ورزش های رزمی در بافق از جایگاه خوبی برخوردار نیست

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 13 مرداد 1394

رییس کمیته فرهنگی و ورزش های همگانی استان یزد:
ورزش های رزمی در بافق از جایگاه خوبی برخوردار نیست
رییس کمیته فرهنگی و ورزش های همگانی استان یزد گفت: آمادگی هر نوع کمکی را برای ارتقاء ورزش رزمی در بافق داریم.

555

استاد محمد مهدوی که خود یکی از قهرمانان کشور و مربیان ورزش های رزمی است
در گفتگویی با خبرنگار «بافق فردا »اظهار داشت: ورزش رزمی در ایران در شکل ها و سبک های مختلف تعلیم و مطرح شده است تا بتواند در عرصه جهانی حرف برای گفتن و عرض اندام داشته باشد. این رشته ورزشی شامل 84 رشته مختلف می باشد. کیک بوکسینگ، دفاع شخصی، فول کنتا کت و … از جمله رشته های این ورزش است. فعالیت در هر کدام از رشته های ورزشی رزمی می تواند انسان را از نظر روحی، عاطفی و عرفانی قوی تر کند. این ورزش فرد را با عشق الهی آشنا خواهد کرد.
وی افزود: انسان در برابر خشونت هایی که در اجتماع به وجود می آید متواضع می شود. اما مطلبی که قابل تأمل و بررسی بیشتر است عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. متأسفانه برخی والدین و مردم جامعه ورزش رزمی را خشن می دانند در صورتی فعالیت در این رشته ورزشی فرد را در برابر سختی ها و ناملایمات زندگی مقام می کند. و با صبوری و اندیشه خلاقانه می تواند به حرکت خود ادامه دهد.
مهدوی بیان کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کامل و جامع برای پیشرفت و روند رو به رشد ورزش رزمی در بافق کارساز خواهد بود. باید برای جذب نیرو با کمک و همکاری همدیگر تلاش کرد. جلسات متعددی نیز در این خصوص با مدیر کل ورزش و جوانان استان و رییس هیئت رزمی انجام شد و در راستای حمایت از شهرستان در امر ورزش رزمی بحث و گفتگو صورت گرفت.
این پیشکسوت ورزشی ادامه داد: شاید از نظر مالی نتوان آنطور که شایسته و سزاوار است حامی بود اما با عنایت مسئولین بافق می شود جوان را به خودباوری رساند . تنها رشته های رزمی که در بافق مشغول به فعالیت است هالا، تکواندو و کاراته که آن هم زیر نظر هیئت استان نیست. با ارتباط سازی افراد علاقمند می توانند حتی نمایندگی سبک های مختلف را دریافت نمایند. در استان آموزش ببینند کارت مربیگری برای ادامه کار در بافق را دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: در جامعه امروزی و خصوصاً شهر بافق به دلیل نبود امکانات تفریحی و پرداختن به کار روزمره باعث افسردگی و انزوای برخی جوانان شده همتی را می طلبد تا در این زمینه همایش های برای همگان برپا گردد. آن ها را راهنمایی و هدایت نمود و از معضلات جامعه کاست. بافق به واقعیت دارای ذخایر ارزشمند انسانی هست . جوانان با مرام، خونگرم و با غیرت دارد. خود باوری را باید به واقعیت رساند.
قهرمان کشوری ورزش رزمی اضافه کرد: تحقیقی در رابطه با معضلات بافق داشته و کمی احساس خطر وجود دارد .به عنوان یک قطره اگر مسئولین نیز حمایت کنند حاضرم بدون هیچ چشمداشت و انتظاری برای خدمت به مردم بافق بکوشم. در همایش های متعددی این جمله را در سخنرانی های خواد عنوان کرده ام راهی برای بازگشت. معتقدم با تغییر خود قادر خواهیم بود جاذبه ای برای دیگران باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page