طرح پیشگیری از شیوع شپش در مدارس آغاز شده است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 11 آبان 1394

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان بافق :
طرح پیشگیری از شیوع شپش در مدارس آغاز شده است
سرپرست شبکه بهداشت بافق از آغاز طرح پیشگیری از شیوع شپش در مدارس بافق خبر داد.
جواد فتاحی در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا ” گفت: موضوع وجود شپش( پدیکلوزیس) در مدارس شهرستان و دیگر نقاط استان هر چند وقت یک بار با آغاز فصل سرما مطرح می گردد.
وی افزود: بسیاری از خانواده ها با مراجعه به مراکز بهداشتی شهرستان از وجود این انگل در مدارس و مهدکودک ها ابراز نگرانی می کنند. خوشبختانه با پیگیری های جدی مربیان و کارشناسان بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
فتاحی ادامه داد: در این طرح مربیان و کارشناسان بهداشت به طور منظم موهای دانش آموزان را مورد بررسی قرار می دهند. و کسانی که مبتلا به شپش باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.
وی با بیان این که شیوع این انگل در دختران به نسبت پسران بیشتر است بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و شروع سال تحصیلی شیوع این بیماری افزایش می یابد. خانواده ها باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی و کوتاه کردن موهای فرزندان خود در اسرع وقت اقدام کنند.
رییس شبکه بهداشت یادآور شد: شپش به دنبال جایی گرم برای زندگی است و طبقات اجتماعی را هم نمی شناسد.
وی خاطر نشان کرد: همکاری خانواده ها با مدارس و مربیان بهداشت می تواند گام موثری در زمینه مبارزه با این بیماری باشد.
جواد فتاحی اضافه کرد: رعایت بهداشت، شانه زدن موها، درمان به موقع افراد آلوده، پاکسازی و تمیز کردن وسایل شخصی از طریق جوشاندن، اتوکردن از نکاتی است که خانواده ها باید مدنظر قرار دهند.
رییس شبکه بهداشت بافق گفت: برای درمان بیماری موها در ابتدا باید با شامپوی معمولی به طور کامل شسته شده و بعد از آن با شامپوی “پری مترین” آغشته شود پس از ده دقیقه شستشوی کامل سر انجام و با شانه ریز به منظور جدا کردن شپش یا رشک از سر اقدام شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page