طلاکاری ضریح مطهر و دربهای حرم آستان امامزاده عبدالله(ع) در آینده نزدیک

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 28 شهریور 1391

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق خبر داد :

طلاکاری ضریح مطهر و دربهای حرم آستان امامزاده عبدالله(ع) در آینده نزدیک

سرپرست فرمانداری بافق در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه بافق با اشاره به اهمیت وقف در اسلام اظهار داشت : بي ترديد مساله وقف در اسلام از جايگاه بلند و رفيعي برخوردار است و يکي از بهترين سنت‌هاي خير و نمونه اعلاي با قيات صالحات و پرسود ترين معامله در مسير زندگي انسان است

علیرضا صمدی افزود: بسيارى از معضلاتى که در زمينه هاى مختلف گريبانگير مردم جامعه است تنها به وسيله دولت و دستگاههاى اجرايى قابل حل نبوده و مشارکت خود مردم است که می تواند معضلات را از سر راه رشد و توسعه آن جامعه بر داشت  که یکی از روشهای رفع این مشکلات احیا سنت حسنه وقف می باشد.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق ، وقف در اسلام را نشانه تکريم انسان دانست و گفت : طبق روایات و احادیث واقف هرنوع وقف را تقبل کند، عمل به آن الزامي است و چنانچه عمل به دستور پيامبر الزامي است، تخلف از وقف نامه جرم و گناه است.

وی اولين واقف در اسلام را پیامبر اکرم(ص) خواند و گفت:بي شک اولين واقف در اسلام، پيامبر اسلام است که به همراه گسترش فرهنگ اسلام، سيره صدقات جاريه را نيز پايه گذاري کرد.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به اين كه عمليات آينه كاری رواق دارالسلام در دست اقدام است، گفت: طبق برآوردهای انجام شده جهت اجرای اين پروژه یک میلیارد و دویست میلیون ريال اعتبار نياز است كه از محل خیری تامين اعتبار می شود.

وی قدمت رواق دارالسلام را 500 سال خواند و افزود:آینه کاری این رواق توسط 4 گروه هنری شامل گچ کاری سنتی(رسمی بند) ، گج کاری قاب بندی جهت نصب زیارتنامه ، آینه کاران و طراحی نوع آینه کاری و کتیبه اطراف رواق زیر نظر استادانی از اصفهان و اراک انجام خواهد شد.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق نصب 29 دوربین مدار بسته و راه اندازی سیستم امنیتی حرم مطهر با اعتباری بالغ بر 180 میلیون ريال از محل درآمدهای حرم که به بدنبال آن بخش زیارت آلاین در سطح مجازی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام فلاح، اصلاح آب کاری و طلا کاری ضریح مطهر و دربهای ورودی حرم همچنین بازسازی و آینه کاری رواق شهدا با اعتبار خیری را از جمله اقدامات آینده این اداره برشمرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 شهریور 1391 - 9:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تميزي و نظافت حرم خيلي مهم است

شمع بي زبان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 شهریور 1391 - 9:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سرويس هاي بهداشتي هم خيلي اهميت داره

You cannot copy content of this page