بهره‌برداري از 313 پروژه بزرگ عمراني يزد در هفته دولت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 4 شهریور 1391

 

۱۲:۵۲

معاون امور عمراني استاندار يزد از بهره‌برداري از 313 پروژه بزرگ عمراني استان يزد با هزينه 646 ميليارد ريال در هفته دولت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد، حيدر نوروزي با گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر، اظهار داشت: عمده اين پروژه‌ها در حوزه آب و فاضلاب شهري و روستائي، شهرداريها، راه و شهرسازي، پست، مخابرات، توزيع برق، ميراث فرهنگي، بنياد مسكن، دانشگاه‌ها، گاز، شهرك‌هاي صنعتي و ورزش و جوانان رقم خورده است.

 

وي همچنين از در دست اجرا بودن 3381 پروژه استاني و 158 پروژه ملي در استان يزد خبرداد و در خصوص پروژه‌هاي عمراني سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان اظهارداشت: اين پروژه‌ها در مجموع بالغ بر 97 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 

نوروزي با اشاره به اجراي برخي از پروژه‌هاي عمراني در مناطق روستايي، خاطرنشان ساخت: در راستاي محروميت زدايي روستاها نيز اقدامات بسيار خوبي به ويژه در زمينه برق رساني، مخابرات، آب روستائي و راه صورت گرفته است.

 

وي تصريح كرد: مطالعات طرح هادي روستاهاي بالاي 50 خانوار يكي از اولويت‌هاي مهم استان در حوزه روستاهاست.

 

معاون عمراني همچنين پروژه‌هاي مرتبط با مديريت بحران به ويژه احداث سالن‌هاي مديريت بحران و پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي را مطلوب ارزيابي كرد.

 

 

وي در ادامه به پروژه‌هاي حوزه مسكن و راه پرداخت و گفت: در اوائل امسال بالغ بر 5000 واحد مسكن مهر مورد بهره برداري قرارگرفت و به زودي نيز 5 هزار مسكن مهر ديگر به بهره برداري مي رسد.

 

نوروزي با تشريح موقعيت جغرافيايي يزد و قرار گرفتن اين استان در چهارراه مواصلاتي كشور، محورهاي شرياني را اولويت اصلي استان در حوزه راه دانست.

 

وي ادامه داد: راه آهن يزد – اقليد كه با هزينه‌اي بالغ بر409 ميليارد تومان به طول 273 كيلومتر اجرا مي‌شود، محورهاي شرياني ريلي استان را تكميل مي‌كند و از اين طريق بار ترافيكي جنوب و جنوب‌غرب به مركز كشور حمل مي‌شود.

 

نوروزي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اهميت فرودگاه شهيد صدوقي(ره) يزد، گفت: عمليات بازسازي سالن قديم فرودگاه و احداث پاركينگ در حال اجراست. علاوه بر اين توسعه فرودگاه يزد جزو برنامه‌هاي آتي ماست.

 

وي همچنين با اشاره به درخواست مردم براي حل مشكل قطار يزد- تهران، پيگيري‌هاي استاندار و معاونت عمراني استانداري در اين زمينه را يادآور شد و اظهار اميدواري كرد: تا پايان شهريورماه سال جاري اين مسأله نيز حل خواهد شد.

 

 

احداث نيروگاه 500 مگاواتي، اجراي پست‌هاي 400كيلو ولت بافق، 400كيلو ولت طبس، 400 كيلو ولت اردكان، 230كيلو ولت صدوق و اجراي خط 400 كيلو ولت طبس- بافق هم از جمله پروژه‌هاي حوزه برق بود كه معاون عمراني استاندار به تشريح روند اجرا و پيشرفت فيزيكي آنها پرداخت.

 

 

نوروزي در پايان از افتتاح پروژه‌هاي هفته دولت در شهر يزد توسط استاندار خبرداد و افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده، پروژه‌هاي اجرا شده در شهرستان‌ها، توسط معاونين استاندار مورد بهره برداري قرار مي گيرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page