سال گذشته در بحبوحه مسائل سنگ آهن انتخابات کارگری برگزار شد اما کارگران استقبال چندانی از آن نکردند تا بر روی انتخاب محمد رضا صباغیان بعنوان نمایند خود برای دیگر بار صحه بگذارند.
به نظرتان چرااستاندار و فرماندر بافق بجای پی گیری خواسته های کارگران و مردم بافق و حل این همه مشکل بر زمین مانده شهرستان دوست دارند دنبال حواشی کار باشند و دوباره به یک سال پیش برگردند؟


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
عاشق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 2:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چون … کاری به مشکلات مردم ندارد

ناشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 6:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چه اشتباهی کردیم
چوبش خوردیم
دامنه آتیش اشتباه هم خیلی وسیع است که داره فرصتها را می سوزاند

نشان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 6:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ببخشید م ع را از قلم انداختید چون ایشون هم بلندگو افراد همیشه درسایه هستند که نظر مخالف بودن با صباغیان را اعلام میکند و همچنین آنالیزور مشکلات بافق هستند و باید از راهکارهای ایشان و افراد همیشه در سایه در راستای منافع اشخاص و حزبشان کمال استفاده را ببریم
با تشکر

یک چیز بگم و برم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 6:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای صباغیان مدتی هست موضعی نگرفتند و جای تعجب است هر چند ایشان از طریقی افرادی نظراتشون را منعکس می کنند و به طور مستقیم وارد عمل نشدند شاید انتظار دارند مردم در حمایت از ایشان راهپیمایی و یا تحصنی انجام دهند یا طوماری برایشان امضاء شود ،بالاخره آقای صباغیان نظرتون در قالب یک مصاحبه بیان کنید که مردم از بلاتکلیفی در بیایند که هستید یا به خاطر کاندیداتوری مجلس نیستید

فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 7:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای صباغیان شما هنوز نماینده ما کارکران هستید به به غیر از شما با هیچ احدی و ناسی ایمان نداریم.

جوان بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 7:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جو سازی
خراب کردن
تحریف حرف امام که میگوید میزان رای ملت است
بهانه تراشی کردن
….

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 8:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پایه واساس بایدقانونی باشداستانداروفرمانداربالاترین مقام سیاسی استان وشهرستان هستند

سجاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 9:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من خودم کارگر سنگ آهن هستم و ذره ای ایشون رو قبول ندارم ایشون فقط فقط دنبال منافع شورای شهره نه چیزه دیگه ای کی گفته نماینده ماست. حق با فرمانداره باید انتخابات برگزار بشه رای همه باید دخیل باشه.

یکی می گفت : این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 9:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شنیدم یکی می فرمود: طبق قانون کار ، نماینده کارگران باید شاغل در مجموعه مورد نظر باشد یعنی آقای محمد رضا صباغیان باید در شرکت سنگ آهن شاغل باشد تا بتواند نماینده آنها باشد و با طومار نوشتن نماینده نمی شود.
حال چند پیشنهاد :
1- آقای محمد رضا صباغیان از آموزش و پرورش به سنگ آهن مامور شود ( مثل چند نفری که سراغ داریم و مشاغل مهمی هم دارند) وسپس انتخاباتی توسط اداره کار برگزار شود. اگر کارگران به ایشان رای دادند ، دیگر بهانه ای برای کسی نمی ماند.
2- به جای اینکه آقای صباغیان نماینده کارگران در کارگروه باشد ، ایشان نماینده شخص دیگری باشد مثلا نماینده آقای دخیل عباس زارع زاده یا نماینده امام جمعه یا هر شخص دیگر.
لازم به ذکر است که ما هرگز فراموش نمی کنیم روزی را که استاندار محترم برای اتمام اعتصاب در شرکت سنگ آهن حاضر شدند ولی تا آقای صباغیان نیامدند اعتصاب شکسته نشد. پس آقای استاندار و فرماندار شما هم آن روز را فراموش نکنید و بدانید دنیا خیلی کوچک است و کسی نگفته که دیگر این اتفاقها نمی افتد . پس به قول و وعده خود پایدار باشید تا به شما اعتماد کنند و می دانید که روز حساب و کتابی هم هست.

تقیلو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 9:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا اگه این مسئله درست باشه یک معلم بتونه نماینده کارگران یک شرکت باشه پس یک کارگر هم می تونه نماینده معلمان باشه…

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 تیر 1394 - 9:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگه فرماندار اینقدر پیگیر مسائل ریز هستند چرا در مورد رفتن اون آقا که همه کارگرها فریاد میزدند کاری نمی کنند فکر کنم اونوقت کارگروه یه کم ترمیم بشه

علیزاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 تیر 1394 - 8:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این حرف و حدیث ها فقط باهدف به حاشیه بردن کارگروه است
متاسفانه نیتهای فرماندار و استاندارد خیر نیست و کارگر و کارگروه نباید در این رابطه ضربه بخورد موضوع اصلی ما حقوق و مصوبات است یادتان باشد.
پس بیائید جلوی حاشیه سازان در این راه سخت را بگیریم و فراموش نکنیم که هدف چیست

مطلع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 13 تیر 1394 - 7:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هدف ازتشکیل شورای اسلامی کار درهرمجموعه کارگری کمک به بهبود فضای کسب وکار ازطریق تعامل وهمفکری مابین کارگران وکارفرما می باشد ( فصل 6قانون کار )وافزایش رفاه کارگران ازطریق انتقال خواسته های قانونی کارگران به مجموعه مدیریت می باشد.وشورای مذکور هیچ گونه کارکردی خارج از حوضه کارگاه ازلحاظ قانونی ندارد.قراردادن شورای مذکور به عنوان ابزار سیاسی کاملا مردود می باشد.البته استفاده از شورای کارگری سنگ اهن بافق شاید خالی ازملاحظات سیاسی نباشد.

دلواپس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 تیر 1394 - 12:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شرکتی که مدیر عامل موفقش میتونه یک معلم ورزش باشه پس جای نگرانی نیست اگه یک معلم هم نماینده کارگرانش باشه شاید بهتر حرف هم را بفهمن.

You cannot copy content of this page