نگاه منصفانه تری به مجموعه آتش نشانی شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 13 مهر 1394

سرشیفت گروه 1 معدن چغارت:

نگاه منصفانه تری به مجموعه آتش نشانی شود

سرشیفت گروه 1 معدن چغارت گفت: در رابطه با نوع نگاه به مجموعه امدادی و آتش نشانی باید فرهنگ سازی صورت پذیرد. دید و نگاه منصفانه تری داشته باشیم.

رضا عسکریان در گفتگو با خبرنگار ” بافق فردا” اظهار داشت: مدت 14 سال است که در شغل آتش نشانی در شهرستان بافق و در محل معدن چغارت فعالیت دارم. متاهل و دارای دو فرزند می باشم.

وی می افزاید: عشق و علاقه به امداد و نجات باعث شد که وارد این حرفه شوم. شغل آتش نشانی سخت و دشوار است اما نجات جان و مال مردم باعث دلگرمی و قوت قلب می شود.

عسکریان ادامه می دهد: در روز 7 مهر ماه سال 1359 زمانی که دشمن بعثی به پالایشگاه نفت آبادان حمله هوایی کرد .آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف به منظور مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات اطفاء حریق مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه کرده و این حمله منجر به شهادت رسیدن تعدادی از آتش نشانان شد.

 

IMG_20151005_234807

هفتم مهر به نام آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد تا بهانه ای باشد برای گرامیداشت انسان هایی که از جان و آسایش خود برای حفظ جان و آسایش دیگران تلاش می کنند.

وی می گوید: عزیزانی که بدون هیچ ترس و واهمه ای به دل حادثه می روند تا جان انسانی را از خطر نجات دهند. اما  متاسفانه در برخی موارد شاهد به خطر افتادن جان این فرشتگان نجات هستیم.

این مامور آتش نشانی با اشاره به تاسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در ایران بیان می کند: در کشور ایران بیش از160 سال از تاسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال 1321 شمسی می گذرد. نزدیک به 80 سال قبل نیز اولین آتش نشانی پایتخت راه اندازی شد.

سرآتش نشان اضافه می کند: عملیات متنوع و گسترده از دشواریهای دیگر کار است. در بعضی از اوقات ضمن کمک به مصدوم می بایست اطرافیان و همراهان را نیز آرام کرد.

وی می گوید: در سالجاری با افتتاح پروژه گازرسانی یکی از موراد و ضرورت ها آموزش بیشتر مردم از طریق حضور ماموران آتش نشانی در مدارس، مساجد و… است.

رضا عسکریان ادامه می دهد: لازم است در بین صحبت هایم به این نکته اشاره ای داشته باشم. زمان وقوع حادثه برخی ازافراد به جای آنکه یار و یاور باشند تصویربردار صحنه های حادثه می شوند و بلافاصله بدون هیچ فکر و تاملی عکس و فیلم را ازطریق فضای مجازی در اختیار دیگران قرار می دهند.

وی ضمن اشاره به وضعیت ایستگاه آتش نشانی در بافق عنوان کرد: بافق محیطی است که فرصت شغلی زیادی دارد. و با توجه به احداث طرح های صنایع جوار معدنی شهر مهاجرپذیر شده است.  طبیعتاً گستردگی و ازدحام جمعیت نیزافزایش یافته و وجود یک ایستگاه آتش نشانی برای پوشش شهر کم است. لازم است در ورودی بافق به سمت یزد و بهاباد ایستگاه ههایی راه ندازی گردد.

رضا عسکریان در پایان این گفتگو از زحمات مدیر عامل شرکت سنگ آهن، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست و مدیر ایمنی فنی شرکت تقدیر نمود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page