شکسته شدن حرمت معلم شکسته شدن حرمت اجتماع است

دسته: عمومی
۱۰ دیدگاه
دوشنبه - 18 آبان 1394
رییس هییت مدیره موسسه مهروزان نیک اندیش بافق:
شکسته شدن حرمت معلم شکسته شدن حرمت اجتماع است
گفت استاد مبر درس از یاد
یاد باد آنچه به من گفت استاد
یاد باد آنکه به من یاد آموخت
آدمی نان خورد از دولت یاد
هیچ یادم نرود این معنی
که مرا مادر من نادان زاد
پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد
پس مرا منت از استاد بود
که به تعلیم من استاد استاد
هر چه می دانست آموخت مرا
غیر یک اصل که ناگفته نهاد
قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد
گر بمردست روانش پر نور
ور بود زنده خدا یارش باد
رییس هییت مدیره موسسه مهرورزان نیک اندیش بافق گفت: هر فردی در گوشه ی از دنیا به منزلت و مقام معلم توهین کند به مقام و منزلت انسانیت توهین کرده است. شکسته شدن حرمت معلم شکسته شدن حرمت اجتماع است.
عباس ابراهیمی خوسفی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با ضرب و شتم معلمی در یکی از مدارس بافق اظهار داشت: سال گذشته همین موقع چنین اتفاقی برای یکی دیگر از معلمان رخ داد. و چیزی از اجرای حکم فرد خاطی نگذشته که معلمی دیگر مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.
وی می افزاید: اگر سال قبل با فرد خاطی برخورد قاطع تری انجام می گردید قطعا این اتفاق برای باری دیگر رخ نمی داد. تعرض به ساحت مقدس تعلیم و تربیت نابخشودنی است و افرادی که اقدام به چنین عملی می شوند باید به سزای اعمال خود برسند.
این معلم بازنشسته ادامه می دهد: متاسفانه پرونده سال گذشته با تعلل روبرو شد . و در آخر با پیگیری های جدی رییس اداره آموزش و پرورش حکم صادر گردید.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) می گوید: امام اول ما شیعیان می گوید هر کس یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است و متاسفانه در شهری که همه شیعه علی بن ابیطالب هستند در محوطه آموزشی که ورود نظامیان و پلیس ممنوع است فردی با کمال بی شرمی و وحشی گری در جلوی چشمان دانش آموزان حرمت معلم و ساحت مقدس تعلیم و تربیت را می شکند.
عباس ابراهیمی در ادامه بیان می کند: از مسئولین بویژه رییس شورای اسلامی که خود یک فرهنگی است انتظار می رود تا موضوع را به صورت جدی پیگیری نماید. صاحب نفوذان و افردا قلم به دست به مردم اعلام کنند شکسته شدن حرمت معلم شکسته شدن حرمت اجتماع است. و هر کسی در گوشه ی از دنیا به منزلت به مقام معلم توهین کند مقام و منزلت انسانیت توهین کرده است.
وی خاطر نشان می کند: معلمی شغل انبیاء است. پس چرا به معلمی که سبک و سیاق پیامبران را در پیش گرفته بی حرمتی می شود؟!!! چنین اتفاقی تنها مختص بافق نبوده و باید جامعه شناسان و مسئولین و اهل قلم این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. چرا روزگار تغییر کرده است؟
معلم بازنشسته یادور شد: روزگاری حرمت معلم آن قدر حفظ می شد که بعد از گذشت سالیان سال دانش آموز جلوی پای استاد خود می ایستاد. به کجا رسیده ایم که معلم زحمت کش تعلیم و تعلم را مورد ضرب و شتم قرار می دهیم.
عباس ابراهیمی خوسفی گفت: جای دارد مسئولین تلنگری خورده و بپذیرند که از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت؟

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 آبان 1394 - 8:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان سلام
سال 1380 که تهران دانشجو بودم به یک دارو خانه در چهار راه ولی عصر مراجعه کردم دیدم که دکتر دارو ساز سالخورده به دستیار خود تذکر می دهد و او را سرزنش می کند که چرا با فلان معلم که به داروخانه مراجعه کرده است با احترام برخورد نکرده است و چرا به احترام معلم از جای خود بلند نشده است
ان دارو ساز سالخورده به دستیار خود یاد اوری کرد که در همه جای دنیا معلم حرمت دارد و باید پیش پایش ایستاد و به احترام گذاشت
حال باید ان پیر سالخورده به شهر ما بیاد و احترام به معلم را ببیند

    امیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 11:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    فقط نظرات یک طرفه را منتشر می کنند که معلم چنین است و چنان است .
    اما واقعیت این است که خود معلمان احترام خود را نگه نمی دارند و توقع دارند دیگران احترام آنها را نگه دارند .
    فردی که سال قبل سیلی به گوش معلم زد را چکارش می خواستید بکنید ؟؟؟ اعدامش کنید ؟؟؟
    شلاقش که زدید
    در بافق هم خبرها زود می پیچد .
    همه هم فهمیدند شلاق خورده
    فکر کردید با شلاق می توانید برای معلمان احترام بخرید ؟؟؟ تنها فرعون بود که تصور می کرد با شلاق می تواند برای خود احترام بخرد .
    این چه وضعش است که تنها نظرات به نفع معلمان را منتشر می کنید .

