ای کاش مثل ستاد اقامه نمازی که راه افتاده است ، یک ستاد اقامه معرفت نیز بنا می کردند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 23 شهریور 1391
به گزارش خبرنگار بافق فردا:سعید عاکف ، صاحب قلمی که برای زنده کردن نام و یاد شهدا و ایثارگران دفاع مقدس قلم می زند. امروز قافله سالار کاروان زیارتی پیاده وی را در تربت حیدیه برای زوار بیشتر معرفی نمودند . حاج میر سید علی طباطبایی بافقی در ادامه خطاب به میهمانان کاروان از کاروان زیارتی پیاده بافق سخن گفتند که از زادگاه عالم برجسته حاج شیخ محمد تقی بافقی حرکت کرده و با عرض ادب و تقدیم ارادت به ساحت مقدس امامزاده های طول مسیر ، امروز به زادگاه حاج آخوند تربتی رسیده است .وی در ادامه افزود : کمتر شبی در این کاروان است که اشک ریخته نشده باشد و روضه ای خوانده نشده باشد. قافله سالار کاروان در ادامه 24 برنامه ای که پس از پوشیدن لباس سفر زوار برای اجرای آن همت می کنند اشاره کردند.
در ادامه زائران با نغمه سفر پیاده به استقبال سخنان آقای سعید عاکف که امروز 21/6/91 میهمانشان شده بود ، نشستند.
سعید عاکف در ابتدای سخنانش ضمن اشاره به این ساعات و لحظه های ناب گفت : از خداوند می خواهیم که این ساعات و لحظه ها را برای ما حفظ کند.وی با اشاره به این حدیث از امام صادق (علیه السلام) که اسلام بر پنج چیز بنا شده است گفت : ستون خیمه اسلام معرفت است.
ایشان ادامه داد: ای کاش مثل ستاد اقامه نمازی که راه افتاده است ، یک ستاد اقامه معرفت نیز بنا می کردند. عاکف از نویسندگان دفاع مقدس در ادامه با پرداختن به موضوع معرفت گفت : اگر پشت کار ، معرفت باشد عمل ، عمل دیگری می شود . آن که عامل به قرآن است معرفت دارد شهدای ما پشت کارشان معرفت داشتند ایشان با اشاره به توطئه های مختلف آمریکا و اسرائیل و دشمنان انقلاب اسلامی و مطرح کردن این سوال که « چرا نتوانسته اند انقلاب اسلامی را دگرگون کنند؟ » افزود : ما دیدیم که یک دست نگه دارنده ای انقلاب اسلامی را نگه می دارد .
عاکف در اهمیت مطالعه تاریخ ایران گفت :شهید مدرس به جوانان تاکید می کرد بروید تاریخ را بخوانید و روزنه هایی را که لطمه خورده ایم ببندید.  ایشان اظهار داشت : استالین که شیعه کش قهاری بود سه بار طرح حمله به کشور مان را ریخت. وی با اشاره به یکی از اسرار فاش شده حمله آخر گفت : یکی از افسران دریایی وی میگوید ، وقتی نزدیک سواحل ایران رسیدیم تمام سیستمهای ما از کار افتاد و یگانهای ما ناکارآمد شدند ، بگونه ای که مجبور شدم روی عرشه بروم که چند تا قایق در اطراف کشتی دیدم با پرچم هایی که روی آن نوشته شده بود « سپاه المهدی » . فرمانده جوان آن قایقها جلو آمد و به من گفت : شما دو راه بیشتر ندارید یا به کشورتان برگردید ، یا در دریا غرق میشوید . آن فرمانده در جوابم که گفتم : استالین مرا می کشد گفت : چند لحظه ای سیستمهایتان را راه می اندازیم تا دستور بگیرد .
سعید عاکف در نهایت گفت : دستور استالین که ظاهرا در دو حمله قبلی هم این مورد را دیده بود در جواب  کسب تکلیف افسرش ، دستور به برگشت سریع داد. فرمانده جوان به آن افسر دریایی گفت : برو به فرمانده بگو اینجا شیعه خانه ی صاحب الزمان (عج) است نمی توانی به اینجا دست پیدا کنی .
ایشان در ادامه ضمن اشاره به مشکلات امروز جامعه ما و همچنین دانشگاه اهل بیت (علیهم السلام) گفت : با تمام مشکلات موجود می توان مثل شهید برونسی (ره) بود . سر در دانشگاه اهل بیت (علیهم السلام) نوشته شده است : ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
وی در قسمت پایانی سخنانش خطاب به زوار پیاده امام رضا (علیه السلام) گفت : از آقا امام رضا (علیه السلام) بخواهید که دستتان را بگیرد تا از دست این جرسومه دنیا در امان باشید.

در نهایت این جلسه با ذکر مصیبت حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) توسط این میهمان عزیز ، قافله سالار کاروان و مداحان کاروان به یایان رسید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page