خبرنگاران با رعایت اخلاق و امانتداری از جنبه تخریبی فاصله بگیرند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 23 مرداد 1394

معاون فرماندار بافق:

خبرنگاران با رعایت اخلاق و امانتداری از جنبه تخریبی فاصله بگیرند

معاون فرماندار بافق در مراسمی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد گفت: خبرنگاران وقایع را شفاف و صریح بنویسند اما با رعایت اخلاق خبرنگاری و امانتداری از تخریب شخصیت ها فاصله بگیرند.

محمد علی طالعی اظهار داشت: شاهد اثرگذاری رسانه در ایران تاریخ انقلاب مشروطه است. یکی از علل انقلاب مشروطه انتشار روزنامه امیرکبیر، عروه الوثقی و… است که باعث بیداری مردم شد. امروزه هم رسانه ها نقش بسزایی در شناسایی مسائل و مشکلات دارند. کار خبرنگاری با توجه به اطلاعات و اخباری که در اختیار مردم قرار می دهد سخت کار خاصی دارد.

وی افزود: کار رسانه، کاری فرهنگی است که متاسفانه سودآوری ندارد و فقط حرف و حدیث در آن می باشد. خودم کار فرهنگی، نوشتن و انتشار کتاب انجام داده ام به این موضوع واقف هستم که این کار برای ادامه نیاز به هزینه دارد.فردی در این راه موفق خواهد بود که براساس عشق و علاقه از جیب خود هزینه کند.

طالعی ادامه داد:من  به نقل از دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد می گویم که بافق حرف اول استان را در زمینه نشریات و اطلاع رسانی می زند. برخی شهرهای استان یکی دو سالی است که به چاپ و انتشار نشریه پرداخته اند. این موضوع جای تقدیر دارد.

معاون فرماندار بافق بیان کرد: بالا نگه داشتن پرچم نشریات،سایت ها و خبرگزاری ها ایثار افراد را می طلبد. حتی برای ادامه حیات خود به درج آگهی اکتفا کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق خبرنگاری نیز از دیگر مقوله ها است که باید به آن توجه بیشتری شود. انتقاد سازنده موثرخواهد بود به شرط آنکه از کاه کوه نسازيم و به مسائل بی ارزش خبری دامن نزنیم. پرداختن به برخی مسائل باعث اتلاف وقت خود و مسئول است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page