آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 10 آبان 1394

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق:
آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال
رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال خبر داد.
محسن خوشگذران در آئین بیستمین سال اجرای طرح تنبلی چشم در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار”بافق فردا ” اظهار داشت: این طرح با هدف غربالگری، تشخيص زود رس، درمان به موقع و شناسایی سایر اختلال های بینایی به صورت نمادین در مهد کودک “دردانه” واقع در روستای مبارکه از توابع شهرستان بافق آغاز شد.
وی با بیان این که بهترین زمان تشخیص بیماری تنبلی چشم 3 تا 6 سال است گفت: بیماری تنبلی چشم هیچ علامت یا نشانه ظاهری در دوران کودکی ندارد و بهترین زمان تشخیص 3 تا 6 سال است.
خوشگذران ادامه داد: درمان تنبلی چشم در زیر سن 6 سال اثر بخش است. تنبلی چشم دید را کاهش داده و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود و در یادگیری و تمرکز کودکان نیز تاثیر گذار است.
وی افزود: 11پایگاه های غیر دائم در مهد کودک و پیش دبستانی های سطح شهر آماده اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم هستند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق با اشاره به اجرای طرح غربالگری چشم بیان کرد: با اجرای این طرح در سال گذشته 2700 کودک معاینه شده که از این تعداد 9 کودک مبتلا به تنبلی چشم و 51 کودک نیز به سایر اختلال های بینایی مبتلا بودند شناسایی شدند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه غربالگری چشم برای هر کودک 2 هزار تومان می باشد.بهتر است کودکان 1 تا 3 که قادر به همکاری نیستند از طریق دستگاه و کودکان 3 تا 6 سال از طریق ” ای چارت” معاینه شوند.
محسن خوشگذران گفت: 290 کودک روستایی نیز از طریق پایگاه های سیار معاینه می شوند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق در پایان خواستار اطلاع رسانی کامل و جامع از سوی رسانه های شهرستان در رابطه با اجرای این طرح شد و بیان کرد: طرح غربالگری چشم کودکان یکی از طرح های موفق کشور بوده است.

1

 

 

 

2


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page