واگذاری 15 درصد ازسهام شرکت سنگ آهن به بافق باید طی راهکار قانونی بررسی شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 مهر 1394

فرماندار شهرستان بافق:

واگذاری 15 درصد ازسهام شرکت سنگ آهن باید طی راهکار قانونی بررسی شود

فرماندار شهرستان بافق گفت: واگذاری 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق باید طی ارائه راهکار قانونی بررسی و توسط مسئولین استان ،کشوری و اعضای صندوق بازنشستگی فولاد با نظر مساعد پیگیری شود.

سید مهدی طلایی مقدم در ششمین جلسه پرسش و پاسخ مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های اعضای شورای اسلامی و کارگروه مطالبات مردمی بیان کرد: در رابطه با واگذاری 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن راهکار قانونی وجود ندارد. موضوع باید ازطریق بحث قانونمند کردن پیش برود.

وی افزود: خوشبختانه نظرات مسئولین در این باره مثبت است. این درخواست مردمی می بایست به نحوی مرتفع گردد.

فرماندار ضمن اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بافق خاطر نشان کرد: مدتی پیش در رابطه با سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق آمار و اطلاعاتی پس از استعلام به برخی ادارات به فرمانداری ارسال شد. نکته جالب آن وجود 120 معدن در بافق بود. این معادن در بخش های مختلف پروانه بهره برداری گرفته و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: وجود 2000 هزار هکتار نخیلات، صنایع دستی، فرهنگ غنی، مناطق گردشگری، صنایع جوار ریلی و.. از دیگر ظرفیت های خوب و ارزنده در بافق است. در آبان ماه همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری می شود. و  این فرصت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

طلایی مقدم یادآور شد: افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار می باشند در راه اندازی طرح ها ورود پیدا کرده و از این فرصت به نحو احسنت استفاده نمایند.

وی افزود: وجود 120 معدن یکی از نقاط قوت شهرستان است اما اگر قرار باشد مانند سابق روند خام فروشی را در نظر گرفته شود اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.

فرماندار ضمن اشاره به موضوع لغو واگذاری 5/28 از سهام شرکت سنگ آهن به بخش خصوصی عنوان کرد: 5/28 در اختیار دولت است. مصوبه شورای تأمین شهرستان و استان بوده و در حضور “ذوالفقاری” دبیر شورای امنیت کشور به وزارتخانه ابلاغ شده است.  طبق دستور “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهور هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود باید با نظر مسئولین استان و شهرستان باشد. نظر استان و شهرستان نیز بر این است تا زمانی که طرح های صنایع جوار معدنی به بهره برداری کامل نرسد در اختیار دولت باقی بماند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی فولاد تا شهریور ماه نسبت به ارائه زمان بندی چرخه فولاد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال درزمینه بهره برداری و احداث محور جدید جاده بافق – یزد اظهار داشت: روکش محور فعلی با مبلغ 2/7 میلیارد تومان قرار داد آن منعقد گردید و از6 روز گذشته کار با جدیت آغاز شده است.

سید مهدی طلایی مقدم گفت: ابنیه فنی 42 کیلومتر از محورجدید 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ؛ و تا پایان سال محور بافق – یزد به بهره برداری می رسد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page