پایان کارگاه آموزشی خبرنگاری ویژه دختران علاقمند بافقی

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 12 مرداد 1394

ظهر امروز:
کارگاه آموزشی خبرنگاری ویژه دختران علاقمند بافقی پایان یافت
به گزارش خبرنگار بافق فردا، در این دوره آموزشی 6 روزه بیش از 15 نفر از خواهران با مبانی و اصول خبرنگاری آشنا شدند.
علی عسکری خبرنگار پیشکسوت شهرستان بافق عهده دار تدریس این کارگاه آموزشی بود که با تسلط کافی، سر فصل های اعلام شده را به وضوح همراه با ذکر مثال های مرتبط آموزش داد.
جمعی از شرکت کنندگان در این کارگاه به خبرنگار ما گفتند: با وجودی که از ابتدای ورود به این کلاس آموزشی هیچگونه اطلاعی از نحوه نگارش نداشتیم اما در این دوره کوتاه مدت، اطلاعات زیادی در مورد اصول و مبانی خبر نویسی فرا گرفتیم.
زینب محمدی نژاد افزود: خبرنگاری کار سخت، پیچیده و هنرمندانه است ولی تدریس ماهرانه استاد عسکری بسیاری از مشکلات این حرفه را آسان و اطلاعات مفیدی ارائه کرد.
وی مدت زمان این دوره را ناکافی خواند و ضمن تشکر از بسیج رسانه شهرستان بافق تمدید کارگاه آموزشی خبرنگاری را خواستار شد.

331a54df-8d2b-4d4f-a703-45b4d5e3238f

محمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر این دوره به مدت 10 روز دیگر تمدید شود یقیناً بیش از 40 درصد از شرکت کنندگان علاقمند با فراگیری آموزش های لازم وارد عرصه خبرنگاری خواهند شد.
یکی دیگر از خواهران شرکت کننده خود را مبتدی حرفه خبرنگاری خواند و گفت: در این دوره با سبک های خبری، لید، تیتر و بدنه تنظیم خبر آشنا شدم.
وی افزود: ارزش های خبری و عناصر خبر از نکات ارزنده ای بود که توسط مدرس ارائه شد و من دریافتم با ترکیب آن ها می توان سوژه های گوناگون را به خبر تبدیل کرد و به مخاطب ارائه داد.
چند نفر دیگر نیز مباحث ارائه شده را مفید ارزیابی کردند و خواستار استمرار دوره های آموزشی خبرنگاری شدند.
کارگاه آموزشی خبرنگاری با همت بسیج رسانه شهرستان بافق به مدت 6 روز ویژه خواهران در سالن اجتماعات شهرداری بافق برگزار شد . نظیر این دوره آموزشی از فردا ویژه برادران برگزار می شود.
گفتنی است کارگاه آموزشی خبرنگاری در شهرستان بهاباد و زیر نظر استاد علی عسکری همزمان با بافق در حال برگزاری است.
بافق فردا به نوبه خود از تلاش آقای علی عبداللهی مسؤل بسیج رسانه بافق، دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی و همچنین همکاری صمیمانه شهرداری بافق سپاسگزاری و تقدیر می کند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 مرداد 1394 - 2:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام بر تلاشگران دلسوز رسانه. خواستم نکته ای را متذکر شوم. خبرنگار یعنی زبان مردم و مسئولین . خبرنگار آن نیست که در روزهای تلخ مردم را رها کند. چه بسیار بودید خبرنگاران دلسوز، اما در وقت یاری مردم سکوت کردید. برخی با به خطر افتادن موقعیتشان رفتند. خبرنگار باید اصول خبری را بداند اما سکوت و فقط از مثبت گفتن از اهل قلم بعید است. قبل از آن که خبر نوشتن را یاد دهید صادق بودن را یاد دهید. خبرنگار نه به مسئول نه به مردم تحت هیچ شرایطی نباید خیانت کند. خدا در قران به قلم قسم خورده پس بدانید رسالت بر دوش دارید و برای آن باید تلاش کنید. 17 مرداد روز خبرنگار بر تمامی خبرنگاران زحمتکش مبارک .کاش برنامه ای در سایت داشتید و خبرنگاران را به مردم معرفی می کردید .

You cannot copy content of this page