پیر دانای همدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 12:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود برشما
جناب آقای حاجی زاده کارشناس حقوقی اداره اموزش و پرورش بافق.اقای رنجبر مدیر محترم آموزش و پرورش .اعضای محترم شورای شهر.قاضی القضات شهر بافق .همه و همه مدیونید اگر دراعاده حق و بازگرداندن قداست معلم کوتاهی کنید.شک ندارم که اقدام میکنید. منتظر خبر حکم قطعی شما در رسانه ها هستیم چنانچه حدیث
بی آبرو کردن محیط تعلیم و تربیت وقداست معلم را رسانه ای کردند.

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 7:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بنده نیز کاملا با این موضوع موافقم و باید به صورت جد پیگیری شود. حتی معلمان شهر یک روز را در اعتراض به این موضوع تعطیل کنند.این مساله باید اینقدر بزرگ شود که کسی جرات به خودش ندهد همچین کار بزرگی انجام دهد.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 8:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
معلم ازنور خود گرفت وچشم های تاریک ما را به کلمات کتاب روشن کرد حال چرا باید به چراغ هدایت ما این گونه جسارت شود البته فراموش نشود که متاسفانه مدیریت اجتماعی نداریم هرکس خواست می تواند جولان دهد وچند روز دیگر این عمل نادرست در کارهای مدیریتی مخفی میشود وهرکسی سر در لاک خود میکند ومعلمی که حرمتش شکسته شده میماندوماجرای او…

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 12:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و احترام به موجب اهانت به ساحت مقدس علم شایسته است معلمین محترم شهرستان یک رو کلاسهای درس خود را تعطیل نمایند شاید معلم بعدی آنها باشند حکم فرد باید در ملاء عا م اجرا شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد حکم باید رسانه ای شود مسولین شهر باید شدیدا پیگیر شوند شورای تامین شهرستان باید به مساله ورود پیدا کند این خواسته مردم شهرستان است

    امیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 11:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    به همین خیال باش .
    حتی اگر اعدامش هم بکنید نمی توانید با اعدام وشلاق برای معلم احترام خریداری کنید . مگر فرعون توانست .

یک دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 2:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام با نظر اقا مجتبی موافقم – انتظار داشتم جامعه معلم ها در یک اقدام نمادین این حرکت را محکوم و خواستار اشد مجازات برای فرد خاطی شوند… حداقل یک سال محرومیت تحصیلی حق فرزند چنین پدری هست

همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 2:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام واحترام باتمام نظرات موافقم ولی باید گفت بی حرمتی به معلمان زحمتکش رامدیون سکوت مسولان می دانم اگرسال گذشته مدیران ومسولان باجسارتی که به یکی از عزیزان بافقی شدبرخورد جدی کرده بودند هیچگاه کسی به خود اجازه این جسارت را نمی داد ولی حیف که حرمت معلم رها ومسولان ومدیران گوش خود راواختیار خود را درخدمت والدین جسور گذاشته اند ایا یک معلم ومربی که قصدتعلیم وتربیت فرزندشما راداردشایسته این برخورد نامناسب می باشد باید به مسولان گوشزد کرد که قرب ومنزلت دیگر معلمان نیز بااین حرکات زشت ازبین رفته است دیگر چه جای توقع که اموزش بایدپربارباشد!!عاجزانه ازمسولان قضایی درخواست رسیدگی وتنبیه افراد خاطی را دارم شایدفردا هم این بی ادبی ها قسمت من وشما باشد!

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 20 آبان 1394 - 11:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بااین حساب باید فاتحه آموزش وتربیت را خواند ومعلمین محترم شهردیگر حاضرنیستند تابرای فرزندان شهری که چنین افراد بی فرهنگی دارد زحمت زیادی بکشند تنهاگذراندن ساعات موظف حضوردرمدرسه کفایت می کند وحق هم دارند درجهت تعلیم وتربیت دلسوزی نداشته باشنداین روش بهترین شکل است

You cannot copy content of this page