کمترین میزان عضویت در صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان استان مربوط به شهرستان بافق است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 19 آبان 1394

مدیر بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستائیان عشایر استان یزد:
کمترین میزان عضویت در صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان استان مربوط به شهرستان بافق است
مدیر بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان عشایر استان یزد گفت: کمترین میزان عضویت در صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان مربوط به شهرستان بافق است.
حسن ابراهیمی در گفتگویی با خبرنگار”بافق فردا ” اظهار داشت: صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 83 در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی و برنامه سند چشم انداز بیست ساله براساس مصوبه مجلس ششم شورای اسلامی تصویب و شروع به کار نموده است.
وی افزود: تعداد افراد بیمه شده تحت پوشش این صندوق در استان یزد 17985خانوار می باشد. که به تعداد 725 خانوار مستمری فوتی و تعداد 20 خانوار مستمری از کار افتادگی پرداخت می گردد.
وی گفت: کمترین میزان عضویت در استان مربوط به شهرستان بافق است.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: 480 خانوار در بافق در این صندوق عضویت دارند که از این تعداد 320 خانوار مربوط به منطقه سبزدشت است. و متاسفانه در روستاهای مبارکه، قطرم و شادکام از توابع بخش مرکزی فعالیت خاصی انجام نشده است.
مدیر بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یادآور شد: انشاءالله با اطلاع رسانی تمامی افراد مشمول فاقد بیمه در این شهرستان تحت پوشش بیمه درآمده و در آینده نزدیک فردی بدون بیمه تامین اجتماعی در بافق وجود نداشته باشد.
وی اضافه کرد: نحوه ارتباط و دسترسی متقاضیان و مشمولین این صندوق از طریق کارگزاران صندوق است. که در حال حاضر تعداد 26 کارگزار در سراسر استان فعالیت می کنند. در شهرستان بافق نیز دو کارگزار فعالیت دارند.
ابراهیمی با اشاره به هزینه عضویت در این صندوق گفت: میزان حق بیمه 15 درصد از سطح درآمد متقاضی می باشد که 5 درصد سطح درآمد، توسط بیمه شده و 10 درصد نیز توسط دولت پرداخت می گردد.
وی عنوان کرد: میزان مستمری پرداختی حداقل2/3 سطح درآمدی بیمه شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: هدف صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد ساکن در روستاها و شهرها، مناطق عشایری، کشاورزان غیر ساکن در روستاها، افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر،رانندگان حمل و نقل در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر و شاغلین فصلی است.
حسن ابراهیمی گفت: مزایا و حمایت های صندوق در زمینه مستمری پیری، از کار افتادگی، فوتی و امکان انتقال سابقه از این صندوق به سایر صندوق ها و بالعکس است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
بانو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 آبان 1394 - 4:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شاید کشاورزان بازنشسته باشند و بیمه هستند.این که دلیل نمیشه

You cannot copy content of this page