مرغ وارداتی برای دولت 3200 تمام می‌شود!

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 مرداد 1391
دبیر کمیسیون اقتصادی:

هم اکنون قیمت دولتی برای مرغ بالای 5000 تومان اعلام شده که اینجا مردم را به شک می اندازند که چگونه این قیمت در عرضه افزایش یافته است؟ اگر وضعیت اقتصاد با مشکلات کنونی همین گونه ادامه یابد ، متاسفانه دولت بعدی با چالش جدی مواجه خواهد بود و تمامی مشکلاتی که دولت فعلی ایجاد کرده گردن او خواهد بود و همین طور چالش ها وجود خواهد داشت

به گزارش اعتدال، ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم تمام اقدامات صورت گرفته برای کاهش قیمت مرغ ، بحث عرضه مرغ در کشور متاسفانه نادرست است ؛ وقتی مرغ در خارج از کشور یک و نیم دلار قیمت دارد و نزدیک به چیزی کمتر از سه هزار تومان تمام می شود و با این قیمت کنونی به دست مصرف کننده می رسد ، موجب ناراحتی ما است.

وی افزود: قیمت خرید مرغ وارداتی حدود 2700 توان است که باز با تعرفه و هزینه های وارداتی 3200 تومان برای دولت تمام می شود و باید نهایتا با این نرخ عرضه شود ، اما هم اکنون قیمت دولتی برای مرغ بالای 5000 تومان اعلام شده که اینجا مردم را به شک می اندازند که چگونه این قیمت در عرضه افزایش یافته است؟

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: مجلس به طور رسمی از چهارشنبه وارد بحث گرانی شد و امیدواریم برای مقابله با گرانی و تورم یک اقدام ضربتی صورت گیرد ؛ انصافا نمایندگان به جد وارد این مساله شده اند و دیگر این قضیه را رها نمی کنند تا به نتیجه برسند.

نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما درحل تورم و گرانی با مشکلاتی مواجه خواهیم بود وضعیت گرانی چیزی نیست که بتوانیم در یک ماه و دو ماه به آن سر و سامان دهیم داد ، اما می توان قیمت کالاهای اساسی را در میان مدت سامان داد.

نکو در خاتمه گفت: اگر وضعیت اقتصاد با مشکلات کنونی همین گونه ادامه یابد ، متاسفانه دولت بعدی با چالش جدی مواجه خواهد بود و تمامی مشکلاتی که دولت فعلی ایجاد کرده گردن او خواهد بود و همین طور چالش ها وجود خواهد داشت


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page