دیدار مسولین دانشگاه آزاد اسلامی بافق با نماینده ولی فقیه در استان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 18 مرداد 1394

IMG_9991
آیت الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، که به مناسبت بیست و سومین سال تاسیس این واحد دانشگاهی انجام شد، با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد بافق به نسبت خوب به برنامه ریزی ها عمل کرده، اظهار داشت: از آنجا که این دانشگاه در محیطی هست که هنوز همچنان دست نخورده هست و آداب و سنت های خودش را دارد، هم دانشجوها و هم مسئولان این دانشگاه باید با دیگر مراکز تفاوت داشته و سنت و ارزشهای مردم را حفظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که همه می دانیم و روی آن باید کار صورت گیرد، مسئله فرهنگی در جامعه و دانشگاه است و الان باید ببینیم که دشمن در ارتباط با ایران و انقلاب دو رویه را اجرا می کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اولین موضوع این است که دشمن سعی می کند ما در مسائل علمی، تحقیقات و پژوهش نتوانیم زیاد پیشرفت کنیم و به آن دقایقی که انسان باید رشد کند و خودش تولید علم داشته باشد و به پیشرفت و استقلال در مسائل علمی دست پیدا کند، نرسیم.
امام جمعه یزد بیان کرد: در زمان طاغوت، حتی از سواد آموزی هم ممانعت می کردند و سواد آموزی ما را برای خودشان مشکل می دانستند.
آیت الله ناصری گفت: برای این که ما وارد این صحنه نشویم، آنها از راهی که بتوانند پیش می روند که یکی از این موارد مشغول کردن ما به موارد مختلف است، امروزه دشمنان ما سعی می کنند دانشجویان ایرانی را به مسائل مختلف از جمله بازی های سیاسی و اخلاقی موارد مختلف دیگر درگیر کنند تا دست به تحقیق و پژوهش علمی نزنند.

 

IMG_0004
وی با بیان این مطلب که غرب از هیچ راهی حتی مواد مخدر هم برای تخریب جوانان ما فروگذار نیست، گفت: اولین هدف آنها عدم پیشرفت ما در علوم، تحقیقات، مسائل علمی و استقلالی کشور و هدف دوم آنها هم در زمینه ضعف مسائل فرهنگی در ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: غرب سعی دارد با واردکردن فرهنگ نامناسب خود به ایران، بتواند همه امور ایران به ویژه در زمینه جوانان را به خودشان وابسته کنند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه اگر ما دست روی دست بگذاریم، آنها در این کار موفق می شوند، ادامه داد: دشمن به دنبال این نیست که در یک روز نتیجه بگیرند بلکه اگر 100 سال آینده هم نتیجه بگیرند راضی هستند.

 

IMG_0007
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آنها 100 سال پیش شروع کردند فرزندان ما را از مکتب و قرآن بگیرند و امروز کم کم دارند نتیجه آن اقدامات خود را می گیرند.
وی با بیان این مطلب که ما باید در این مسئله بیدار و آگاه باشیم، گفت: دشمن الان دارد خانواده های ما را از هم می پاشد و مشکلات فراوانی برای ما ایجاد می کند و سعی دارد با ناامید کردن جوانان از زندگی، به جدایی از خانواده و انس با حیوانات ترغیب کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این اقدامات از طریق ماهواره ها و اینترنت ها و ابزارهای روز و تکنولوژی هایی است که در دست جوانان قرار دارد.
امام جمعه یزد با طرح این سوال که فضاهای دانشگاهی و آموزشی ما تا به الان چه کاری کردند که چشم انداز آنها برای این موضوع چیست، تاکید کرد: اگر بی تفاوت باشیم و همینطور بگذاریم ادامه پیدا کند، زحمات ما یا نتیجه نمی دهد یا اینکه نتیجه آن را غرب می برد.

 

IMG_9994
آیت الله ناصری با اشاره به جوانان ایرانی که در غرب تحصیل می کنند، گفت: در صورتی که روی جوانان کار نکنیم، ممکن است حاصل و نتیجه کار ما را غرب ببرد چرا که ما به این جوانان آگاهی های دینی و مسئولیت نمی دهیم و هرجایی پول بیشتری بدهند به آن سمت می روند.
وی خاطرنشان کرد: الان اروپایی ها همین کار را با عربستان می کنند و چون عربستان به آنها پول می دهد، آنها حاضر هستند هر کاری را برای عربستان انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: باید دانشگاه ها به این مسائل فکر کنند و اگر بنای دانشگاه ها فقط به مسائل اقتصادی و گذرای زندگی علمی مادی دانشجویان باشد، هنر خاصی انجام ندادند و عاقبت و سرنوشت این جوانان و کشور را با تهدید مواجه کرده اند.

 

 

IMG_9997

امام جمعه یزد افزود: فرزندان ما 12 سال در آموزش و پرورش حضور دارند و درس می خوانند اما باید دید که چه چیزی از دین و تعقل را در آنها ایجاد می کنیم؟

در ابتدای این دیدار دکتر حسینعلی لازمی گزارشی از سوابق و فعالیتهای علمی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بافق ارائه داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page