جایگاه امامزادگان باید محفوظ بماند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 23 مرداد 1394

امام جمعه بافق:

جایگاه امامزادگان باید محفوظ بماند

حجت الاسلام سلیمانی در آیین عبادی، سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به روز ارزش نهادن به بقاع متبرکه گفت: این مراسم روز پنج شنبه هفته آینده در آستانه مقدس امامزاده عبدالله برگزار می شود.

امام جمعه بافق اظهار داشت: تمامی مسئولین که در بقاع متبرکه امامزادگان تلاش می کنند در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر که داعش علیه مکتب شیعه حرکت کرده است جایگاه امامزادگان باید مصون و محفوظ بماند.

خطیب نمازجمعه این هفته بیان کرد: با توجه به نزدیکی اول ماه و هفته حج زائران خانه خدا باید مواردی را مدنظر داشته باشند.  از افرادی که حقی بر گردن شما دارند یا برای آنان از سوی شما یا رنجش خاطری پیش آمده حتما حلالیت بطلبید. با مال حلال به این سفر بروید و قلوب و دل خود را نورانی نمایید.

وی در بخشی دیگر با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی این روز را گرامی داشت.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه در خصوص هفته کرامت چنین گفت: از سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) تا ولادت حضرت امام رضا (ع) به نام هفته کرامت نامگذاری شده است.

وی افزود: حضرت معصومه (ص) جایگاه عظیم و والای دارد به طوری که لقب معصوم و پاک به هیچ کدام از زنان داده نشده است. امام رضا (ع) نیز در مورد فضیلت زیارت ایشان می فرمایند: ثواب زیارت ایشان در قم کمتر از ثواب زیارت من نیست.

امام جمعه بافق با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 گفت: شصت سال است که آمریکای جنایتکار در همه صحنه ها به ایران ظلم و جنایت نموده است. در جریان توافقات هسته ای نیز برای مستحکم شدن حکومت خود بازی گری دارد. آنان با این کار در صدد این هستند تا بتوانند در انتخابات پیش روی کشور خود آرا کسب کنند. اما با ایثارگری و مقاومت ملت ایران و به یاری خدا در این امر نیز موفق خواهیم شد.

خطیب نمازجمعه خاطر نشان کرد: حزب الله لبنان به مدت 33 روز در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد و سرانجام توانست با قدرت در این راه پیروز شود. گرچه جوانان زیادی به شهادت رسیدند اما در سال 85 این پیروزی نصیب حزب الله شد و در جهان اسلام به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گرفت.

وی همچنین اشاره ای به معنی زهد و زاهد داشت و اظهار کرد: زاهد کسی است که در از مال حرام جان و مال خود را پرورش ندهد. خیلی از مردم زاهد واقعی نیستند اگر چه در نماز خواندن خود حرکات ظریفه نیز در مقابل جمع از خود نشان می دهند. پرهیز از حرام خواری، از هوی و هوس دورونی خود پیروی نکردن، در مقابل ضرر و زیان مالی و جانی مقاوم بودن باعث زهد و تقوی انسان خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page