کریم سیاه بافقی نیاز به حمایت دارد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 24 شهریور 1394

کریم سیاه بافقی نیاز به حمایت دارد

سیاه بازی از قدیمی ترین کارکترهای ایران می باشد. در دهه ۱۳۴۰ تنها تئاتر ایران ” تخت حوضی” بود که در حول محور “حاجی فیروز” می چرخید. و این بار میثم پورمنش قصد دارد نمایش و این گروه نمایشی را به جشنواره مهرماه سالجاری که در استان مازندران، شهرستان ساری برگزار می شود اعزام کند.

این مطالب گوشه ای از گزارش ” حاجی فیروز ایران در کنار کریم سیاه بافقی ” بود که چندی پیش در سایت بافق فردا درج شد. و همه امیدوار تا این جوان خوش ذوق و هنرمند بافقی بتواند  نام بافق را در سراسر کشور و جهان پرآوازه کند.

و امروز پای صحبت ها و درد دل های او می نشینیم شاید گوش شنوایی باشد و این هنرمند را که قصدش فقط درخشش نام بافق در سراسر کشور و جهان است یاری نماید.

وی می گوید: نمایش ” حاجی فیروز” پس از یک هفته تمرین مداوم زیر نظر استاد” حسین نویری” فیلم برداری شد . سی دی و متن کار در 28 مرداد به اداره ارشاد استان مازنداران برای بازبینی ارسال گردید. از38 کار که از26 استان و شهرستان شرکت کرده بودند 8 کار برتر انتخاب شد که یکی از آن کارها متعلق به شهرستان بافق و حاجی فیروز بافقی بود.

کارهای برگزیده در 4 مهرماه در جشنواره ای که طی دو روز در شهر ساری برگزار می شود شرکت داده خواهد شد. این جشنواره برای دومین بار و با هدف زنده نگه داشتن کاراکتر ” حاجی فیروز” برگزار می گردد. اما آنچه مسلم است برای حضور در جشنواره و ارسال کار نیاز به حمایت مالی است. با هر ارگان، مسئول و شرکتی که شما مد نطرتان باشد رایزنی بعمل آمد اما نتیجه ای نداد.  قبل از بسته شدن و فیلمبرداری کار از سوی یکی از شهرستان های استان یزد به من پیشنهاد شد اگر با نام شهرستان ما در این جشنواره شرکت  کنید تمام امکانات مورد نظر را برایتان مهیا خواهیم کرد. اما چه کنم که نام بافق و بافقی بودن این اجازه را به من نمی دهد.

وی در حالی که آهی ازدل می کشد می گوید: از حضور در جشنواره انصراف خواهم داد اما به خود اجازه نمی دهم که بافقی باشم و با نام یکی دیگر ازشهرستان ها در جشنواره شرکت کنم. هزینه این کار ده میلیون تومان است. نمی دانم شهرستانی با این سرمایه معدنی نمی تواند یک کار هنری را حمایت نماید.

پور منش ادامه می دهد: دفعه قبل نیز چون حامی پیدا نکردم به ناچار تمام طلا و جواهرات دخترم را فروختم تا توانستم کار را به مرحله فیلمبرداری برسانم. این را هم بگویم حاضرم از سوی یکی از شرکت ها برای دریافت وام معرفی شوم تا کار به جشنواره برسد اما کسی حاضر نیست این کار را هم انجام دهد. خواهشمندم مسئولینی که صدای مرا می شنوند فقط به حرمت نام بافق پاسخی ارائه دهند.

هنرمند جوان بافقی در پایان می گوید: عشق به این کار نمی گذارد من هم مثل دیگران باشم .کاش بزودی این دغدغه پایان یابد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page