پیش بینی برداشت یک تن خاویار طی 2سال آینده در بافق

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 12 تیر 1396

IMG_20170701_173759

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت:در صورت فراهم بودش شرایط برای پرورش دهندگان مایهان خاویاری در بافق تا دو سال آینده حدود یک تن خاویار در مزارع پرور ماهی بافق استحصال می شود.

سیدجمال سجادی پور افزود: مرکز تحقیقات شیلات این شهرستان دارای 10سایت به مساحت10 هکتار،می باشد گفت:درحال حاضر 8سایت دارای مجوز و به کار پرورش آبزیان مشغول هستند و از این تعداد 3سایت به پرورش ماهیان خاویار روی آوردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بافق پرورش ماهیان خاویار در اب های شور مزیتی محسوب می شود گفت:این منطقه از منابع آب شور بالایی برخوردار است و این حوزه پتانسیل خوبی را داراست.

سجادی پور با اشاره به اینکه شهرستان بافق یکی از مناطق عمده پرورش آبزیان در استان است تصریح کرد:فعالیت مرکز تحقیقات آبزیان شهرستان در پرورش ماهیان خاویاری از سال 89 با 3هزار بچه ماهی شروع شده و اکنون 800قطعه ماهی خاویار با سن حدود 7سال در حال پرورش هستند.

وی افزود: از این تعداد 300ماهی را میتوان طی 2سال اینده به استحصال رساند و شاهد حدود 1تن خاویار در این حوزه باشیم.
سجادی پور افزود:طی سال های اخیر سرمایه گذاری خوبی در مجموعه پرورش آبی شهرستان صورت گرفته و قطعا با این سرمایه گذاری این مرکز درآستانه بهره برداری خاویار قرار می گیرد.

وی بیان داشت:شهرستان بافق در استان یزد جز چهارمین نقطه کشوری است که برداشت خاویار درآن منطقه انجام شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد:سرمایه گذاری در استخرهای بتونی و چند ضلعی واحد تولید و عرضه ماهیان را در سطح استان افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد:طی یک سال اخیر برای نخستین بار در استان شاهد استحصال خاویار دراین شهرستان بودیم که با ظرفیت خوبی که از لحاظ منابع اب شوری در این منطقه وجوددارد امیدواریم شرایط استحصال ماهیان خاویاری و تولید انها فراهم شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page