نا داوری و تضعییع حق ورزش بافق این بار در مسابقات هفت سنگ بانوان استان

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 21 مرداد 1394
نا داوری و تضعییع حق ورزش بافق این بار در مسابقات هفت سنگ  بانوان استان
تا کی باید حق ورزشکاران بافقی در استان ضایع شود؟
چرا مدیر کل اداره ورزش و جوانان برای احقاق حق بافق تلاش نمی کند؟
کاپیتان تیم هفت سنگ گفت: بازی تیم بافق با اقتدار انجام شد اما علت حذف تیم را نمی دانم.
مرضیه صالحی در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” اظهار داشت: مسابقات هفت سنگ جمعه هفته گذشته با حضور 16 تیم و به میزبانی شهرداری یزد در محل سالن کوثر برگزار شد. تیم بافق نیز با 7 بازیکن در این مسابقات حضور داشت.
وی افزود: بازی اول را تیم بافق به ابرکوه واگذار کرد. اما با راهنمایی و توجیه بیشتر بازیکنان توانستیم سه بازی بعدی را به نفع خود به پایان برسانیم.
صالحی ادامه داد: این در حالی بود که برای اطلاع از رده بندی تیم به عنوان کاپیتان تیم چندین بار به میز منشی مسابقات مراجعه کردم. سوال این بود که تیم بافق در چه رده ای قرار دارد؟ هیچ کسی جوابگو نبود. حتی منشی با لحن تند با ما رفتار کرد. نظم و انضباط در برگزاری مسابقه وجود نداشت. بعد چندین بار که به منشی مراجعه کردم اعلام شد تیم بافق با تیم افق یکی از تیم های شرکت کننده مسابقه دارد به محض آماده شدن باز گفتند باید با تیم “نير” مسابقه داشته باشید.
کاپیتان تیم بافق بیان کرد: برای تیم بافق جای سوال بود که چرا یکنفر در مسابقه سمت های مختلفی از جمله امتیاز دهنده، خطاگیر، اعلام کننده امتیاز و… بر عهده داشت. بازی با نیر به نفع بافق آغاز شد. بازی هفت سنگ پنج دقیقه ای است. سه دقیقه اول تیم بافق به نحو خیلی خوب بازی را اداره کرد. 3 هفت سنگ انجام شد. هر چوبی که بریزد 2 امتیاز، هفت سنگ کامل 3 امتیاز و هر نفری که از تیم حریف می زدی 1 امتیاز دربر داشت. سه باری که هفت سنگ شد خوب به یاد دارم هفت سنگ ها توسط خودم، صدیقه تفکری و الهام السادات حسینی از دیگر منتخبین لیگ کشوری در این دوره از مسابقات انجام شد. نیر فقط یک بار توانست هفت سنگ کند. کل جریان بازی به نفع بافق بود.
وی خاطر نشان کرد: در دقایق آخر بازی را آرام کرده و به بازیکنان متذکر شدم بازی به نفع ما است. در دقایق آخر به محض ریختن هفت سنگ 2 امتیاز دریافت کرده و خواستیم بازی را شروع کنیم سوت پایان زده شد. سه بار هفت سنگ 15امتیاز، حداقل 4 الی5 بازیکن را زدیم 15 امتیاز و دو امتیاز آخر بازی روی هم با 22 امتیاز بازی به نفع ما بود اما به یک باره اعلام شد بافق حذف شد آن هم با اختلاف 18 بر 12 به نفع نیر. بازی خوب ارزیابی می شد حتی داورها تیم بافق را تشویق می کردند. بعد از اتمام مسابقه چندین بار اعتراض کردم اما با لحن تند به من گفتند برو خانم.
منتخب لیگ کشوری اضافه کرد: برای بافق یک بار هفت سنگ نوشته شده بود. انقدر حواسمان به بازی بود که دو بازیکن و سرپرست بافق شمارش امتیازها را کنار زمین بر عهده داشتند تا خطایی رخ ندهد.
وی گفت: از نحوه.قضاوت راضی نبودیم. فقط اشتباهی که از جانب من و سرپرست رخ داد این بود که نباید زمین را رها می کردیم تا به نتیجه برسیم و حق خود را بگیریم. اگر بازی به نفع ما نبود مگر می شود کاپیتان تیم از بازیکنان خود بخواهد بازی را آرام کنند؟! حتی در بازی خاتم توپ طلایی که توپ سرنوشت ساز است را به خاتم دادند تا برای امتیاز آخر بزند. باز اعتراض کردم چون خاتم و بافق هر کدام 4 ضربه زده بودند و نباید ضربه آخر به خاتم داده می شد.تا اینکه موفق شدم ضربه توپ طلایی را از تیم بافق کرده و بازی با برد بافق تمام شود.
