رستمی اولین مدال ایران در المپیک را صید کرد

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 14 مرداد 1391
در رقابت های وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری؛
رستمی اولین مدال ایران در المپیک را صید کرد
رستمی:طلا حق من بود/مردم برنزم را قبول کنند+تصاویر وحاشیه‌ها
۰۰:۳۴
وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوی وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن سوم شد.
به گزارش جهان، با آغاز رقابت‌های وزنه برداری دسته 85 کیلو امشب دو نماینده ایران به مصاف 8 وزنه بردار دیگر در گروه A رفتند.

در همان ابتدای کار و در حرکات یکضرب سهراب مرادی 3 بار در مهار وزنه 166 کیلویی رقابت‌ها ناکام ماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. وی از مصدومیت کشاله پا رنج می برد.

وی در سال 2012 و در رقابت‌های قهرمانی آسیا کره جنوبی با رکورد مجموع 388 کیلوگرم (172 در یکضرب و 216 کیلوگرم) قهرمان شده بود.

در ادامه این رقابت کیانوش رستمی دیگر وزنه بردار دسته 85 کیلویی کشورمان در انتخاب اول خود وزنه 171 کیلویی را بالای سر برد. وی در ادامه وزنه 174 کیلویی را انتخاب کرد اما این بار مقابل این وزنه ناکام بود. رستمی بلافاصله برای بلند کردن این وزنه وارد شد که دوباره در مهار آن ناکام ماند تا به این ترتیب در حرکات یکضرب با 171 کیلو به کار خود خاتمه دهد. وی در این دسته پنجم شد.

در حرکات یکضرب لو از چین با مهار وزنه 178 کیلویی اول شد و وزنه‌برداران روسیه و لهستان دوم و سوم شدند. این وزنه بردار در حرکات دوضرب 3 بار در مهار وزنه 205 کیلویی ناکام بود تا از دور رقابت‌ها حذف شود.

در ادامه و در حرکات دوضرب رستمی کار خود را با مهار موفق وزنه 209 کیلویی آغاز کرد تا با توجه به حذف وزنه بردار چینی، امید برای کسب مدال توسط کیانوش به کاروان وزنه برداری کشورمان بیشتر شود، اما برای دومین حرکت خود وزنه 214 کیلویی را انداخت تا کار به حرکت سوم بکشد.

در حرکت سوم نیز رستمی باز هم ناموفق بود تا با مجموع 380 کیلو پس از وزنه برداران لهستان و روسیه سوم شود.

وزنه‌بردار ۸۵ کیلوی ایران و صاحب مدال برنز گفت: در رقابتی که انجام شد مدال طلا و قهرمانی المپیک حق من بود.

رستمی: طلا حق من بود/ مردم برنزم را قبول کنند

کیانوش رستمی پس از کسب صاحب مدال برنز المپیک گفت: در رقابتی که انجام شد مدال طلا و قهرمانی المپیک حق من بود.

به گزارش فارس، وزنه‌بردار ۸۵ کیلوی ایران پس از کسب عنوان سومی در المپیک در نشست خبری اظهار داشت: خوشحالم مدال برنز را کسب کردم اما حق من طلا بود.

وی ادامه داد: استرس باعث شد از خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک محروم شوم با این حال خوشحالم که دست خالی برنمی‌گردم و توانستم دل مردم را شاد کنم.

این وزنه بردار در خصوص اینکه همه چیز در پایان رقابت‌های یک ضرب مشخص شد ادامه داد: در وزنه‌برداری که یک رشته رکوردی است تا آخرین لحظه هیچ چیز مشخص نیست. من بارها در تمرین به راحتی وزنه‌های 214 و چند بار هم 220 کیلو را بلند کرده بودم اما این بار استرس اجازه نداد به رکوردهایم برسم.

رستمی یادآور شد: با این تفاسیر برای المپیک بعدی تلاش می‌کنم و امیدوارم با تلاش بیشتر بتوانم مدال خوش‌رنگ‌تری را کسب کنم.

وی در پایان گفت: جمعیت زیاد حاضر در سالن هم به نوعی استرس‌زا بود و هم از سویی جالب و حالت به خصوصی را امشب تجربه کردم.

عضو تیم ملی وزنه برداری همچنین خاطرنشان کرد: همین که مردم ایران و همشهریانم در کرمانشاه از کسب نتیجه‌ای که به دست آمد، خوشحالند، برای من کافیست و من را خوشحال می‌کند اما دوست داشتم مدال طلای المپیک را کسب کنم که این اتفاق نیفتاد. مردم از من این مدال را قبول کنند.

