جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان بافق برگزار شد

دسته: اخبار ویژه , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 13 آبان 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ كميته برنامه ريزي شهرستان بافق با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد، فرماندار بافق و جمعي از مديران و كارشناسان دستگاههاي اجرايي در فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به اينكه اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه اي استان نسبت به سال گذشته بهتر و افزايش داشته گفت : برنامه داريم با همكاري دستگاههاي مرتبط برخي از پروژه هاي نيمه تمام كه پيشرفت بالاي 70 درصد دارد به اتمام برسد.

سيد مهدي طلايي مقدم تدوين و اجراي سند چشم انداز توسعه را به عنوان نقشه راه توسعه شهرستان بافق عنوان كرد و افزود : شهرستان بافق تنها شهرستاني است كه فاز دوم ( مرحله اجرايي) سند چشم انداز را شروع كرده و تا كنون بيش از 100 جلسه با كارگروه هاي مختلف برگزار شده است.

وي بيشترين اعتبار از اعتبارات تملک داراييهاي سرمايه اي و ماده 180 در سال 94 را مربوط به فصل حمل و نقل دانست و خاطر نشان كرد : ‌فصل مسكن وعمران شهري،روستايي و فصل كشاورزي ومنابع طبيعي به ترتيب بالاترين اعتبار در فصل شهرستاني را دارند.

فرماندار بافق ضمن اشاره به شاخصهاي محروميت شهرستان بافق و مغفول ماندن اين موضوع در دولت قبل ، خواستار بازنگري شاخص هاي محروميت بافق و بازگشت نام شهرستان به ليست شهرستانهاي كمتر توسعه يافته كشور و به تبع آن افزايش سهم اعتبارات اين شهرستان شد.

طلايي مقدم اضافه كرد: اين درحالي است كه بعد از گذشت سالها گاز شهرستان بافق به همت دولت تدبير و اميد به بهره برداري رسيد و موضوع تكميل بزرگراه نيز در دستوركار قرار دارد كه اين خود نشان دهنده محروميت اين شهرستان مي باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در اين نشست به وظيفه اصلي كميته برنامه ريزي اشاره كرد و گفت : برنامه ريزي مدون با توجه به محور هاي توسعه شهرستان براي رساندن به نقطه مطلوب است.

حميد رضا نصيري زاده افزود : بودجه وسيله براي رسيدن سريع تر به توسعه و اهداف توسعه اي است و اين زماني محقق مي شود كه برنامه ريزي صحيح و مدوني داشته باشيم.

وي با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد که تحقق یک اقتصاد درون زا و مقاوم با برنامه ریزی و تخصیص بهینه اعتبارات میسر خواهد شد و کمیته‌های برنامه ریزی نقش بارزی در تخصیص بهینه منابع دارند.

نصيري زاده با اشاره به وجود 3400 پروژه نیمه تمام در استان یزد گفت: با روند فعلی اعتبارات، تکمیل این پروژه ها به حدود 16 سال زمان نیاز دارد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد همچنین سهم شهرستان بافق را از اعتبارات استان 6.8 درصد و میزان آن را 97 میلیارد و 860 ميليون ريال اعلام کرد.

حمیدرضا نصیری زاده درخصوص سهم تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات ماده 180 و دودرصد نفت و گاز گفت: داده های اعلام شده به تهران، پایه و اساس این اعتبارات است.

وي به الزامات قانونی مرتبط بر بودجه استانی و توزيع آن اشاره كرد و گفت : توزيع اعتبارات بر پنج مبناي جمعیت مناطق محروم ،توسعه نیافتگی، طرح های هادی روستایی ،توسعه پایگاههای بسیج و مبالغ مشخصی از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای مي باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد به سیاست های استانی مرتبط بر بودجه استانی اشاره كرد و گفت : اعتبارات استاني امسال در دو بخش پژوهش و كمكهاي فني و اعتباري است آن هم با توجه به ضرورت انجام فعاليتهاي پژوهشي و حمایت از واحدهای پژوهشی اختصاص مي يابد.

در ادامه اعضا حاضر در جلسه به بحث و بررسي فصول شهرستاني و تصويب تخصيص اعتبارات پرداختند.

IMG_9928 IMG_9929 IMG_9930 IMG_9935

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page