در ادامه فاطمه خدابخشی نایب رییس هیئت روستایی عشایری بافق گفت: میز داور خیلی شلوغ و همهمه بود چندین بار داور به منشی که مشغول صحبت با کناری خود بود گفت بنویس حواست جمع باشد و روی میز محکم کوبید. داور اعلام کرد امتیاز طبق کاوری که به تن بازیکن است اعلام می شود یعنی زرد و نارنجی اما در حین بازی چند بار با نام بردن اسم شهرستان امتیاز داد.
وی اظهار داشت: یک دفعه در هنگام بازی دیدم منشی برگه امتیاز را به دختر یکی از داورها داده و خودش مشغول صحبت است. آیا در چنین بازی نباید دقت بیشتری شود؟ چرا حق بافق ضایع شد؟
زعیمیان یکی از بازیکنان تیم هفت سنگ بافق گفت: سه بار هفت سنگ بافق یک مرتبه نوشته شده، اگر سرپرست و مربی پافشاری بیشتری داشتند حتما به حق خود می رسیدیم. وقتی هم که اعتراض انجام شد جواب این بود که از تیم بافق که دو نفر به لیگ کشوری راه یافتند. ناراحتی بازیکنان از این است که چرا حق بافق تضعیف شده است.
در ادامه خبرنگار ما به سراغ مسعود شریعتی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد رفت و این موضوع را با وی در میان گذاشت.
شریعتی گفت: بهتر بود رسانه ای نشود و اگر اشکال و اعتراضی در این خصوص وجود داشت اعلام شود. مراحل قانونی اعتراض طی شود اگر مسئولین به موضوع رسیدگی نکردند شکایت خود را به دایره ارزیابی و عملکرد اداره ورزش و جوانان استان اعلام نمایند.
وی افزود: هر مسابقه دستور العمل خاص خود را دارد. اداره کل نیز مسئول برگزاری مسابقات نیست بلکه هیئت ها می توانند مسابقات را ا
نجام دهند.
در بخشی دیگر محمد رضا فتاحی بخشدار مرکزی به عنوان رییس هیئت روستایی عشایری گفت: چند روزی نبوده ام. اما پیگیر موضوع خواهم شد اجاز دهید بررسی و پیگیری بیشتر انجام شود و نتیجه آن را اعلام کنیم.
سید حسین عربی مسئول ورزشهای همگانی نیز در این گفتگو شرکت کرد و چنین پاسخ داد: گرچه به من ربطی نداشته اما با داوران صحبت کردم برگه های امتیاز بررسی شده است هیچ چیز به نفع بافق نیست. حتی در هنگام امتیاز دادن نامی از شهرستان برده نشده، یک طرفه قاضی رفتن هم فایده ای ندارد بیاید باز موضوع و اعتراض را بررسی کنید اگر حق بافق ضایع شده باشد بازی دوبار برگزار خواهد شد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 6:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اعزام تیم هفت سنگ از اختیارات هیات ورزشهای همگانی است نه هیات روستایی وعشایری

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 شهریور 1394 - 12:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظر من کسانی که به عنوان سرپرست و مربی تیم ها در رشته های مختلف در مسابقات استان شرکت می کنند اطلاعی از نحوه برگزاری و جدول مسابقات ( دوره ای ، حذفی ، و ….. ) ندارند لذا مسئولین برگزار کننده به هر نحوه که بخواهند مسابقات را برگزار می کنند . به نظر من در اختیار قرار دادن نحوه برگزاری مسابقات ، دستور العمل هر مسابقه و جداول مربوطه از مواردی است که باید قبل از برگزاری مسابقات اماده شده و در اختیار سرپرستان تیم ها قرار گیرد که این امر کمتر در استان اتفاق می افتد لذا مسئولین مربوطه باید تذکری به رئیس هیت ها بدهند تا این عمل انجام شود مطمئنا با این کار خیلی مشکلات مرتفع می گردد.

You cannot copy content of this page