عزاداری های نباید جنبه نمایشی داشته باشد

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 29 مهر 1394

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق:
عزاداری های نباید جنبه نمایشی داشته باشد
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق گفت: مسئولین هیات به این نکته توجه کنند که عزاداری ابا عبدالله (ع) باید از خرافات دور باشد. اجازه ندهند که عزادرای ها جنبه نمایشی پیدا کند .
حجت الاسلام و المسلمین علی روحانی در گفتگو با خبرنگار ” بافق فردا” اظهار داشت: فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ساماندهی امور فرهنگی و مذهبی در طول سال است. و در مناسبت های مختلف از جمله اعیاد، شهادت ائمه معصوم و .. برنامه هایی را اجرا می کند.
وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام محرم روحانیونی از شهرستان به مرکز استان اعزام می شوند تا در جلساتی که با حضور سخنرانانی ازقم و تهران برگزار می شود شرکت نمایند. برنامه های ماه محرم به ویژه روز تاسوعا و عاشورا به مبلغین ابلاغ می گردد.
روحانی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بافق طی برگزاری جلسه ای تمام برنامه های این روزها را به مداحان و روسای هیات ها ابلاغ می کند. یک ماه قبل از فرا رسیدن محرم استعلامی ازروستاهای شهرستان انجام و روستاهایی که نیاز به مبلغ دارند شناسایی می شوند.
رییس سازمان تبلیغات سلامی بافق بیان کرد: تاکید شده مبلغین در ایام محرم در کنار برگزاری برنامه هایی چون قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و روضه خوانی به کارهای فرهنگی نیز بپردازند.
وی ضمن اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: روحانیون باید در سخنرانی های خود مردم را به شرکت در نمازظهر عاشورا ترغیب و تشویق نمایند. به اذعان افرادی که از خارج ازشهرستان در نماز ظهر عاشورای بافق شرکت می کنند نمازهای جماعت و به ویژه نماز ظهر عاشورا در بافق مثال زدنی است.
روحانی خاطر نشان کرد: نمازظهر عاشورای بافق زبانزد عام و خاص است و به عنوان الگو ازآن یاد می شود. امسال نیز برگزاری این مراسم از طریق صدا و سیمای مرکز استان پخش می شود.
وی ادامه داد: ضمن التماس دعا از عزاداران به این نکته توجه کنند که کارشان از نظر خدا و رسول(ص) بسیار ارزشمند است. سعی شود عزاداری عارفانه، با شناخت و معرفت انجام گیرد. تا خاری باشد در چشم دشمنان اسلام. مردم نباید اجازه دهند خرافات به مراسم عزاداری رسوخ کند. عزاداری های نباید جنبه نمایشی به خود بگیرد.
حجت الاسلام علی روحانی گفت: خواهران نیز در این روز به واقعیت عزادار امام حسین (ع) باشند و از کارهایی که باعث مخدوش شدن عزاداری خاندان اهل بیت می شود خودداری کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 29 مهر 1394 - 9:58 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مردم ایران همواره عزاداری حضرت حسین را برگزار می کردند (حتی در زمان پهلوی). اما امروز مراسم عزاداری در بعضی از جاها رنگ و بوی سیاسی گرفته است . مثلا اگر در جایی عده ای جمع شوند و عزاداری کنند سریع دوربین می آورند و عکس و فیلم می گیرند و می گویند که اینها طرفداران ما هستند . در چنین شرایطی مردم باید در جایی عزاداری کنند که دوربین اجازه ی ورود نداشته باشد و عزاداریشان صرفا اعتقادی باشد و کسی نتواند از آن سواستفاده سیاسی بکند .
وضعیت اقتصادی مردم خراب است . کارگران بسیاری از کارخانه ها چند ماهی است که حقوق نگرفتند . بیکاری شدید در بین جوانان وجود دارد . همه ی این در اثر ضعف مدیریتی در کشور است . اینکه عده ای تصور کنند می توانند از دین برای تخدیر مردم استفاده کنند خیال باطلی است . مردم می دانند که محرم تمام می شود و همه ی این مراسم ها می گذرد و آنها می مانند و جیب خالیشان . پس نباید اجازه دهند که از حضورشان در مراسم ها بهره برداری سیاسی شود .
حضرت حسین هم راضی نیست که عده ای از عزای او برای پوشاندن ضعفهای خود استفاده کنند و بی درایتی و گاها خیانت خود را با این موارد توجیه کنند . واقعیت امر این است که حتی در تهران هم نمی توانند این اندازه آدم را در روز عاشورا جمع کنند ، پس تلاش دارند از عزاداری مردم بافق ، بهره برداری سیاسی کنند .
من هشدار را دام دیگر خود مردم می دانند چه کنند .

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 آبان 1394 - 1:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای بافقی زاده این چرت و پرت ها چیه گفتی؟!!!

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 آبان 1394 - 1:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقامهدی هرچه را نپسندیدی چرت وپرت خطاب مکن تا دیگران سخن تورا چرت وپرت تلقی نکنند ؟ادب اقتضا می کندبه نظردیگران احترام بگذاریم اگرخود طالب ادب هستیم

You cannot copy content of this page