عدالت آهني

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 15 مرداد 1391
به نقل از روزنامه دنياي اقتصاد مورخ 15/5/91 شماره روزنامه 2707
نكته
عدالت آهني
محمدصادق جنان صفت
توزيع امكانات مادي سرزمين پربركت ايران ميان شهروندان بردبار آن، ضروري، منطقي، عقلايي و عادلانه است. به همين دليل است كه از زمان تاسيس دولت مدرن در ايران ده‌ها دولت مستقر درباره اين كار حرف زده و اقدام كرده‌اند
.

اما فقدان سازوكار كارآمد از يك طرف و شعارزدگي از سوي ديگر موجب شده است، اكثريت طرح‌هاي عادلانه اعلام و اجرا شده به جايي نرسد و اتلاف منابع به اضافه نااميدي از اجراي عدالت را به دنبال داشته باشد. يكي از اين طرح‌ها كه از سال 1384 كليد خورده و پس از گذشت هفت سال به نتيجه نرسيده است «اجراي هشت طرح فولادي در هشت استان كشور» با هدف عدالت صنعتي بود.
اين 8 طرح قرار بود در قائنات، بافق، شادگان، ميانه، نيريز، بافت، سبزوار و چهارمحال و بختياري تاسيس شوند كه پس از گذشت اين همه سال‌ به جايي نرسيده است. «عدالت آهني» كه قرار بود در اين شهرهاي محروم شغل و درآمد و سرمايه‌گذاري ايجاد كند به دليل ناكارآمدي در مطالعات جانمايي، فقدان سرمايه مالي و… به جايي نرسيده است تا شهروندان اين مناطق به واژه عدالت با ترديد نگاه كرده و اين مقوله شريف جايگاهش را از دست دهد. آيا پس از وزيران – اسبق- و سابق صنعت، وزير امروزي علاقه‌مند به اجراي اين طرح‌ها خواهد بود؟؟؟؟

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
soltan1400-خبرگزاری کارخانجات بافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 مرداد 1391 - 11:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آغاز بارگيري سنگ آهن از معدن چغارت توسط ناوگان باري راه آهن شرق

(14/05/1391-09:00) مديرکل راه آهن شرق از بارگيري سنگ آهن در ايستگاه بيشه در خبر داد.

به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، محمد پور فخري با اعلام اين خبر گفت : با توجه به پتانسيل بالاي بار در اين ناحيه در خصوص شناسايي چشمه هاي بار و جذب مشتريان جديد مقرر شد به صورت مقدماتي 100 هزار تن توليدات سنگ آهن معدن چغارت توسط کاميون از معدن حمل و در ايستگاه راه آهن بيشه در دپو شود كه در ادامه توسط واگن هاي لبه بلند، بارگيري و به مقصد بندر عباس حمل گردد که در اين راستا اولين محموله با بارگيري تعداد 30 واگن انجام و به بندر عباس حمل شد.

مديرکل راه آهن شرق با اشاره به عملکرد اين اداره کل در چهار ماه نخست سال جاري نيز اظهار داشت: طي اين مدت ميزان بار خالص حمل شده 624 ميليون 123 هزار و 730 تن کيلومتر و سنگ آهن حمل شده نيز 528 هزار و 144 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابري داشته است.

پور فخري ميزان حمل سيمان صادراتي به کشورهاي آسياي ميانه از ايستگاه تربت حيدريه را 56 هزار و 885 تن و ميزان زغال سنگ حمل شده از معدن پروده طبس را 7 هزار و 480 تن اعلام و خاطرنشان کرد: تناژ حمل شده سيمان صادراتي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد و ذغال سنگ 20 درصد رشد داشته است.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 مرداد 1391 - 10:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بد بختانه دوباره بین این هشت طرح فولادی ، وضعیت فولاد بافق نوبره

دخیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 مرداد 1391 - 11:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دخیل عباس که قبل از انتخابات می گفتند این بنده خدا همشهری من است و مسئله را حل می کنند
کجایند؟؟؟دنبال چه کارند؟
سیاسی بازی یا فعالیت در عرصه ها و شهرهای دیگر

You cannot copy content of this page