بازدید اعضای سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان از کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 شهریور 1394

این بازدید که به دعوت مدیریت کارخانجات تعمیرات لکومتیوبافق انجام شد، با استقبال  مدیریت آن مجموعه ، خیرمقدم  و توضیحات مهندس انوری در محل سالن جلسات و اشنایی کلی با مجموعه های مختلف کارخانه  صورت گرفت.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان ضمن تشکر از مدیر و مجموعه تلاشگر کارخانجات تعمیرات لکومتیو بافق، وضعیت فعلی و سطح عملیاتی ان را در مقایسه با دهه 70 غیر قابل قیاس دانست و شرایط کم نظیر فعلی را نتیجه زحمات و عظم جدی مسئولان مربوطه در خدمت به انقلاب  با رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست.


در ادامه مهنس خباززاده ضمن ارایه پاور پوینتی از وضعیت صنعت ریلی کشور و مقایسه استان  در این عملکرد، به بیان توانمندی ها و ظرفیت های این صنعت در استان یزد پرداخت.
اهمیت نگهداری و تعمیرات لکومتیوها و و شرایط منحصر بفرد این بخش از صنعت ریلی از مباحثی بود که به ان پرداخته شد.

نکته جالب و شنیدنی در این موضوع آنجاست که علی رغم محدودیت های بین المللی و شرایط سخت تحریم و انحصار در ساخت و تکنولوژی لکومتیوها ، با همت بلند و کار و تلاش فرزندان این مرزو بوم امروزه شاهد خودکفایی در تعمیر و ساخت بخش عمده ای از نیازمندی های لکومتیوها در کشور هستیم.

مجموعه مدیران، کارشناسان و کارگران کارخانجات  تعمیرات لکومتیو بافق با اعتقاد به خدمتگزاری در مسیر بومی سازی اقتصاد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی در این منطقه با همه مشکلات ، در این مسیر گام مهمی مهمی برداشته اند که قابل تقدیر و تشکر است .

با برونسپاری بخش های فنی عمده،  تعمیر و بازسازی موتور لکومتیوها ی GE و آلستوم ، تعمیر و سرویس تراکشن موتورها و توربوشارژرها و سایر بخش های لکومتیو ها ، ضمن جذب نخبگان فنی و فارغ التحصیلان دانشگاهی و توسعه اشتغال پایدارباعث شده تا این فعالیت مهم و ارزشمند و حیاتی امروز در منطقه بافق انجام شود.
شرکت بافق شهاب : تعمیرات لکومتیوهای GE
شرکت تورا: تعمیرات آلستوم
این شرکت ها با اتکا به توان بومی و با نگاه اقتصاد مقاومتی در حال خدمت در فرایند صنعت ریلی کشور  هستند و ظرفیت بالای توسعه این بخش از صنعت با ویژگیهای خوب و پایدار میتواند مورد توجه مسئولان  در بخشهای مختلف صنعت قرار گیرد .

در این برنامه  زیارت امامزاده عبدالله بافق و بازدید از بخش استخراج شرکت سنگ آهن مرکزی و منطقه تفریحی  و زیبای شهید برزگری (ریگ های بافق ) نیز انجام شد.

منبع:سایت بسیج مهندسین صنعتی استان یزد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page