نگین کویر با ویژگی طبیعی تبدیل به نگین اقتصادی و صنعتی شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 7 دی 1394

نویسنده کتاب شازده حمام:

نگین کویر با ویژگی طبیعی تبدیل به نگین اقتصادی و صنعتی شود

نویسنده کتاب “شازده حمام” گفت: نگین کویر با ویژگی طبیعی تبدیل به نگین اقتصادی .و صنعتی شود.

محمد حسین پاپلی یزدی در مراسم جشن تولد سایت “بافق فردا” اظهار داشت:   اولین باری که به بافق آمدم سال 1337 بود. مرحوم “فاضلی” نامی با عموی من دوست بود. من نیز همراه آنان به اینجا آمدم.  اولین خاطره ای که اززمان کودکی در ذهنم ماندگار شده است عبور ازبیابان برهوت، جاده خراب و هوای گرم بود. زمانی که نخلستان ها را در ابتدای شهر مشاهده نمودم فکر می کردم به بهشت وارد شده ام.

وی افزود: . آن زمان زنان در خانه ها به فعالیت و بافت صنایع دستی مشغول بودند.. “حسین علی کاشی” ماشینی داشت و هرکسی قصد عزیمت به یزد را داشت میبایست به همراه ماشین “حسین علی کاشی” به مرکز برود. برخی مردم برای گذراندن مخارج زندگی خود به کتیرا می رفتند. دانش آموزان سال آخر دبیرستان برای دریافت مدرک دیپلم خود به یزد می آمدند. فقر در سراسر کشور رواج داشت. بافق فرهنگ غنی داشت. مردم این شهر فرش زیر پای خود را می فروختند تا بچه های خود بتوانند درس بخوانند. تعداد محصلین بافقی که در مدرسه یزد دیپلم می گرفتند بالا بود. یادم هست بچه های بافق با استعداد بودند. آن سال 8 نفر بافقی در  دانشگاه پذیرفته شدند.

پاپلی بیان کرد: نسل امروز  چشمش را که می گشاید شاهد دستاورد فرهنگی، ارتباطات و زیرساخت است. اما آن روزگار خانواده ها برای دیدن فرزند خود که در مرکز استان درس می خواند کلی مشکلات و سختی را متحمل می شدند.

نویسنده کتاب”شازده حمام” در ادامه اشاره ای به صنایع سنگین و معدن کرد و عنوان نمود:  عمر معدن روزی به پایان می رسد. باید با برنامه ریزی در کنار این معادن صنایعی احداث شود تا بتوان با کمترین آلایندگی زیستی به ارزش افزوده رسید.. صنایع تبدیلی ارزشمندی ایجاد شود تا نگین کویر با ویژگی طبیعی تبدیل به نگین اقتصادی و صنعتی شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page