وی در مورد انتخاب وزنه‌ها گفت: می‌خواستم آسیب‌دیدگی‌ام تشدید نشود اما در شرایطی که پیش آمد مجبور شدم در انتخاب‌های آخرم وزنه‌‌های سنگین‌تری را بالای سر ببرم و همین کارم را سخت کرد.

رستمی در پایان گفت: سعی کردم بهترین نتیجه را در المپیک به دست بیاورم که این امر محقق نشد.

رضازاده: رستمی خیلی مفت طلا را از دست داد

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت:‌ کیانوش رستمی با مهار وزنه 214 کیلوگرم قطعا مدال طلا را می‌گرفت و خیلی مفت این مدال را از دست داد.

حسین رضازاده در خصوص عملکرد امشب وزنه برداران کشورمان گفت: المپیک همین طور است. 5 نفر از جمله رکورددار جهان و قهرمان المپیک اوت شدند و رقابت خیلی میلیمتری دنبال شد.

وی ادامه داد: کیانوش خیلی مفت طلا را از دست داد و این در حالی بود که اگر طی 2 بار فرصتی که داشت وزنه 214 کیلویی را بلند می کرد مدال طلایش با اختلاف وزنی که داشت قطعی بود. هرچند که مدال برنز هم خوب است.

رضازاده یادآور شد: جو المپیک با همه رقابت‌ها تفاوت دارد و این رشته یک رشته رکوردی است و باعث می‌شود تا نتوان نتیجه را پیش بینی کرد. رستمی خودش هم می دانست که اگر وزنه 214 کیلویی را بلند کند مدال طلا را می گیرد.

وی در خصوص عملکرد سهراب مرادی گفت: سهراب استرس داشت و بغل پایش هم درد می کرد. این موضوع را در حین زدن ضربه‌ها به ما گفت و اعلام کرد که پایش در هنگام بلند کردن وزنه صدا می‌دهد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد هدایت (کوچ) کوروش باقری تصریح کرد: کوروش بهترین وزنه ها را انتخاب کرد و اگر کیانوش قدر فرصت‌ها را می‌دانست سرنوشت جور دیگری رقم می‌خورد. برای یکضرب هم کیانوش با 171 کیلو آغاز کرد که وزنه خوبی بود و برای اینکه عقب نیافتد مجبور بود وزنه 174 کیلویی را انتخاب کند.

وی در خصوص رقابت سایر وزنه برداران گفت: فرداشب محمدپور کار خود را آغاز می‌کند که امیدوارم موفق باشد. البته مدال اول کاروان ایران توسط وزنه برداری به دست آمد و امیدوارم در شب‌های آینده هم وزنه برداران در کنار کشتی گیران و تکواندوکاران به مدال های بیشتری برسند.

حاشیه های مسابقات دسته 85 کیلو
وزنه برداری

در حالی رقابت‌های دسته 85 کیلوی وزنه‌برداری آغاز شد که مسئولان ورزش ایران از جمله بهرام افشارزاده، هادی ساعی، امیر خادم و سایر وزنه‌برداران کاروان ایران در ضلع جنوبی ورزشگاه اگسل مستقر شده و از این جایگاه به تشویق نماینده ایران می‌پرداختند.

*در این بین حضور بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان که برای ایجاد انگیزه به سالن رقابت آمده بود نیز جالب بود.

* در حرکت دوم دو ضرب گوینده ورزشگاه به اشتباه رستمی را برای حضور روی تخته اعلام کرد و این در صورتی بود که باید وزنه‌بردار لهستانی برای مهار وزنه می‌آمد که پس از متوجه شدن این اشتباه ابتدا نماینده لهستان و سپس رستمی به روی تخته آمدند.

*کیانوش رستمی با شعار یا زهرا کارش را آغاز کرد و نکته قابل توجه فریادهای بلند یاعلی حسین رضازاده در زمانی بود که رستمی وزنه‌هایش را بالای سر برد.

* جو استادیوم اگسل کاملاً به سود کیانوش رستمی بود و علاقه‌مندان به وزنه‌برداری و ایرانی‌های حاضر در سالن با شور و هیجان خاصی این رقابت‌ها را دنبال می‌کردند.

* پس از پایان این مسابقه حسرت ایرانی‌ها زمانی بیشتر بود که آنها اعتقاد داشتند اگر رستمی در حرکات یک ضرب منسجم‌تر عمل می‌کرد می‌توانست کاروان ایران را صاحب طلا کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page