مراقب بیماری ” کرونا ” باشید

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 22 مهر 1394

سرپرست شبکه بهداشت بافق:
مراقب بیماری ” کرونا ” باشید
سرپرست شبکه بهداشت بافق گفت: با آغاز بازگشت حاجیان ایرانی باید مراقب بود تا به بیماری “کرونا” ابتلا نشوید.
مسعود دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری “کرونا” در کشورعربستان و گسترش آن در سطح جهان، نیاز به روش های مطمئن درمانی احساس می شود. انتقال این بیماری از شتر و خفاش به انسان است. در سال اول پیدایش 7 نفر در کشور عربستان به این بیماری مبتلا شده و تاکنون 409 نفر گرفتار این بیماری می باشند.
وی افزود: در کشور عربستان 112 نفر به علت مبتلا شدن به این بیماری فوت نموده اند. علل مرگ و میر در تمام افراد یکسان نیست. افراد مسن، خردسال، باردار و کسانی بیماری زمینه ای دارند ابتلا به این بیماری در آنان سریع تر است.
دانشی ادامه داد: درصد کشندگی 30 درصد است. و دوره نهفته این بیماری هفت روزه می باشد. شانس انتقال بیماری ازانسان به انسال خیلی کم است.
وی علائم بیماری را تب، سرفه و مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی دانست و اظهار داشت: نارسایی کلیه و گاهی اوقات همراه بودن با اسهال از دیگر موارد می باشد.
سرپرست شبکه بهداشت بافق خاطر نشان کرد: امسال به سه دلیل باید مراقبت ومواظبت بیشتری در این رابطه انجام داد. با توجه به رخ دادن حادثه تلخ منا جمعی از مجروحان ایرانی در بیمارستان های سعودی بستری شده اند .کشورعربستان کانون آلوده به بیماری “کرونا” می باشد. همه گیری ایجاد شده و با توجه به نزدیکی ایام محرم و تجمعات مردمی در تکیه و حسینیه ها انتقال سریع تر خواهد بود.
وی گفت: در بدو ورود حجاج درجه حرارت بدن آنان در پایگاه بهداشتی و مراقبت های مرزی مستقر در فرودگاه ها اندازه گیری می شود و به لحاظ درجه حرارت بدن معاینات لازم انجام می شود.
مسعود دانشی گفت: همشهریان در هنگام دیدار از حجاج از کارهای چون روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای علایم بیماری تنفسی، ذبح غیربهداشتی و تماس با خون و گوشت خام شتر، مصرف شیر، دوغ و سایر لبنیات غیر پاستوریزه شتر خودداری کنید.
در صورت بروز علایم تنفسی یا اسهال تا 14 روز پس از بازگشت از سفر حج یا کشورهای سواحل خلیج فارس حتما به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا پزشک معالج مراجعه کنید.
هنگام سرفه وعطسه با دستمال یا قسمت بالای آستین دهان و بینی خود را بپوشانید.
دست‌ها را با آب و صابون به صورت صحیح و مکرر بشویید


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page